Genopbygning af MC
Fra : MikeDJ

Dato : 01-08-08 21:05

Hej MC-Karle..

Mangler MEGET nogle tips til at genopbygge en MC,
der er total udbrændt, og UDEN kasko...(((((

SKAT mener jo tilsyneladende, at et nyt stel kræver afgift igen,
også hænger det IKKE sammen længere...

På forhånd tak..

Mike

Fra : Hekto

Dato : 01-08-08 22:15

On Fri, 01 Aug 2008 22:05:10 +0200, MikeDJ wrote:

> [...]
> og UDEN kasko...(((((
>
> SKAT mener jo tilsyneladende, at et nyt stel kræver afgift igen, også

Sandblæse og male stellet - hente en donor i Tysklkand?

Fra : MikeDJ

Dato : 01-08-08 22:17

Tak Hekto.....men Stellet er nærmest "Ned-smeltet".....

Og derfor afgiftsproblemet..

mvh
Mike

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-08-08 22:25

On Fri, 1 Aug 2008 23:17:23 +0200, "MikeDJ" <knowit@sol.dk> wrote:

Hi Mike.

>Og derfor afgiftsproblemet..

I forsikringssager er det muligt at få tilladelse til en
steludskiftning.
Så skulle det også være muligt at udføre det privat, evt. med SKAT som
bisidder når det nye nummer hugges i.
Så vidt jeg husker kræver det dog at stellet er indkøbt som
reservedel, altså nummerløst.

Er du sikker på at du har fået det rigtige svar fra SKAT?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 01-08-08 22:40

Steen Gruby skrev:
> [...]
> reservedel, altså nummerløst.
>
> Er du sikker på at du har fået det rigtige svar fra SKAT?

Mon ikke at det snarere er en misforståelse om at det er den totale
genopbygning der koster gen-afgiftning og ikke blot stellet :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-08-08 22:51

On Fri, 01 Aug 2008 23:39:36 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Orakulix.

>Mon ikke at det snarere er en misforståelse om at det er den totale
>genopbygning der koster gen-afgiftning og ikke blot stellet :-/

Det var noget i den retning jeg var efter, men jeg turde ikke sige det
for højt.
Jeg ville i Mike's sted gå lidt hårdere tol SKAT for at få den
nødvendige vejledning (Var der nogen der sagde vejledning fra det
offentlige system?)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 01-08-08 22:55

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Jeg ville i Mike's sted gå lidt hårdere tol SKAT for at få den
> nødvendige vejledning (Var der nogen der sagde vejledning fra det

Jeg er bange for at sagen er tabt, og der kun er én til at betale

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 02-08-08 08:54

Steen Gruby wrote:

> (Var der nogen der sagde vejledning fra det
> offentlige system?)

Hov hov !!

Mch Schlæger (som heller ikke generaliserer om andre trafikanters måde at
køre på)

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-08 10:24

Schlæger wrote:

> Hov hov !!
>
> Mch Schlæger (som heller ikke generaliserer om andre trafikanters måde
> at køre på)

Og tak for det

--
vh
Torben

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-08-08 10:16

> [...]
> reservedel, altså nummerløst.
>
> Er du sikker på at du har fået det rigtige svar fra SKAT?

Tror denne retsafgørelse giver jer svaret. Hvis en MC er skadesforsikret og
skaden er mindre end 75% af handelsværdien kan man gøre det afgiftsfrit,
ellers ikke. Sådan læser jeg det i hvert fald.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=156826

Mvh Niels

Fra : MikeDJ

Dato : 02-08-08 22:52

Hej Niels m.f.

Sådan læser jeg også landsrettens bemærkninger.

I mit tilfælde er der ingen taksatorrapport, der forholder sig til en evt.
genopbyggelsespris,
hvilket formodentlig vil betyde, at det vil blive "min" vurdering af en
genopbyggelsespris
med SKAT's vurering - en særdeles ulige kamp - vurderer jeg .((

Men men. Jeg tror jeg vil kontakte SKAT på mandag, og høre hvordan de
vurderer en sådan sag,
men jeg må da tilstår at jeg ikke er for optimistisk..

Tak til alle med jeres bidrag

Mike

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-08-08 11:55

MikeDJ skrev:
> [...]
> vurderer en sådan sag,
> men jeg må da tilstår at jeg ikke er for optimistisk..

Du får lige et mere. Jeg har for godt ti år siden genopbygget en
totalskadet bil. Den tidligere ejer havde fået udbetalt pengene.
Forsikringsselskabet havde imidlertid udstedt en genopbygningsattest.
Denne attest indebar at registreringsattesten var inddraget at
toldvæsnet. En betingelse for at det kunne lade sig gøre var at det var
en momsregistreret virksomhed inden for branchen der stod for
reparationen, at taksator skulle besigtige inden lakering og toldvæsnet
skulle fysisk se bilen hvorefter jeg fik registreringsattesten.

Sidste år fik jeg totalskadet en motorcykel. Jeg snakkede med køber af
vraget. Køber, som var momsregistreret inden for branchen, sagde at der
var en særregel når der var tale om en dansk maskine. Han kunne slippe
med omkring kr.26.000 mod kr.50.000 hvis det var en udenlandsk maskine.
Den skulle også have nyt/andet stel.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 03-08-08 17:37

On 01 Aug 2008 21:14:57 GMT, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

>Sandblæse og male stellet - hente en donor i Tysklkand?

Men overvej lige om stellet har taget skade af varmen.

Fra : MikeDJ

Dato : 04-08-08 13:29

Stellet HAR taget skade - det er stortset smeltet væk )))))))))))))))

mvh