afrensning
Fra : flopper

Dato : 31-07-08 14:18

hej alle i kloge hoveder

jeg skal til at montere nogle blinklys der skal klæbes på med en klæbepude,
men hvad skal jeg rense af med? rensebenzin måske ?

--

Flopper

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 14:21

> jeg skal til at montere nogle blinklys der skal klæbes på med en
> klæbepude, men hvad skal jeg rense af med? rensebenzin måske ?

Hvad skal de klæbes på ?
Hvis underlaget kan klare bremserens er der også ganske effektivt til
affedtning, men det ville jeg nok ikke bruge på lak, uden at teste et
usynligt sted ...

Fra : flopper

Dato : 31-07-08 14:30

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad skal de klæbes på ?

de skal klæbes på siden af kåben

--

Flopper

Fra : LasseNC

Dato : 31-07-08 09:39

On Jul 31, 2:30 pm, "flopper" <odal...@hotmail.dk> wrote:

> de skal klæbes på siden af kåben
>
> --
>
> Flopper

Rense benzin lægger et lag film på overfladen.

Jeg ville bruge husholdningssprit.

Fra : flopper

Dato : 31-07-08 16:57

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
>
> Flopper

Rense benzin lægger et lag film på overfladen.

Takker jeg prøver

mvh

Flopper

Fra : Ole

Dato : 31-07-08 17:16

flopper wrote:

> Rense benzin lægger et lag film på overfladen.
>
> Jeg ville bruge husholdningssprit.
>
> Takker jeg prøver
>
> mvh
>
> Flopper

Denatureringsmidlet i spritten vil også
lægge en tynd film.

Trichlorethylen er det bedste.

Alternativt kan een af de små pakker
som lægen bruger inden indsprøjtning
bruges, husk bare at der findes 2 forskellige,
een med sprit, og een med hexaklorin, den sidste
kan ikke bruges

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Simon

Dato : 31-07-08 17:43

Ole wrote:
> Trichlorethylen er det bedste.

??? ... øhm, er det dit endelige svar?

# Mistænkes for at være kræftfremkaldende (påvist i dyr)

# Det er vel ikke lige noget man køber henne om hjørnet??

# "Another problem (..) is that it's just too good a solvent in many
mechanical applications, as it easily will strip many paints almost
instantly and dissolves some plastics."

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ole

Dato : 31-07-08 18:07

Simon wrote:

> ??? ... øhm, er det dit endelige svar?

Næææ, jeg kan skam ryste flere svar ud af ærmet, men
Tri /er/ det bedste.

For mange år siden var.. glem det.

> # Mistænkes for at være kræftfremkaldende (påvist i dyr)

Prøv at drikke Benzin, det er helt sikkert skadelig.

> # Det er vel ikke lige noget man køber henne om hjørnet??

Måske jeg kunne bidrage med et par dråber, glem det!

> # "Another problem (..) is that it's just too good a solvent in many
> mechanical applications, as it easily will strip many paints almost
> instantly and dissolves some plastics."

Som Majland foreslog angående bremserens *prøv det et usynligt sted*
Det skal jo ikke ligge i blød!

Det er tilladt at tænke selv.

Noget andet er, med fare for at jeg bliver futtet et andet sted hen
af netbetjente, det er sgu da tåbeligt at klistre et /så/ vigtigt
lyssignal på med tape!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-07-08 19:00

Ole skrev:

> Noget andet er, med fare for at jeg bliver futtet et andet sted hen
> af netbetjente, det er sgu da tåbeligt at klistre et /så/ vigtigt
> lyssignal på med tape!

Det er ikke så tit vi er enige Ole, men her er vi sgu!
Jeg har samme tanke, men måske der er en "yderligere" forklaring?

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Simon

Dato : 31-07-08 17:59

LasseNC wrote:
> Rense benzin lægger et lag film på overfladen.
> Jeg ville bruge husholdningssprit.

Sprit opløser ikke fedt eller olie særligt godt - prøv bare ude i køkkenet...

Rensebenzin efterlader ikke nogen film i min erfaring? - det sku da lige
være en smule af det skidt/fedt man er ved at fjerne, hvis man ikke er
omhyggelig nok (tag en rent stykke klud i brug til sidst).

Hvis man føler for det vil jeg foreslå at afslutte med isopropanol ( =
isopropylalkohol), det indeholder ikke denatureringsmiddel som alm. sprit.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ole

Dato : 31-07-08 18:50

Simon wrote:

> Sprit opløser ikke fedt eller olie særligt godt - prøv bare ude i
> køkkenet...

Jeg har lige mistet lysten til at spise hos dig

Det fantastiske ved sprit er at det kan "opsuge" vand.
Derfor, med risiko for at blive futtet, kan jeg anbefale
at bruge en let vaskemiddel opløsning på overfladen
af dit komfur og derefter tørre resterne op med et stykke
køkkenrulle med sprit

> Rensebenzin efterlader ikke nogen film i min erfaring? - det sku da
> lige være en smule af det skidt/fedt man er ved at fjerne, hvis man ikke
> er omhyggelig nok (tag en rent stykke klud i brug til sidst).

Rensebenzin er et olieprodukt, selv om det kaldes "et kemisk rent
produkt" er der stadig rester af olie i.

Det eneste, næsten, andet der kan opløse olie end olie, er tensider,
dette kan både være anionaktiv tensider og ikkeionisk og Kationisk tensider.

Der er selvfølgelig også andre stoffer der kan bruges, kokossæbe
skulle være fint

Hvorfor føler jeg at jeg spilder min tid ......

Jeg bliver futtet lige om lidt..

Fra : flopper

Dato : 31-07-08 19:31

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
Snjp
lang diskussion
snjp

> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

jeg takker for alle råd.

Det blev klaret

ang. det fjollede i at sætte blinklys fast med tape, så har jeg set andre
lygter sat fast med samme type tape. f.eks. toplygter til taxa, som har
holdt til daglig vask ( ja nogle bliver virkelig vasket daglig) i maskine
igennem 2 år, uden problemer, og de var næsten ikke til at flå af efter
disse to år. Anyway. uden forsøg lærer man aldrig noget, og skulle det kikse
har jeg hogle skruer der kan bruges.

Flopper

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-08 20:12

> ang. det fjollede i at sætte blinklys fast med tape

Med et ordenligt underlag og den rigtige tape skal det nok holde... Det var
også nogen der grinte dengang i 80'erne hvor det blev moderne at hænge
spejle op med tape. Mange steder faldt det ned, men hvor underlaget var i
orden holder det endnu, hvis ikke moden er skiftet ....

Jeg har også tapet et 3. nummerplade fast på en lygtebom - det holdt også de
år jeg havde bilen. Og inden weekenden skal jeg have gjort en ny nummerplade
fast og det bliver nok på samme måde

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-07-08 20:23

flopper skrev:

> [...]
> af efter disse to år. Anyway. uden forsøg lærer man aldrig noget, og
> skulle det kikse har jeg hogle skruer der kan bruges.

Kunne du ikke smide et par billeder et eller andet sted på nettet, for
lige at anskueliggøre hvad det er for nogle blinkere der er tale om, og
gerne med detaljer der viser ledninger o.a.

Fra : flopper

Dato : 01-08-08 07:13

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lige at anskueliggøre hvad det er for nogle blinkere der er tale om, og
> gerne med detaljer der viser ledninger o.a.

Ville gerne, men er ikke så god til billeder ( mangler kamera), men minder
en del om 121216 på denne side
http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=grdsd&fullscreen=true#/page538/

ang. ledninger: Ja der skal selvfølgelig bores et hul de kan komme igennem.

Flopper

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-08-08 19:22

flopper skrev:

> [...]
>
> ang. ledninger: Ja der skal selvfølgelig bores et hul de kan komme igennem.

Ahh ok

Der er også en fornuftig anlægsflade til klisteret

super tak

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-07-08 20:48

Ole skrev den 31 jul 2008 i

> Hvorfor føler jeg at jeg spilder min tid ......
> Jeg bliver futtet lige om lidt..

Ta´en kiks ;-/

Information om de danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : Gert Schlæger

Dato : 01-08-08 06:28

Ole wrote:

> Det eneste, næsten, andet der kan opløse olie end olie, er tensider,
> dette kan både være anionaktiv tensider og ikkeionisk og Kationisk tensider.

..... hvorved vi nu vender blikket imod 5-literdunken med "Malerens
Grundrens". Det kan jeg varmt anbefale til slige formål.

> Der er selvfølgelig også andre stoffer der kan bruges, kokossæbe
> skulle være fint

En MC, som stinker af kokossæbe?? Det er sgu' slemt nok med mænd på
stranden, som stinker af sollotion - med kokosaroma ... BVADDRRR !!

> Ole Mogensen

Mch Schlæger

Fra : N/A

Dato : 31-07-08 17:59

Fra : Futte & Co.

Dato : 31-07-08 20:14

flopper skrev:
> hej alle i kloge hoveder
>
> jeg skal til at montere nogle blinklys der skal klæbes på med en
> klæbepude, men hvad skal jeg rense af med? rensebenzin måske ?

Grundrens, eller malergrundrens, eller hvad de nu lige hedder hos din
lokale farvehandler. Eller hvis du løber ind i en malerservicebil.
Husk at skylle af med rent vand, gerne samme slags du bruger i
batteriet, dvs. renset vand.
Rensebenzin fordamper inden den renser, desuden efterlader den ikke
overfladen ren og affedtet.
Ellers smut forbi den lokale autolakerer og få lidt af den rensevædske
han bruger inden maling.
--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70