NMT450 i "remote" områder ....
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-07-08 20:26

Hallands Väderö i den nordlige ankerbugt. Pos: N56gr26,67' E12gr33,94'

En streg.... kortvarig og ellers nul.... Jeg tror jeg må opgive. Træerne
vokser ikke ind i himlen. Hvis man skal på nettet den slags steder, så er
det nok en antenne i masten.

Prøver et par gange. Hvis I får den her søndag aftens lykkedes det trods
ringe signal.......

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Harding Larsen

Dato : 13-07-08 21:12

Hej bjarke,

Den er modtaget!

Forbindelsen via NoPayNet i Hobro er dårligere end et 56k modem;
men det lykkes trods alt.

vh/Harding

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 13-07-08 21:40

Jeg er helt tændt på at få en antenne i masten nu. Min mobil er løbet tør
for strøm (her var eller dækning), så jeg kunne lige sende en mail hjem
istedet. Sjovt.....

Min det er meget langsommere end 56k..... Jeg vil gætte på at denne kommer
til at tage 3-4 min.

Browse er umuligt....Ville ellers gerne se vejrudsigten (farvandudsigten) på
DMI. Der er vel ikke lige en der kan sende mig det i TEXT, så jeg kan læse
det. Overvejer at gå til Anholt og se på sæler, men er lidt usikker på om
det bliver kryds i skidt vind .... Jeg tror ikke jeg har diesel nok til en
nødløsning..... Det er ca kurs 290 herfra hvor jeg er .... Lidt syd-vest
vind ville være godt ....

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

"Harding Larsen (slet FU7S2)" <harding@FU7S2larsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12159803430.870426108382855@dtext.news.tele.dk...

Fra : Per Nordahl

Dato : 14-07-08 06:37

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en
meddelelse news:487a692e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> til en
> nødløsning..... Det er ca kurs 290 herfra hvor jeg er .... Lidt

Er sendt på mail til Bjarke.
(Sikkert ikke den eneste

Mvh. Thulfen. Hvidovre.

Fra : blueocean

Dato : 14-07-08 03:06

On 13 Jul., 21:26, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> det  nok en antenne i masten.
>
> Prøver et par gange. Hvis I får den her søndag aftens lykkedes det trods

Hej
Du behøver ikke engang at tage så langt mod Nord, Hveen virker det
heller ikke på.

Men nu har jeg jo modtaget min udvendige bådantenne fra den Svenske
forhandler, og sat den op i min targabøjle, så må vi jo se om det er
bedre, ellers skal den op i toppen af masten. men det blive først til
næste år.

mvh.
gert
Sy-Grog.

Fra : Flemming Torp

Dato : 16-07-08 16:03

On Jul 14, 11:06 am, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:

> [...]
> forhandler, og sat den op i min targabøjle, så må vi jo se om det er
> bedre, ellers skal den op i toppen af masten. men det blive først til

Ja, en masteantenne er nok nødvendigt. Spændt på at høre konklusionen
en dag ...

Lå i går aftes i Kalvehave med nul forbindelse uden den lille
magnetantenne og 1 - 2 streger med antenne placeret oven på
sprayhooden ... og det gik MEGET langsomt ... Tog desværre ikke en
hastighedstest. Ligger nu i Skanør og der er fem streger med magnet-
antennen og 0 - 1 uden ... 1.494 i upload og 72 kbs i download via
tdc's hastighedstest.

Min nok så omtalte "Easy-DVB-T-splitter" modtager i Skanør DR1 med
perfekt billede ... TV2 med sne og ingen svenske kanaler ... Det er
mig helt uforståeligt ... I Helsingør ingen danske med de kendte
svenske kanaler "brager ind" med helt perfekt billedkvalitet ... I
Kalvehave - ingenting ...

Der er ellers nok vind for tiden ...Omkring sydvest ... 10-14 m/sek.
sent på dagen på vej fra Kalvehave ...

mvh
Flemming Torp - Gimle - X-342 - Helsingør
pt. Skanør.

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 17-07-08 00:29

Det er altså lidt mystisk. Rækkevidden fra senderen er op til 80 km. I Raa
(hvor jeg overnattede på vej hjem) i Sverige er der fuld skrue på. Max
signalstyrke og fuld drøn på hastigheden. I Backviken på Hven (Hvor jeg
cyklede en tur i eftermiddags; er der 5-6 sm fra Raa ??) er der INGEN
forbindelse. Meget mærkeligt.

Var det Harding jeg mødte på sundet nord for Nordre Røse ved 7-8 tiden ?
--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : claus b.p.

Dato : 17-07-08 00:47

Flemming Torp wrote:

> [...]
> mig helt uforståeligt ... I Helsingør ingen danske med de kendte
> svenske kanaler "brager ind" med helt perfekt billedkvalitet ... I

Østkysten er ganske dårligt dækket af de danske DVB-T sendere:
http://digi-tv.dk/Daekningskort/Indendoers-august%202006.jpg

Hvis man derimod har en antenne i 10m's højde er det langt bedre:
http://digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg

Så det ser ikke ud til at være ideelt at se dansk digital-tv som sejler, med
mindre man har en rigtig effektiv antenne.

Mvh. Claus

Fra : blueocean

Dato : 17-07-08 13:09

On 17 Jul., 01:46, "claus b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så det ser ikke ud til at være ideelt at se dansk digital-tv som sejler, med
> mindre man har en rigtig effektiv antenne.

Her er så en opdate, jeg har modtaget min bådantenne og monteret den
på min tagabøjle på agterskibet. Lige nu ligger jeg i Præstø og der er
fuld skrue på. HAr sejlet fra Brøndby til Stevns og har haft
forbindelse hele vejen.

mvh.
Gert
Sy-Grog

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-08 20:37

Lovende ... Fik du ledning med i kassen. Jeg synes at huske jeg bestilte den
med ekstra lang ledning, men der er slet ikke nogen i kassen. Har sendt dem
en mail. De er nok snart træt af mig.

Hvor lang en ledning har du på og hvor højt oppe sidder din targabøjle ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : blueocean

Dato : 18-07-08 08:52

On 17 Jul., 21:37, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> [...]
> på min tagabøjle på agterskibet. Lige nu ligger jeg i Præstø og der er
> fuld skrue på. HAr sejlet fra Brøndby til Stevns og har haft

Hej Bjarke

Jeg fik 10 meter kabel og den lille adapter ledning til D10 modemet
med, det kostede gratis...
Min antenne sidder kun 3 meter over vandet på min tagabøjle, men for
at det virker optimalt er nok i toppen af masten, det kommer den næste
år. up/down load er ca. 1,5 Mb/380Mb

mvh.
Gert

Sy-Grog
http://www.grog.dk/gps/livegps2go.htm

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-08 16:11

Jeg har rykket dem for en ledning. De hastigheder lyder jo forjættende ....

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 21:02

Nå, det kan jeg jo ikke vente på, så jeg ville lige selv lave en ledning:

50 ohm kabel No problem.
N connector i den ende der skal op i antennen; no problem.
- men hvad hedder det stik, der er i den anden ende af det lille sorte kabel
man sætter i D10'eren. Ligner en F-connector, men har en anden
diameter/gevind

???

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> wrote in
message news:4880b2ab$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 23:08

Viste den til en radioamatør som hjalp mig med stor rutine. Det et et FME
stik. I min lange samtale med ham fik jeg den ide, at FME stik måske er
løsningen på det sædvanlige dæksgennemføringproblem, som vi alle har. Det
tror jeg at jeg ændrer næste gang jeg har masten af. Mere om det til vinter.

Men til resultatet (vurderet i eftermiddags i Hundige havn)

Kun med D10'ernes interne antenne: 300-350 kbps download og 20-30 kbps
upload. Rimelig ustabilt
Med den lille tykke antenne sat på agter pulittet (ca 1,5 meter over
vandet): 800 kbps download og 80-100 kbps upload. Ganske stabilt.

Så det er jo pokkers til forskel ! NU skal jeg bare afgøre om den bliver
siddende der eller jeg tager tørnen med at få den op i masten..... Jeg vil
jo gerne op på Gerts hastigheder.....

--

message news:48863cb9$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...