Dårlig Mobil dækning
Fra : Torben

Dato : 22-07-08 12:44

Hej Gruppe,
Jeg bor et sted, med omkring 150 husstande, hvor dækningen er stort set
lig nul (og vi har boet her i mange år)

Jeg har adskillige gange rettet henvendelse til TDC/Telmore
"Kundeservice" som hver gang, efter store overvejelser, meddeler "vi
sender meldingen videre"?

Og så sker der selvsagt ikke mere!

Hvordan får man forbedret dækningen (er det muligt at lave en form for
udendørs antenne som kan videresende signalet?
Vi har flere Mobiltelefoner i husstanden.

mvh Torben

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-07-08 16:57

Torben wrote:
> [...]
> udendørs antenne som kan videresende signalet?
> Vi har flere Mobiltelefoner i husstanden.

Skift udbyder, find en der godt vil levere hos jer.
Der er vel 4 andre mobile netværk i Danmark, Sonofon,
Telia og 3.

JonB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-08 09:17

On 22 Jul., 13:43, "Torben" <t...@tdcadsl.invalid.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har adskillige gange rettet henvendelse til TDC/Telmore
> "Kundeservice" som hver gang, efter store overvejelser, meddeler "vi

Nej det retter de sig nok ikke lige efter for 150boligere, dog er TDC
vel generelt længst fremme med at udbygge dækningen til nye områder
osv.. Men sonofon er nok bedst på landet hvor tdc er hurtigt ude i
bebyggede områder...

Men prøv at gå ind på mastedatabasen og skriv din adresse, så kan du
finde ud af hvilken udbyder der har den nærmeste mast og derefter
vælge ny udbyder efter det.

> Hvordan får man forbedret dækningen (er det muligt at lave en form for
> udendørs antenne som kan videresende signalet?
> Vi har flere Mobiltelefoner i husstanden.

Man kan vist få nogle billige repeatere til at sætte på vindue fra
Thansen, hvor så man kan bruge mobilen tæt på denne repeater. men
ellers skal man op of ofre efter noget mere.

Fra : Torben

Dato : 24-07-08 07:50

Bjarke Hansen wrote:

> [...]

> fra Thansen, hvor så man kan bruge mobilen tæt på denne
> repeater. men ellers skal man op of ofre efter noget mere.

Tak for rådene, vil forsøge begge
mvh Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-07-08 13:53

On 23 Jul., 17:16, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Men prøv at gå ind på mastedatabasen og skriv din adresse, så kan du
> finde ud af hvilken udbyder der har den nærmeste mast og derefter
> vælge ny udbyder efter det.

Det skal lige siges, HI3g altså 3.dk er ikke repræsenteret på
databasen så vist jeg kan se og det har de ikke været i flere måneder..
Har nu skrevet til telestyrelsen hvad den fejl skyldes.

Fra : Snakee

Dato : 05-08-08 21:31

Bjarke Hansen skrev:

> Men prøv at gå ind på mastedatabasen og skriv din adresse, så kan du
> finde ud af hvilken udbyder der har den nærmeste mast og derefter
> vælge ny udbyder efter det.

Bemærk: Nærmeste mast er ikke nødvendigvis lig med bedste dækning så det
allerbedste man kan gøre er nok at spørge folk i området om hvilken
udbydere de bruger samt deres oplevelse af opkaldskvaliteten indendørs.
Evt. låne en nabos kort og prøve det i sin egen telefon i sit eget hus.
Valget af byggematrialer og husets beliggenhed kan give endog kæmpestore
udsving udbyderne imellem.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare