Diesel
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-08 22:25

Hej NG

Hvad er mon den bedste metode til at fjerne diesel lugt....
når der har ligget en sø af diesel gennem længere tid?

Jeg har prøvet at vaske grundigt med vand og sæbe...
men synes ikke jeg kan få lugten væk!!!

Mvh
JR

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-07-08 00:02

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når der har ligget en sø af diesel gennem længere tid?
>
> Jeg har prøvet at vaske grundigt med vand og sæbe...

Hej

Jeg har haft held med grundrens, det fjerner oliefilmen, andre siger
motorrens, som nok også kan opløse olien, motorrens har jeg dog ikke prøvet!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-08 01:11

Tak for svaret

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-07-08 12:00

> [...]
> når der har ligget en sø af diesel gennem længere tid?
>
> Jeg har prøvet at vaske grundigt med vand og sæbe...

En spandfuld meget varm vand med en god sjat opvaskemiddel derefter
oversprøjtes stedet med "Febrezze" e.l. (Lugtfjerner) det hjalp bag i en
gammel Hiace med træbund

Fra : Flemming Torp

Dato : 16-07-08 15:45

On Jul 14, 11:25 pm, "Jan Rasmussen" <j...@FjerNvejen-net.dk> wrote:
> [...]
> når der har ligget en sø af diesel gennem længere tid?
>
> Jeg har prøvet at vaske grundigt med vand og sæbe...

Da jeg skulle tjekke mit vandudskillelsesfilter spildte jeg en del
diesel ned under et utilgængligt sted under tanken og køjen i
kahytten. Jeg blev anbefalet grundrens. Det fungerede godt. Jeg brugte
fruens "strygetøjsfugter" og sprayede grundrens ud over stedet og
skyllede efter med ferskvand og tørrede op ad flere gange og lugten af
diesel forsvandt.

Flemming Torp - Gimle - X-342 - Helsingør;
pt. Skanør med "fuld skrue" på D-10 modem'et ... dvs. 1.495 i download
og sølle 72 kbs i upload hatighed...