bosch startmotor problem
Fra : Carsten

Dato : 21-07-08 12:40

Hej

Havde lidt problemer med min startmotor. Ville ikke dreje. Det vil den nu,
men nu er jeg i tvivl om, hvor langt tandhjulet skal rykke ud når solenioden
trækker i det. Min flytter sig kun ca. 1,5 mm.
Håber, der er nogen, der kan hjælpe....

Mvh

Carsten

Fra : HH

Dato : 21-07-08 12:02

Det skal vel rykke "en hel tandhjulsbredde", dvs. være helt fri af
startkransen i uaktiveret tilstand og helt i indgreb når der skal
startes. Det lyder som du skal adskille og smøre grejet!
Sygdommen med ikke at køre rundt skyldes ofte, at kullene er slidt -
og når de lige begynder at være slidt så virker det nogen gange og
andre gange ikke, helt afhængig af om kullene lige har fat der hvor
starteren stoppede sidst. Er nemt at skifte!

Hans-Henrik