imai nummer - hvad kan man med det ?
Fra : Peter Z

Dato : 21-07-08 12:27

hej alle

grunden til mit ? - er at min arbejdsgiver kræver at få imai nummeret af
sikkerhedshensyn

men jeg mener at huske noget om at det er noget man skal holde for sig selv
da det kan misbruges

mvh

Peter

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 21-07-08 12:43

Peter Z <pzn@privat.dk> wrote:

> Peter
Er det din egen tlf . eller arbejdsgivern .
vis det er din egen skkal du ikke udlevere det .
er det hans burde han da have det !

--
ad

Fra : Christen Fihl

Dato : 21-07-08 12:43

IMEI nummeret er et løbenummer forskellig for hver telefon
http://en.wikipedia.org/wiki/Imei

Der har været snak om at gsm system et knækket etc, men indtil videre er
det ikke bevist. Ej heller hvis nogen kender dit IMEI nummer.

> grunden til mit ? - er at min arbejdsgiver kræver at få imai nummeret
> af sikkerhedshensyn
Det kan vel kun være pga tyveri.

Eller hvis du skal bruge data overførsel til firmaets netværk, da kan
nummeret (eller SIM kortets nummer) være adgangen til netværket.

Christen Fihl

Fra : Freddy

Dato : 21-07-08 17:01

> [...]
> sikkerhedshensyn
>
> men jeg mener at huske noget om at det er noget man skal holde for sig selv

Mit gæt er mere simpelt. Hvis den bliver stjålet, skal man kunne emei
nummeret, så man kan gi' det til politiet, og det kan igen have noget
med forsikringen at gøre.
Det er "bevis" for at man ejer dyret...

Freddy