Dørkplader
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-07-08 14:16

Hej NG

Jeg har overvejet at skifte træpladerne i mortor rummet ud med
dørkplader i aluminium...

Burde der være nogen problemer m.h.t. galvanisk tærring i det?
her tænker jeg selvfølgelig mest på motor og det omkringliggende...

Mvh
JR

Fra : Harding Larsen

Dato : 13-07-08 16:44

Hej Jan,

Kun hvis motorrummet står under vand!!!

Nej det skulle ikke give problemer, kun ved en høj luftfugtighed
vil der evt. kunne opstå korrosion mellem dørkpladerne og
skruerne og de evt. jernunderstøtninger dørkpladerne ligger an
mod.
Galvanisk tæring kræver at de forskellige metaller er nedsænket
i vand.
Motoren indeholder også forskellige metaller og det er ikke
noget problem den står jo også indendørs tørt og godt.

Mvh/Harding

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-08 22:22

Tak for svaret Harding....

Du må undskylde at jeg har stillet det samme spørgsmål to gange, men jeg
kunne ikke se min egen post og troede ikke den var kommet frem...

Men nu fik jeg det så ordenet

"Harding Larsen (slet K2W8C)" <harding@K2W8Clarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12159642440.435931489028885@dtext.news.tele.dk...