Bovpropel - Volvo Penta QL 2 HK - olie
Fra : Leif

Dato : 19-07-08 21:30

Hej

I min "nye" gamle båd er der monteret en bovpropel af ovennævnte type.
Desværre har jeg ikke fået en brugervejledning med. Ved bovpropellen sidder
der en beholder til olie, og der er en smule olie tilbage - men bunden er
snart nået. Jeg vil gerne efterfylde med olie, inden jeg tagr på
sommerferie, men hvilken olie skal jeg bruge? Den tilbageværende olie i
beholderen ligner nærmest almindelig motorolie.

Mvh
Leif

Fra : Leif

Dato : 20-07-08 09:32

"Leif" <leif@durikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sommerferie, men hvilken olie skal jeg bruge? Den tilbageværende olie i
> beholderen ligner nærmest almindelig motorolie.

Sorry - det er en 4HK - mærkeligt, at man ikke opdager sådan en fejl, inden
man trykke på send. Det er vist et tegn på begyndende senilitet.

Leif

Fra : peter.deleuran@gmail~

Dato : 20-07-08 15:48

Hej Leif!

Du kan købe olien hos Volvo. Og den er ikke speciel dyr.
http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744580-82-15%20.aspx

Mvh
Peter