MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
problem med windows update
Fra : René

Dato : 31-07-08 13:26

Hejsa!

Jeg har en maskine med en ny version af windows XP Pro dansk som er startet
op med clean installation som pludselig ikke vil installere opdateringer,
(jeg har installeret nogle opdateringer for ca. 4 uger siden uden problemer)
siden har computeren stået ubrugt pga. ferie og nu skriver den så der er en
del opdateringer som den gerne vil hente og installere... og den kommer så
langt så den har hentet opdateringerne.. og viser hvilke opdateringer der
skal køres.. men i dialog boksen inden skriver den så feks 9 emner 0 kb, og
det er vel forkert for opdateringerne fylder vel et eller andet?..

ikke desto mindre når man klikker ok, står den og tænker et minuts tid og
kommer så frem med en boks om at den ikke kunne installere nogle af
opdateringerne.. og der er iøvrigt ikke angivet nogle fejlkoder af nogen
art.. ellers kører maskinen som den skal.. (er iøvrigt kørt uden
virusscanner slået til for om det var den som lvade noget.. bruger
kaspersky)

Håber der er nogle bud på en løsning.

mvh
René

Fra : Knud Erik

Dato : 31-07-08 13:56

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> art.. ellers kører maskinen som den skal.. (er iøvrigt kørt uden
> virusscanner slået til for om det var den som lvade noget.. bruger

Hej

Prøv om dette fix kan klare det
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Følg denne vejledning:

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Knud Erik

Fra : Peter

Dato : 31-07-08 14:35

> [...]
> og
> det er vel forkert for opdateringerne fylder vel et eller andet?..

Hvis løsningen fra Knud Erik ikke hjælper, så prøv dette:

Du skal have gen-registreret filen Wups2.dll. Det gør du som følger:
Tryk start og vælg kør
Skriv cdm og tryk enter
I det sorte dos vindue der popper op skriver du "net stop wuauserv" (uden
gåseøjne)
luk vinduet ved at skrive exit
start kør igen og skriv denne gang:

regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll - og trykker på enter

Hvis din computer kører Windows XP Pro x64, skal kommandoen skrives således:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll

Vær opmærksom på, at der er mellemrum mellem regsvr32 og det første procent
tegn

Klik på ok i alle bekræftelsesmeddelelser, som bliver vist

Så skal du lige have genstartet automatiske updateringer ved igen at bruge
kør.
skriv cmd og tryk enter og skriv derefter i dos vinduet - net start
wuauserv - og tryk enter.
skriv exit for at komme ud af dos vinduet

PeterB

Fra : Olesen

Dato : 31-07-08 21:28

Han mener skriv cmd og ikke cdm.

Fra : Bo L

Dato : 31-07-08 22:42

> [...]
> op med clean installation som pludselig ikke vil installere opdateringer,
> (jeg har installeret nogle opdateringer for ca. 4 uger siden uden

Du har sikkert lagt sp3 ind, og så sker det næsten hver gang.

metode 1:
http://support.microsoft.com/kb/943144

har set, at en anden har skrevet det. Du behøves ikke lukke vinduet cmd. du
skriver bare videre efter hver enter og bekræftigelse