Vandtanken ... tømmes / fyldes ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 13:14

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvad I gør med vandtanken, når I
ikke er på tur. Tømmer i den, når i forlader båden ... eller - som med
dieseltank og batterier: Fyldes helt op ... Eller lader I den "passe sig
selv"?

--
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Carsten Jensen

Dato : 21-07-08 15:41

Den Mon, 21 Jul 2008 14:14:17 +0200 skrev Flemming Torp:
> Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvad I gør med vandtanken, når I

Vi gør ingenting. Den kan rumme 150 liter, men den har det vand den har.
Vi gider ikke fylde op. Til gengæld har vi i år tilsat noget Aquaclean af
og til - mere fordi vi tror det måske hjælper på et eller andet. Vi har
aldrig haft problemer, hverken med lugt eller smag.

Mvh

Carsten Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 17:58

Ditto her. Tank nr 2 (som jeg aldrig bruger) er permanent tom.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Jørgen L.

Dato : 22-07-08 12:19

"Carsten Jensen" <jensen@duer.ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og til - mere fordi vi tror det måske hjælper på et eller andet. Vi har
> aldrig haft problemer, hverken med lugt eller smag.

Hej.

Ikke at det er i båd men derimod i campingvogn.
Der har jeg de sidste 6 år brugt aquaclean, og det bevirker at der ikke
kommer den slimmede overflade i tanken som jeg ellers har set i tidligere
campinvogne.
Det er selv om vi altid har vand i tanken.

Der er nogle inden for vores fritids område som renser deres tank 1-2 gange
om året, netop for at komme bakterier til livs, men det er jeg så ikke nød
til.
Jeg er dog stadig nød til at rense tanken når jeg syntes at der er for meget
kalk i den.

Selve tabeletterne er smags/farveløse og en tablet virker til 20 l vand og
koster 200 kr. for 100 stk. = 2000 L vand a 10 øre.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 04-08-08 19:08

jeg har 2 tanke på hhv 150 og ca 500 liter

Jeg har aldrig haft nøde at kemikalie-rense, eller afkalke. Men vi har stort
vandforbrug.

mvh
/Børge

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 04-08-08 19:23

Så man skal bare anskaffe 2 piger med langt hår og stort badebehov ?

<smile>

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 07-08-08 19:40

Øhh ja, det er vel "standard" - kunne da ikke forestille mig at sejle
uden???

mvh
/Børge

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 07-08-08 20:03

Fra : HH

Dato : 04-08-08 12:44

Hvis vandet befinder sig mørkt i en rustfri tank og hvis slanger etc.
er skærmet mod lysindfald (speciel sanitetskvalitet med sort inderlag)
så holder det sig friskt i meget lang tid uden tilsætninger af nogen
art. Algevækst kræver lys!

Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 00:12

Tak for konstruktive kommentarer. Vi har aldrig haft
drikkevandsproblemer på vores båd - og jeg har aldrig brugt nogen form
for kemi i drikkevandet, men sørget for at udskifte vandet relativt
hyppigt.

Det ser ud til at være en forsvarlig fremgangsmåde. Så "den" benytter vi
også for fremtiden.