TRE til Suzuki ?
Fra : Coraggio

Dato : 01-08-08 09:07

Hej NG

Er der nogen herinde der har fået monteret en TRE (Timing Retard Eliminatot)
og er det noget der virker !?
For jeg overvejer at få monteret en Powercommander sammen med en TRE - for
at trimme motoren, og måske få lov til at bruge de "forsvundne" HK i de
første par gear, nu jeg alligevel har købt dem

Go´ Weekend - Brian TL1000R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-08-08 21:01

"Coraggio" <1HXcoraggio@coraggio.dk(fjern 1HX)> writes:

> Er der nogen herinde der har fået monteret en TRE (Timing Retard Eliminatot)
> og er det noget der virker !?

Jeg har læst lidt om det. Det er jo dybest set bare en modstand i et
multistik, der snyder motorstyringen til at tro at den er i et bestemt
gear (5. eller 6. er vist normalt). Jeg mindes dog at have læst noget
om at der var en finte ved TL'erne fordi indsprøjtningen kompenserer
for ram air-trykket i de høje gear. Allier dig med Google, en kande
kaffe og en lang aften, så finder du nok noget om det

> For jeg overvejer at få monteret en Powercommander sammen med en TRE - for
> at trimme motoren, og måske få lov til at bruge de "forsvundne" HK i de
> første par gear, nu jeg alligevel har købt dem

Fortæl endelig om dine erfaringer herinde når du når så vidt.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R