Sommerhus lugt ....
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 22:29

Jeg synes min båd lugter lidt af gammelt sommerhus. Jeg bemærker det aldrig
når jeg er i den (og gæster også sjældent), men det er helt klart at lugte
på det vasketøj jeg har med hjem nede fra båden.

Nogle ide'er til hvad man kan gør for at komme af med lugten ? Min båd skal
helst lugte af sæbe ....

I foråret opdagede jeg en utæthed fra den ene cockpitlomme, hvor vand var
sevet ned over loftet i agterkahytten og skabt både råd i loftbeklædningen
og jordslået glasfiber oppe bag ved. Loftet er nu revet ned og bliver
erstattet af helt nyt. Men hvad gør jeg for effektivt at slå muggen
(jordslåethed) ihjeld, så jeg er sikker på den ikke genopstår og/eller
lugter i båden ? Jeg har foreløbig vasket det i en blanding af ajax og
rodalon.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Steffen Skov

Dato : 22-07-08 07:03

Hej Bjarke
Brun sæbe i en spand meget varm vand (det SKAL være den faste form, den
flydende er elendig). Hvis du har muligheden, så er en energisk quinde med
røde gummihandsker fremragende til arbejdet
Hilsen Steffen
---
"E´BAAD", Pd26, Århus

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4884ffb1$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 07:20

Det er lidt tyndt med velvillige kvinder i øjeblikket, så jeg kommer nok til
at gøre det selv

OK, jeg var ikke klar over brun sæbe desinficerer tilstrækkelig til at
lugten forsvinder på længere sigt. Det lugter jo herligt lige når det er
brugt. Hvad med de steder hvor der fysisk har været jordslåede pletter. Skal
der ikke noget skrappere til at slå dem *helt* ihjeld ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Steffen Skov

Dato : 22-07-08 08:38

Hejsa
Jeg ved ikke lige om det er quinden eller sæben der gør det, men det virker
her i Århus
Men hvis du først vasker med Rodalon og skyller godt af, efterfulgt af en
god gang brun sæbe med en stiv børste, så tror jeg du lykkes.
Hilsen Steffen
---
"E´BAAD", Pd26, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 20:46

Det prøver jeg. Det kan jo i hvert fald ikke skade....

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-07-08 20:51

Hej Bjarke.
Lad være med at blande de to dele, sæbe neutraliserer Rodalonen!
Rodalon for sig og sæbe for sig.
Hvis det stadig stinker lidt hengemt, så stil en lille flad skål og lad
dampene brede sig så længe, du nå kan holde dig væk fra Maxi'en
Afvaskning med Rodalon sender det jordslåede i graven. Husk at bruge den
"udendørs" udgave og ikke det fortyndede - indehlder for meget "profitol",
som Harding kalder det.

Åbnede selv til forpeak'en for 14 dage siden og fik én på snuden af
jordslåethed fordi jeg idiot havde ladt lugen stå lukket og der stod en
minimal sjat vand. Så kan jeg lære det!

VH,
Lars Hansen
Diana 21 - Odense