kortplotter - autopilot
Fra : Leif

Dato : 17-07-08 23:11

Hej

Jeg er blevet den lykkelige ejer af enSimrad CP31 kortplotter samt en Navico
WP5000 autopilot/selvstyrer m. fjernbetjening.

Jej vil nu gerne have disse to instrumenter forbundet, så autopiloten kan
følge en forud fastlagt rute (jeg ved godt, at jeg stadig skal holde udkik).

Finder der blandt nyhedsgruppens kompetente medlemmer en person, som kan
fortælle mig hvordan instrumentrne forbindes. Jeg har i instruktionsbøgerne
fundet ud af, at der er følgende forbindelser (direkte afskrift fra
instruktionsbøgerne):

Navico WP5000 autopilot :
NMEA COMMON YELLOW/GREEN; NMEA DATA BLACK (Altså en gul og en grøn ledning,
som jeg har fundet).

Simrad CP31 kortplotter:
NMEA ind:
NC: Rx-skærm.
Gul: Data ind (Rx)
Grøn: Retur

NMEA ud:
Flet: Tx-skærm
Hvid: Data ud (Tx)
Brun: Retur

Hvis en venlig person kan give mig opskriften på ledningsforbindelserne
mangler jeg bare at sætte instrumenterne rigtigt op til kommunikation - men
den tid den sorg - ellers må jeg jo vende tilbage.

På forhånd tak for eventuel hjælp.

Hilsen
Leif

Fra : Flemming Torp

Dato : 18-07-08 05:34

On Jul 18, 12:11 am, "Leif" <l...@durikke.dk> wrote:
> [...]
> mangler jeg bare at sætte instrumenterne rigtigt op til kommunikation - men
> den tid den sorg - ellers må jeg jo vende tilbage.

I "min optik" ville det være korrekt at forbinde søkortplotterens NMEA
out - Data ud - hvid - med autopilotens NMEA DATA BLACK og plotterens
NMEA out - retur - den brune med autopilotens NMEA COMMON YELLOW/
GREEN.

Noget lignende har jeg gjort med andet udstyr og det fungerer ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Leif

Dato : 19-07-08 21:16

"Flemming Torp" <fltorp@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Noget lignende har jeg gjort med andet udstyr og det fungerer ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Tak for hjælpen, det vil jeg prøve en af de nærmeste dage.

mvh
Leif