Kieler kanalen
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 22:56

Jeg er ved at købe en motorbåd der ligger i Bremerhafen i Tyskerland , og
tænker på at sejle den hjem gemmen kanalen

100.000 kr spørgsmålet , må man det , og hvad hvor hvordan

Jeg har dulighedbevis

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-07-08 23:08

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at købe en motorbåd der ligger i Bremerhafen i Tyskerland , og
> tænker på at sejle den hjem gemmen kanalen
>
> 100.000 kr spørgsmålet , må man det , og hvad hvor hvordan
>
> Jeg har dulighedbevis

Hej

Der kræves ikke noget "kanalbevis" for at komme igennem, og det er ligetil,
med god skiltning hele vejen.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 23:14

?? Men man må kun sejle når det er lyst ? Er der ikke noget om det ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-07-08 09:54

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:488115a7$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> ?? Men man må kun sejle når det er lyst ? Er der ikke noget om det ?

Hej

Det er korrekt, den fik jeg ikke lige med, men der er fine nuligheder for at
lægge til undervejs, og tanke kan man også.

Det hele står her:

http://www.kiel-canal.org/

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 23:18

Tak for hurtig svar

Det var sku lige det svar jeg skulle bruge ;))

Jeg regner med at man kan lige til rundt omkring for natten , nogen ide om
hastighed osv man skal være opmærksom på , båden kan sejle stærk nok , men
5-7 knob vil sikkert passe båden bedst , og hvad er sejl tiden ca , når vi
nu bare skal hjem ,dvs det er ikke en ferie ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 08:07

Læs evt: http://www.kiel-canal.org/pages_english/sport/notes_KIEL-CANAL.pdf

Den er jo lidt over 50 sm lang, så 6 knob i 8 timer passer med i kan gå
igennem uden at overnatte undervejs. Fordrer i starter om morgenen

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-08 12:17

Takker for svar jeg tror jeg har hvad jeg skal bruge , hvis ikke lige der
noget Must See ;)) undervejs

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK