MS Windows
briani 27239
Vista > Diskhåntering ?
Fra : Autocadster

Dato : 02-08-08 02:31

Hvis jeg åbner diskhåndtering i Vista, så er alle drev blå på nær et
der er mistænkeligt brunt, det står som dynamisk drev, er det godt
eller skidt, hvad er forskellen på et dynamisk og et ikke dynamisk
drev ?

Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 02-08-08 02:36

Autocadster har bragt dette til os:
> Hvis jeg åbner diskhåndtering i Vista, så er alle drev blå på nær et der er
> mistænkeligt brunt, det står som dynamisk drev, er det godt eller skidt, hvad
> er forskellen på et dynamisk og et ikke dynamisk drev ?

Hov glemte lige, jeg har fundet dette på google, men det siger mig ikke
meget om det...

Citat start...

Dynamisk harddisk
En dynamisk harddisk er en harddisk, som er blevet opgraderet fra en
basis harddisk igennem disk mangement værktøjet. Dynamiske harddiske
indeholder ikke partitioner eller logiske drev. De indeholder kun
dynamiske volumes. Det er kun Windows 2000 som kan "se" og arbejde med
dynamiske harddiske.

Harddiske som er blevet opgraderet til dynamiske harddiske, indeholder
stadivæk referancer til partitions tabellen i master boot record. Denne
referance fortæller, at harddiske er dynamisk og den databasen, som
styre den dynamiske harddisk, ligger sidst på harddisken. Alle nye
forandringer på harddisken bliver ikke skrevet i partitions tabellen.

Dynamiske harddiske bruger dynamiske volumes til at opdele harddisken i
flere drev og giver drevene et drevbogstav. Selve harddisk
konfigirationen ligger på 1MB sidst på harddisken. Da dynamiske
harddiske ikke bruger traditionelle partitioner og logiske drev, kan
MS-DOS, Windows 9.x og NT 4.0 ikke læse disse harddiske.

.....Citat slut

Autocadster / 2620