Galv. Tæring
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-08 23:13

Hej NG

På min motor sidder der nu rustne spændebånd på slangerne... Er der noget
til hindre for at montere rustfrie
istedet... kan det skade motoren på sigt? ja jeg spørger i det der måske er
en grund til at der er monteret alm. spændebånd!!!

Iøvrigt har jeg overvejet at skifte træpladerne som danner dørk rundt om
moteren, ud med alu dørkplade... kan det have en negativ indflydelse på
motor og det omkring liggende?

Mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 10:40

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> istedet... kan det skade motoren på sigt? ja jeg spørger i det der måske
> er en grund til at der er monteret alm. spændebånd!!!

Spændbåndene kan du roligt skifte.
Faktisk en god ide

Ang. dørkpladerne, er jeg mindre sikker.
Det springende punkt er velsagtens, om de kan holdes elektrisk isoleret fra
resten af skibet?
Men jeg er sikker på, at der her er mennesker, der kan fortælle mere om
dette.

MVH
Egon

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-08 22:23

Tak for svaret Egon

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 14-07-08 11:31

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge andet end rustfrie spændebånd. Og de har
jo ikke kontakgt til de andre metaller, da der jo et gummislangen imellem.

Mit gæt vil være at træpladene dæmper lyden bedre.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige