MS Windows
briani 27239
Fjerne program fra opstart
Fra : Holst

Dato : 03-08-08 18:22

Jeg aktiverede så at sige Windows Live Messenger for nogle måneder
siden, fordi jeg var rendt ind i en tøs, der gerne ville kommunikere på
den måde.

Well, nu ser jeg ikke noget til hende længere, og så var det jo en smal
sag at fjerne den kontaktperson. Men hvordan undgår jeg, at Windows Live
Messenger starter op hver gang computeren tændes?

Fra : Jubii

Dato : 03-08-08 19:12

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kontaktperson. Men hvordan undgår jeg, at Windows Live Messenger starter op hver gang

Denne?
http://support.microsoft.com/kb/279767/da

Fra : Holst

Dato : 03-08-08 19:23

Jubii wrote:

> Denne?
> http://support.microsoft.com/kb/279767/da

Nej. Den handler om menuen Start, som jeg udmærket kender.

Jeg vil blot finde ud af, hvordan jeg undgår, at Windows Live Messenger
fremover starter automatisk, når computeren tændes.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-08-08 20:01

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> Nej. Den handler om menuen Start, som jeg udmærket kender.
>
> Jeg vil blot finde ud af, hvordan jeg undgår, at Windows Live
> Messenger fremover starter automatisk, når computeren tændes.

under tools, options, og general, fjern fluebenet i run live messenger
when windows starts, hvad det hedder på dansk kan jeg ikke huske

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Holst

Dato : 03-08-08 21:54

N_B_DK wrote:

> under tools, options, og general, fjern fluebenet i run live messenger
> when windows starts, hvad det hedder på dansk kan jeg ikke huske

Noget lignende. Tak, det prøver jeg, og så får jeg jo se, om det starter
op eller ej, når jeg tænder computeren i morgen.

Fra : Holst

Dato : 04-08-08 09:09

Holst wrote:

> Noget lignende. Tak, det prøver jeg, og så får jeg jo se, om det starter
> op eller ej, når jeg tænder computeren i morgen.

Det virkede vist. Tak.

Fra : Jubii

Dato : 03-08-08 20:05

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Nej. Den handler om menuen Start, som jeg udmærket kender.

Ja, forkert link.

> Jeg vil blot finde ud af, hvordan jeg undgår, at Windows Live Messenger fremover starter
> automatisk, når computeren tændes.

Ok, denne side fortæller om det.
http://www.ehow.com/how_2244663_computer-startup-faster.html

Eller på dansk skal man skal ind i msconfig fra start/run (xp) start/kør (vista)
Hvis kør ikke vises i start kan man trykke på venstre windowslogo +r, vælger fanen start og der
findes alle programmer der starter med windows med aktiverings/deaktiveringsrude. Computeren
skal genstartes før det får virkning (klart).

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-08-08 19:23

Holst <newsfeb08@shelter.dk> skrev :

>Men hvordan undgår jeg, at Windows Live
>Messenger starter op hver gang computeren tændes?

Funktioner => Indstillinger => Generelt
--
Kerim

Fra : Hm

Dato : 04-08-08 08:52

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Funktioner => Indstillinger => Generelt
> --
> Kerim

det virker ikke her - jeg er også ved at gå "agurk" over at der forsøges at
logge på- har ikke hak i feltet - andre forslag.

Hanne

Fra : Fynbo

Dato : 04-08-08 12:49

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det virker ikke her - jeg er også ved at gå "agurk" over at der forsøges
> at logge på- har ikke hak i feltet - andre forslag.

Start->Kontrolpanel->Tilføj/Fjern Programmer - fjern Windows Live Messenger

Fynbo

Fra : Hm

Dato : 06-08-08 16:14

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Start->Kontrolpanel->Tilføj/Fjern Programmer - fjern Windows Live
> Messenger
>
> Fynbo

Hej Fynbo
når der så ikke står Windows Messenger på listen, hva´ så
Hanne

Fra : Fynbo

Dato : 06-08-08 20:40

> "Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Fynbo
> når der så ikke står Windows Messenger på listen, hva´ så
> Hanne

Så skal du i Tilføj/Fjern Windows Komponenter i menuen til venstre..

Fynbo

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-08 20:10

Holst skrev:

>Jeg aktiverede så at sige Windows Live Messenger for nogle måneder siden,
>fordi jeg var rendt ind i en tøs, der gerne ville kommunikere på den måde.

Det' utroligt hvad kvinder kan få mænd til at gøre !
Bare tanken om at have WLM installeret er nok til at give bekymringer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 03-08-08 21:56

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det' utroligt hvad kvinder kan få mænd til at gøre !

Ja! Faktisk var kommunikationsformer netop lidt et problem. Jeg er
frygtelig glad for e-mail eller telefon; hun derimod foretrak Messenger
og SMS; og jeg finder ingen fornøjelse ved hverken Messenger eller SMS.

Men okay, det var nok ikke det, der sank skuden.