problem med printer
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 03-08-08 09:47

Jeg ved ikke, om det er den rigtige gruppe, bær venligst over hvis det
ikke er tilfældet!

Jeg har en HP-laser, som har virket fint på min næsten nye pc, der
kører med Vista. Nu kan computeren ikke finde printeren, og jeg kan
ikke vælge at installere den. Fejlbesked: "Den lokale
printerspoolertjeneste kører ikke. Genstart tjenesten eller maskinen."
Det hjælper ikke at genstarte maskinen, og jeg ved ikke, hvordan jeg
tilgår denne tjeneste (hvad er det egentlig?). Det hjælper heller ikke
at tage usb-stikket ud og sætte det i igen og lignende ting, som jeg
gerne prøver. Driveren vil heller ikke installeres (det er den i
øvrigt allerede), fordi den ikke kan finde enheden. Alt har virket i
denne opsætning, og jeg er ved at være træt af det og savner gamle
dage med printerkabler, som man desværre ikke kan bruge til min
printer.

Kan nogen sende mig videre?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-08 17:14

edelvang@gmail.com skrev:

>Fejlbesked: "Den lokale
>printerspoolertjeneste kører ikke. Genstart tjenesten eller maskinen."
>Det hjælper ikke at genstarte maskinen, og jeg ved ikke, hvordan jeg
>tilgår denne tjeneste

Start > Kør > skriv services.msc tryk på OK
find "Print Spooler" dobbeltklik på den
ved starttype vælger du Automatisk
hvis der er mulighed for det, så tryk på Start-knappen derinde også
tryk så på Anvend og derefter OK

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 03-08-08 10:33

On 3 Aug., 18:13, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> [...]
> find "Print Spooler" dobbeltklik på den
> ved starttype vælger du Automatisk
> hvis der er mulighed for det, så tryk på Start-knappen derinde også

Tak, nu er jeg kommet et skridt videre, men endnu et problem er dukket
op. Inde i de indstillinger, står der, at den indlæser et dokument til
udskrivning. Det er et dokument, som den "døde" midt i at skrive ud.
Nu er den så begyndt at udskrive de første fire sider af dette
dokument igen og igen, hver gang jeg vælger print. Og windows kommer
hver gang med meddelelsen om, at spoolersystemet lukker ned pga fejl.
Dokumentet var oprindeligt på 7 sider, og resten sidder tilsyneladende
fast et sted... Det hjælper ikke at genstarte tjenesten, så nu er jeg
strandet igen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-08-08 17:48

edelvang@gmail.com skrev:

> Nu er den så begyndt at udskrive de første fire sider af dette
> dokument igen og igen, hver gang jeg vælger print. Og windows kommer
> hver gang med meddelelsen om, at spoolersystemet lukker ned pga fejl.

Kan du engelsk, for så tag et kig på
http://ezinearticles.com/?Cant-Clear-Print-Spooler-in-Windows-XP&id=671497

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 03-08-08 14:10

On 3 Aug., 18:48, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Kan du engelsk, for så tag et kig påhttp://ezinearticles.com/?Cant-Clear-Print-Spooler-in-Windows-XP&id=6...

Tak igen, det var præcis mit problem. Og nu er der orden igen! :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang