Hunde foder ....
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 14-07-08 22:32

Jeg plejer at give hende noget halv dyrt tør foder ... men nu har jeg så
ikke lige kunne komme ind og handle så jeg måtte bruge brugsens Pædigree ...
der er en del billiger det sjove ved det er at hun spiser mere ... men det
løber så også lige igenem hende ... men det jeg tænkte på er apetit et
udtryg for at det er go mad eller bare at det smager bedre ?

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : C.H

Dato : 14-07-08 22:46

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det løber så også lige igenem hende ... men det jeg tænkte på er
> apetit et udtryg for at det er go mad eller bare at det smager bedre ?

Det kan også været et udtryk for, at der skal større mængder til at stille
næringsbehovet

God mad tror jeg ikke du skal regne med det er, alene bedømt ud fra hundens
appetit på det

Connie

Fra : Nicolai

Dato : 14-07-08 23:15

> God mad tror jeg ikke du skal regne med det er, alene bedømt ud fra
> hundens appetit på det

Alt der er anderledes end det normale vil vel være spændende variation for
enhver hund?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 17-07-08 22:39

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan også været et udtryk for, at der skal større mængder til at stille
> næringsbehovet
>
> God mad tror jeg ikke du skal regne med det er, alene bedømt ud fra
> hundens appetit på det

nej men jeg tror ikke den er go for det løber jo lige igenem hende -
afføringen er dog konsistent / sund
så skadelig tror jeg ikke den er ... men jeg må indrømme jeg blev lidt
bekymeret

Fra : ashjack2@gmail.com

Dato : 18-07-08 13:16

On 17 Jul., 23:39, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]

> afføringen er dog konsistent / sund
> så skadelig tror jeg ikke den er ... men jeg må indrømme jeg blev lidt

Nu er det nok næemere en kat du har den er lige grim og ulækker giv
den kattemad

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-08 08:07

> [...]
> løber så også lige igenem hende ... men det jeg tænkte på er apetit et
> udtryg for at det er go mad eller bare at det smager bedre ?

Hej Bo

Generelt er dyrt foder mere koncentreret end billigt foder. Hvilket igen
vil sige, der skal ikke så meget til, for at dække hundens behov.... Man kan
jo så sige, at hundens behov er dækket, er ikke det samme som at sige, at
hunden er mæt.
At det løber lige igennem, fortæller, at det er let fordøjeligt, måske mest
fordi, hunden stadig drikker, som har den spist højt koncentreret foder...
Og selvfølgelig, putter man mere ind, kommer der mere ud, sådan vil det jo
altid være.
Så spørg dig selv, hvad vil du have til eftermiddagskaffen.... En kage,
eller vil du hellere nøjes med en kiks.
Selvfølgelig vil der sikkert også komme en reaktion, hvis den er vant til at
spise Oliver's.... Og pludseligt får Brugsens den bedste, eller billigste...
Det svarer vel i grove træk til, at dem som kommer til Mallorca for første
gang, får diarre.
Man kan jo så også nøjes med at sige... At ændringen på menukortet, var mere
end velkommen, set med hundens øjne.

M.V.H....Benny..