så er der også mc til os i fremtiden :-)
Fra : TP

Dato : 31-07-08 21:53

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 31-07-08 22:00
Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-08-08 21:46

"TP" <nope@yahoo.com> writes:

> http://www.mctc.dk/?id=15874&nyhed_id=17399&pageType=1

....men hvor får vi så brinten fra?

Af en eller anden grund tror alverdens politikere og journalister at
det er gratis at pille ud af vandet. :-/
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 22:02

On Wed, 06 Aug 2008 22:45:46 +0200, Jes Vestervang wrote:

> ...men hvor får vi så brinten fra?

Vindmøller, naturgas, alt som kan reformeres. Gammelkendt teknologi.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-08-08 23:14

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Vindmøller, naturgas, alt som kan reformeres. Gammelkendt teknologi.

Også i de mængder som visionerne lægger op til?
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Moller

Dato : 07-08-08 09:29

Jes Vestervang wrote:

> Også i de mængder som visionerne lægger op til?

Nø, og så er vi ikke engang begyndt at snakke logistik, sikkerhed under
transport når de er under tryk osv. næ, brug dog krudtet på Biobrændsel,
hybridbiler osv... det kan leveres nu, og ikke engang langt ude i
fremtiden.

---
Moller
Heller støtte ting som ikke kommer ud i nær fremtid, end hvad der kan
komme ud nu... for det er nemt at give afgift nedsættelse på køretøjer der
ik kommer på markede de første 5-10 år.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 13:45

On Thu, 07 Aug 2008 00:13:42 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Også i de mængder som visionerne lægger op til?

Ingen problem. Selv med tab i reformering, (á 2 gange), så jorder en
brændselscelle/elmotor enhver traditionel motor på effektivitet.

Så byg Du bare nogle flere vindmøller

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-08 22:54

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Ingen problem. Selv med tab i reformering, (á 2 gange), så jorder en
> brændselscelle/elmotor enhver traditionel motor på effektivitet.

Så er der bare prisen tilbage.

> Så byg Du bare nogle flere vindmøller

Jeg skal ihvertfald nok gøre hvad jeg kan for at dem, der er bygget
bliver stående.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 06:33

On Tue, 12 Aug 2008 23:53:50 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Så er der bare prisen tilbage.

Den arbejder jeg på.

> Jeg skal ihvertfald nok gøre hvad jeg kan for at dem, der er bygget
> bliver stående.

Keep up the good work.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-8-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-08-08 06:41

Orla Pedersen skrev:

> Den arbejder jeg på.

> Keep up the good work.

Stop det !

Der skal være en go gameldags forbrændingsmotor i et motorcykelstel!

Bastum!

Det er ok at madkasserne brintificeres, så der kan spares på de
resterende fosilebrændstoffer til "vintage" kørsel - på _2_ hjul

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-08-08 07:16

J.C.Kløve wrote:

> [...]
>
> Det er ok at madkasserne brintificeres, så der kan spares på de
> resterende fosilebrændstoffer til "vintage" kørsel - på _2_ hjul

Bagstræber

Hit med en passende brændselscelle og en 100Kw motor, så bliver FJ'eren
elektrificeret.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 15-08-08 02:03

J.C.Kløve skrev:

> Stop det !
>
> Der skal være en go gameldags forbrændingsmotor i et motorcykelstel!
>
> Bastum!

Mnjarh :-/
Når man betænker hvor vidt forskellige at karakteristikken for de
forskellige motorcyklers motorkonstruktioner (á lige fra 800ccm på én
cylinder til en V8'er på samme størrelse, hvorimellem bl.a.
firecylindrede 250'ere med redline ved 17.000rpm skiller sig ud), så
skulle der vel også kunne være plads til en ellert :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-08-08 07:16

Armand skrev:

> [...]
> firecylindrede 250'ere med redline ved 17.000rpm skiller sig ud), så
> skulle der vel også kunne være plads til en ellert :-/

Ja selvfølgelig er der plads til en ellert-ting

Jeg vil dog fastholde at der også skal være plads i dette
østrogenplagede pædagogsamfund til enkelte mandige sysler - jeg vil
_ikke_ være metroseksuel følsom "mand"!

Skal vi lige uhæmmet høvle nogle fordomme af

"Gamle" _mænd_ vil:

- fælde træer med en stor motorsav og hugge brænde med en Kæmpe økse
- drikke bajere af dåsen på havnen(nej ikke _den_ dåse!)
- lugte af gnu
- skyde med storkaliberet ammunition
- forbrænde fosile brændstoffer under afgivelse af støj helst på 2 hjul
- bortsprænge rødder og bambus
- skrue i motorcykler (til nød biler)
- have tatoveret en havfrue på underarmen

---

Den metroseksuelle mand vil:

- købe en solfanger
- drikke cider af slanke glas på café
- dufte af Armani
- gå til spinning
- cykle på sin city-bike
- gå aftentur i Ørstedparken
- få ellerten serviceret på miljøcertificeret værksted
- have tatoveret "love" som kinisisk skrifttegn lige over "måsen"

.... I kan selv føje flere "sandheder" til de respektive lister

--
Dun@nt - mand af guds nåde

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-08-08 08:51

J.C.Kløve wrote:

> ... I kan selv føje flere "sandheder" til de respektive lister

Rigtige mænd :
- er fordomsfulde
- er bange for at skille sig ud
- er brovtende
- har dårlige tænder
- tror at penismålinger er nødvendige
- kører helst mangekubikket chopper

Andre mænd :
- har et åbent sind
- tør skille sig ud
- finder de bedste (også transport-)løsninger uagtet hvad andre mener
- morer sig med at drille rigtige mænd

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-08-08 09:38

Torben Scheel skrev:

> [...]
> - har et åbent sind
> - tør skille sig ud
> - finder de bedste (også transport-)løsninger uagtet hvad andre mener

hmm
Jeg har ikke svaret for "rigtige" mænd, kun "_gamle_"

Og gamle mænd er ikke politisk korrekte, det er de blevet for gamle til.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 08:57

On Fri, 15 Aug 2008 08:15:44 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Jeg vil dog fastholde at der også skal være plads i dette
> østrogenplagede pædagogsamfund til enkelte mandige sysler - jeg vil
> _ikke_ være metroseksuel følsom "mand"!

Så bliver Du sgu' nød til at revidere dine fordomme. Faktisk er Du rigtig
glad for solfangere. Det er nemlig fuldstændigt tåbeligt at brænde fosilt
brændsel af til lavteknologisk opvarmning, derfor!

> Skal vi lige uhæmmet høvle nogle fordomme af

Deet'n ommer

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-08-08 09:39

Orla Pedersen skrev:

> Så bliver Du sgu' nød til at revidere dine fordomme. Faktisk er Du rigtig
> glad for solfangere. Det er nemlig fuldstændigt tåbeligt at brænde fosilt
> brændsel af til lavteknologisk opvarmning, derfor!

Det er jo netop derfor gamle mænd fælder træer og afbrænder dem,
simplere bliver det ikke

> Deet'n ommer

gu'ed ej