Ryster i styret
Fra : Hans Petersen

Dato : 31-07-08 17:04

Hej NG

Min gamle mc er begyndt at ryste kraftig fra side til side, hvis jeg
slipper med den ene hånd.
har jeg begge hænder på styret er der intet, Hvad kan der være galt?

HP

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 17:08

> Min gamle mc er begyndt at ryste kraftig fra side til side, hvis jeg
> slipper med den ene hånd.
> har jeg begge hænder på styret er der intet, Hvad kan der være galt?

For lavt dæktryk, kronrørslejer, skævslidte dæk eller slør i bagsvinger
og/eller affjedring ?

Fra : Armand

Dato : 31-07-08 21:48

Anders Majland skrev:

> For lavt dæktryk, kronrørslejer, skævslidte dæk eller slør i bagsvinger
> og/eller affjedring ?

- - - - Og for den sags skyld: Upassende dæk påsat forhjulet!

At for og baghjul ikke flugter 100% kan også give udslagsgivende
påvirkninger hvis "systemet" i forvejen er på grænsen

Og det er skam en alvorlig sag:
Jeg har personlig oplevet en klubkammerat forstuve sin højrehånd da han
ind over en bygrænse slap gassen og lænte sig afslappet tilbage med kun
højre hånd på styret!
For ikke at tale om alle dem der er styrtet p.g.a. så voldsomme
rystelser at udslagene formedelst omtales som "tank-slappers" =

--
Armand.