Blod i urinen
Fra : Jørgen

Dato : 24-07-08 12:00

Kommer lige fra lægen eller rettere sagt klinikdamerne.

Problem Blod i urinen, Jeg skal gå til i morgen, og tisse blod, for at
de kan dyrke urinprøven
Er det en normal procedure?
Vagt lægen giver altid pencilen med det samme.

Lidt historik
Den 1. juni 2008 vagtlægen for det samme og pencilen
Den 11. juli 2008 ny omgang, da jeg kom hjem fra ferie en uge efter
vandprøve til lægen, Svar for 2 dage siden. Der var intet
Den 22 jili forlangte jeg en samtale med lægen , men fik ikke noget ud
af det
Så i dag igen blod, men ingen pencilen.

De kloge sekretærer fortalte forrige gang, at vagt lægen skulle udskrive
pencilen, Hvorfor skal lægen så ikke

Jeg blev undersøgt for 3 år siden på sygehuset hvor man ville vente lidt
med at opererer for forstørret prostata

Der er inden for de sidste 2 måneder foretaget en omfattende blodprøve i
anden forbindelse, bl. A. for Prostata kræft

fra
Jørgen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-07-08 07:06

"Jørgen" <frieri@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er inden for de sidste 2 måneder foretaget en omfattende blodprøve i
> anden forbindelse, bl. A. for Prostata kræft

Hej Jørgen

Grund 1... Din egen læge, har langt grundigere oplysninger som udgangspunkt,
end vagtlægen.

Penicillin hjælper mod infektioner... Ikke mod blødninger...

Så derfor giver din læge dig penicillin, når han ved, du har en infektion...
Så overdreven brug af penicillin nu, vil svække den penicillin du evt måtte
få, når og hvis du bliver opereret for din prostata.

Sommetider kan man også finde på at spørge... Huskede du at oplyse din egen
læge, om hvad vagtlægen gav dig. ?

Du har måske en infektion, som PT er lille og svag, som din læge ikke
skønner, giver dig behov for penicillin, men hvis den er lille og svag, på
grund af vagtlægens penicillin, som lægen ikke har kendskab til, så kunne
det jo være en skrækkelig fejl.... For en penicillin kur, skal altid gøres
færdig... Uanset hvor rask patienten så end må føle sig... For de bakterier
der måtte overleve kuren, kan blive resistente, og derfor svære at
behandle... Og er man først begyndt på en sådan kur, og den ikke gør
arbejdet færdigt, skal kuren forlænges. Og skønner lægen, at din krop selv
kan bekæmpe den uden brug af antibiotika, er dette langt den bedste
løsning... For den kommer du styrket ud af... Antibiotika kuren, kommer du
altid svækket ud af.

M.V.H....Benny..

Fra : Jørgen

Dato : 25-07-08 07:40

Benny Mortensen skrev:
> [...]
> kan bekæmpe den uden brug af antibiotika, er dette langt den bedste
> løsning... For den kommer du styrket ud af... Antibiotika kuren, kommer du

Nu ligger landet sådan, at det var klinikdamens afgørelse og ikke lægens.

Lægen ved at der er behandlet de forrige gange, da der er afleveret en
urinprøve til dyrkning efter endt kur

Har ringet og de kan ikke se noget i prøven , men jeg er igang med en ny kur

fra
Jørgen

Fra : Morfar

Dato : 25-07-08 14:19

> [...]
>
> Der er inden for de sidste 2 måneder foretaget en omfattende blodprøve i
> anden forbindelse, bl. A. for Prostata kræft

Hej Jørgen -

Hvis du ellers ikke har gener af det, så behøver blod i urinen ikke
at være noget der skal behandles for.

For tre år siden fik jeg en kikkertundersøgelse i blæren, grundet
blod i urinen - det man kunne konstatere, og som jeg selv kunne
se på monitoren, var nogle forstørrede blodkar på blærevægen som
periodisk kunne bløde, noget lægen havde set før og som ikke krævede
behandling.
Ved de to sidste årlige sunhedstjek, har man begge gange konstateret
blod i mit urin, men skønnet ikke at gøre yderligere ved det.

Var jeg dig ville jeg bede om en undersøgelse op i blæren, der fortælles
en masse historier om disse undersøgelser - jeg mærkede sort set intet
og ingen gener bagefter.
I øvrigt fik jeg målt mit PSA tal til 2,2, det er vist ikke er unormalt
når man er over de 50.

M.v.h.

Morfar.

Fra : Jørgen

Dato : 25-07-08 14:47

Morfar skrev:
> [...]
> og ingen gener bagefter.
> I øvrigt fik jeg målt mit PSA tal til 2,2, det er vist ikke er unormalt

Jeg har også for ca. 3 år siden fået en sådan undersøgelse og den viste
hvad man viste at Prostata var forstørret, men man ville vente lidt med
at Operer/skrabe, men jeg nægter at sidde en gang blødning overhørig

Jeg har forøvrig den kedelig problem, at jeg ikke kan holde på vandet,
Pludselig og næsten uden varsel er jeg tisse trængen og så er det nu
ellers drypper jeg i mine bukser

fra
Jørgen