Irriterede bihuler
Fra : jekula

Dato : 01-08-08 22:53

Mine bihuler er begyndt at blive irriterede når jeg kører lidt længere
ture - og især når visiret står åbent. Det er utrolig irriterende, at
jeg dagen efter kan mærke i ansigtet, at jeg var ude at køre dagen
før. Jeg syntes det er kommet med tiden. Er der andre, der døjer med
det? Har I evt. fundet nogle løsninger med tørklæder el. lign.? Eller
er det bare mig...

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-08 10:38

> [...]
>før. Jeg syntes det er kommet med tiden. Er der andre, der døjer med
>det? Har I evt. fundet nogle løsninger med tørklæder el. lign.? Eller

Det har min Mor også, ikke at hun kører MC, for det gør hun ikke, men hun
får ondt i bihulerne bare ved den kølevind der kommer af at cykle om
sommeren. Så hun skal have pandebånd eller hue på, hehe folk tror ikke hun
er helt frisk for oven, når hun i blæsevejr om sommeren har pandebånd på :D
Det er kommet med alderen, og der er vist ikke det store at gøre ved det..
Håber ikke det er arveligt, det er blevet værre med tiden siger hun.. :/

Så du er ikke alene..

Mvh
Morten

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-08-08 19:08

jekula skrev:
> [...]
> før. Jeg syntes det er kommet med tiden. Er der andre, der døjer med
> det? Har I evt. fundet nogle løsninger med tørklæder el. lign.? Eller

Det er ikke kun dig.
Jeg slås jævnligt med begyndende høfeber - nyseture og hosteanfald, så:
Afsted til apoteket og købe nogle allergipiller, der ikke sløver eller
på anden måde påvirker dig, så er du godt kørende igen.
Øjendråber kan også hjælpe på irriterede og tørre øjne efter en længere tur.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Leif

Dato : 02-08-08 20:58

"jekula" <jekula@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

=========================
Prøv evt. en zoneterapeut.

Fik en gang en omgang under fødder og tæer og kunne efter 10-15 min.
mærke hvordan slimhindeafstødninger ? drev ned i munden - smagte ad
hel.... til. 2 behandlinger med 2-3 ugers mellemrum og siden har jeg ikke
mærket til det.

Mvh, Leif

Fra : jekula

Dato : 02-08-08 14:12

Således opmuntret af andres lidelser, ser jeg nu noget mere
fortrøstningsfuldt på situationen.
Der nu noget dejlig livsbekræftende ved at andre har det værre. Så
mange tak.

Jeg tror, jeg vil prøve med hjelmhuen og evt. allergi-piller og se,
hvad det gør.
Den med zoneterapeuten der trykker på min tå, så snottet driver i den
anden ende, venter jeg nok lige med :)

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-08-08 21:30

On Sat, 2 Aug 2008 13:12:27 -0700 (PDT), jekula <jekula@gmail.com>
wrote:

Hej.

>Den med zoneterapeuten der trykker på min tå, så snottet driver i den
>anden ende, venter jeg nok lige med :)

Jeg tror ikke på heksedoktorer og heller ikke på zoneterapi
Men jeg kaster lige håndklædet i ringen på den med zoneterapien.
Jeg led tidligere af en periodisk hovedpine der passede til en elefant
- Den kunne ødelægge en hel dag.
En morgen jeg mødte på jobbet og skulle undervise en hel dag var den
gal igen, så jeg gik til vor reception hvor der er en medicinkasse og
bad om en stak hovedpinepiller.
Vor receptionist på det tidspunkt var zoneterapeut og hun kiggede på
"liget" og sagde: Kom lige her - Hvor gør det ondt?
Hun fandt et eller andet "trykpunkt" ved mine tommelfingre og tog fat
- Det gjorde ikke helt godt, men et par minutter og hovedpinen var
væk.
Jeg tænkte: Det var som fanden - Jeg tror altså ikke på heksedoktorer.
Det forunderlige er at jeg ikke har haft den hovedpine siden, og det
er nu godt 10 år siden.
Du skal ikke helt afskrive zoneterapeuten

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Niels Pein

Dato : 02-08-08 21:31

"jekula" skrev ...
> [...]
> tiden. Er der andre, der døjer med det? Har I evt. fundet nogle
> løsninger med tørklæder el. lign.? Eller er det bare mig...

Jeg kan også få lidt problemer med bihuler i yderkanterne af sæsonen. Det
begyndte med at være galt ved vinterkørsel, så bl.a. derfor kører jeg ikke
så meget om vinteren mere.
Har haft det sådan nogle år nu, og passer lidt på, specielt i det tidlige
forår.

Men jeg har fundet noget der virker, i hvert fald indtil videre. At skylle
næsen (og dermed bihulerne). Man kan få næseskyllekander! Jeg synes det lød
tåbeligt første gang jeg hørte om det, men den er god nok. Det kræver en
rimeligt præcis saltvandsblanding (ikke bare fersk vand), men ellers ikke
andet.

Og nu har jeg så også købt en hjelm (Schuberth S1 Pro) med det der Pinlock
visir, så jeg kan holde visiret lukket meget mere uden det dugger, og
således bedre holde varmen omkring næsen på kolde dage.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA