¤ ATI Rage Mobility (TV-Out) ¤ SH ¤
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-07-01 16:33

Hej

Jeg har et mindre problem hvad angår mit grafikkort i en bærbar...

Det drejer sig om en IBM A21p.

Grafikkortet er <subj.>

Når jeg stopper mit SVHS kabel i maskinen, og smutter det videre i en
SCART-omformer (SVHS->SCART) sker der gode ting og sager - jeg får et
billede på mit TV... men...

....<-> Det er SORT/HVID <->...

Hvad gør jeg forkert?

1 : Det er ikke kablet
2 : Har sat det i TV-OUT
3 : Omformeren står på INPUT
4 : Har skiftet sokker
5 : Har prøvet 640x480 - 800x600 - 1024x768 (PAL B & G)
6 : Prøvet i alle farvedybder

Nogen forslag?

Har læst masser af indlæg om det før, men kan ikke finde dem igen

Hilfe! Jeg hader at se gyzer i sort/hvid =)

// Søren

Fra : Nuclear Warhead

Dato : 21-07-01 16:54

Det er fordi du bruger SVHS porten. Hvis tv-et ikke understøtter SVHS bliver
billedet sorthvidt.

MVH
Kasper

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-07-01 17:27

> Det er fordi du bruger SVHS porten. Hvis tv-et ikke
> understøtter SVHS bliver billedet sorthvidt.

Også selvom jeg konverterer det via scart-stikket??

....så skal jeg anskaffe mig et nyt TV?

// Søren

Fra : Madsen

Dato : 21-07-01 18:19

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev:

> Også selvom jeg konverterer det via scart-stikket??

Ja og det betyder ikke noget at der står at scart-stikket
understøtter s-video for det gør der også på mit fjernsyn og
stadig er det kun i s/h hvis jeg prøver med s-video til scart.
Du skal have en ægte s-video indgang i dit fjernsyn før det
virker svjv.

> ...så skal jeg anskaffe mig et nyt TV?

Kunne du ikke bare nøjes med en s-video til scart omformer?
Jeg ved at Sandberg har dem til omkring 80 kr. men linket til
dem er pt. nede. Måske har de endelig fundet ud af at de
havde lavet en stavefejl på siden og havde skrevet at det var
et kabel der hørte til lydkort. ;)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-07-01 17:50

> Det er fordi du bruger SVHS porten. Hvis tv-et ikke understøtter SVHS
bliver
> billedet sorthvidt.

Har lige kigget på mit TV's spec's - men der står at AV2 understøtter
S-Video - så det må den da gøre?

// Søren

Fra : Ryne

Dato : 21-07-01 18:17

ja mon ikke du har en funktion på tv´et der skifter mellem av2 og av1 så----

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 21-07-01 19:28

> ja mon ikke du har en funktion på tv´et der skifter mellem av2 og av1
så----

Bruger av2 =)

// Søren

Fra : MasterYeti

Dato : 22-07-01 15:04

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> wrote in message
> så----
>
> Bruger av2 =)

Derfor kan det godt være, at du alligevel skal fortælel dit TV, at du nu
bruger SVHS i AV2 - der er sikkert e indstilling til det et sted .. på mit
Panasonic TV kan jeg stille på om AV2 er alm eller SVHS ...

MasterYeti.

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 22-07-01 19:16

> Derfor kan det godt være, at du alligevel skal fortælel dit TV, at du nu
> bruger SVHS i AV2 - der er sikkert e indstilling til det et sted .. på mit
> Panasonic TV kan jeg stille på om AV2 er alm eller SVHS ...

Kanon - fandt en AV2S funktion - det funker nu =)

Taktak

-

Vil det give bedre signal/kvalitet hvis man havde et rigitgt SVIDEO ind - i
fjernsynet?

// SØren