Udbyder?
Fra : Thomas

Dato : 21-07-01 16:48

Her er forhvilken det forkrommede spørgsmål, hvilken udbyder skal man vælge
?
Jeg har påtænker mig at få Tiscali 512/128 med USBmodem, hvor man
umiddelbart for meget "download" for pengene, men hvilken forskel er der for
mig som alm. forbruger på Ticali med usbmodem og så TDC bredbånd/netexpress,
udover evt. hastighedsforskelle.
Det skal lige nævnes at jeg pt. bruger Win me, og såvidt jeg kan se
understøtter kun netexpress men ikke TDC bredbånd ?

Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 16:57

"Thomas" <thomas.bentsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> men hvilken forskel er der for
> mig som alm. forbruger på Ticali med usbmodem og så TDC
bredbånd/netexpress,
> udover evt. hastighedsforskelle.

Fordele ved TDC
Du kan have flere computere sat til uden videre
BB er inklusiv telefonabo.

Fordele ved TSC+BB fremfor NE:
Du har public IP på maskinen og undgår problemer med NAT

> Det skal lige nævnes at jeg pt. bruger Win me, og såvidt jeg kan se
> understøtter kun netexpress men ikke TDC bredbånd ?

BB kan køre med alt der har ethernet og en DHCP-klient

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Thomas

Dato : 21-07-01 17:45

> Fordele ved TDC
> Du kan have flere computere sat til uden videre
> BB er inklusiv telefonabo.

Men hvis jeg kun har brug for at koble en pc på nettet og gerne vil have høj
hastighed til lavestepris må Tiscali være den billigste leverandør 395,- +
(1001 som tele lev.) 99,- = 494,- pr mdr hvor TDC BB skal have 549,- pr/mdr
for en 512/128 forbindelse
Hvad en en DHCP klient egentlig?

Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-07-01 18:29

> Men hvis jeg kun har brug for at koble en pc på nettet og gerne vil have
høj
> hastighed til lavestepris må Tiscali være den billigste leverandør

Ja, det ser sådan ud

> Hvad en en DHCP klient egentlig?

Det er når din maskine går ud og spørger efter hvilken netværksindstilling
den skal bruge.
DHCP-serveren svarer så

--
Martin Højriis Kristensen