tale i udland virker ikke men data (gprs) ~
Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-07-08 18:20

Hej

Jeg har en bruger der gentagne gange oplever at han ikke kan ringe fra
og man ikke kan ringe til hans telefon i udlandet (sverige, polen og
tyskland er det sket i)
Telefonen kobler fint op på den primære roaming partner, og han kan fint
sende og modtage emails (det er en BlackBerry terminal der sender vira
firmaets blackberry server)
ringer man til nummeret sker der absolut intet - ingen voicemail - ingen
stemme der siger telefonen er uden for kontakt, ingen ringe lyd og
heller ingen tre-klang. Bare totalt tavshed.

TDC er operatøren, og netop i dag da han er i Italien med Vodafone som
roaming partner opstår problemet.
TDC's fejlservice foreslår det sædvanlige med at tænde og slukke
telefonen, hvilket brugeren allerede havde forsøgt - jeg havde givet ham
en ekstra telefon, ekstra simkort samt en kort vejledning til de tests
han skulle gøre med.
TDC oplyser at der ikke er noget i deres system der er galt, og at de
ikke kan se ind på andre operatøres net - og heller ikke tage kontakt
til de andre operatøre for at fejlfinde.
TDC fejlservice begyndte derfor at sylte fejlmeldingen, og da de meldte
tilbage at svar fra deres tekniske afdeling nok vile tage op til 14 dage
blev jeg gal. Men det hjalp desværre heller ikke.

Det virker som om telefonen registrer sig på det fremmede net, men at
tale service ikke tillades (lige som hvis man forsøger at bruge et data
abbonement) Hvad kan være årsag til at sådan et problem opstår, og er
der andre der har oplevet noget i samme stil?

Senere i dag, efter brugeren flyttede sig fysisk i italien, begyndte
telefonen at virke - om det var fordi han hoppede på en anden mast eller
fordi nogen havde gjort noget ved jeg ikke.

Jeg er godt nok frustreret over TDC syltning og umuligheden af at komme
igennem til den medarbejder der har modtaget opgaven.

/andreas

Fra : Anders

Dato : 15-07-08 18:27

Der har været problemer med TDC's net i hele Europa.

Problemet skyldes et kabelbrud.

Fra : Snuden

Dato : 15-07-08 23:31

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Der har været problemer med TDC's net i hele Europa.
>
> Problemet skyldes et kabelbrud.

Øh TDC`s net i hele europa???????

Det må du lige forklare!!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-07-08 09:19

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1775932851

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-07-08 18:33

tir, 15 07 2008 kl. 19:27 +0200, skrev Anders:
> Der har vret problemer med TDC's net i hele Europa.
>
> Problemet skyldes et kabelbrud.

Hmmm lyder da bare mærkeligt at data går fint igennem.

rugeren oplevede også problemer for mere end en måned siden da han var i
polen og for endnu længere tid siden da han var han i sverige.

Et kabelbrud vare da ikke så lang tid?

/andreas

Fra : Anders

Dato : 15-07-08 18:46

Muligt !

Men TDC er heller ikke altid til at stole på....

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-07-08 18:56

tir, 15 07 2008 kl. 19:46 +0200, skrev Anders:
> Muligt !
>
> Men TDC er heller ikke altid til at stole p....

Korrekt. Bare så frustrerende. Man kan intet gøre andet end at acceptere
dagens tilfældige søforklaring. Vil man ikke det, kan man blot ringe
igen og få en ny historie. Men man kan intet gøre for at få en reel
fejlsøgning igang.

/A