16" dæk
Fra : JSM

Dato : 30-07-08 20:40

Hvordan er det nu lige. Er der ikke noget med at 16" mc-dæk er - eller i
meget nær fremtid bliver - umulige at få fat på ?
Jeg leder efter en billig maskine til hjem-job kørsel og faldt bl. a. over
en billig Honda mvx 250f. Men ifølge MC-Revyen har den 16" hjul og der er jo
ikke megen fis ved sådan en model hvis man ikke kan få dæk til den..

/Jesper

Fra : Jan

Dato : 30-07-08 21:01

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en billig Honda mvx 250f. Men ifølge MC-Revyen har den 16" hjul og der er
> jo ikke megen fis ved sådan en model hvis man ikke kan få dæk til den..

Rigtig mange dele er også udgået hos honda, bl.a ringsæt/hovedlejer og meget
andet.
Glem også Silverspares og CMS i holland

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-08 23:04

On Wed, 30 Jul 2008 22:00:56 +0200, Jan wrote:

> Rigtig mange dele er også udgået hos honda,

Jup, dæk bliver dit mindste problem :-/ Til daglig brug, hold dig langt
væk.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-07-08 21:45

On Wed, 30 Jul 2008 21:39:32 +0200, "JSM"
<jesper@spamnejtakaagade33.dk> wrote:

Hej Jesper.

>Hvordan er det nu lige. Er der ikke noget med at 16" mc-dæk er - eller i
>meget nær fremtid bliver - umulige at få fat på ?

Der er helt klart et vigende udbud af 16" dæk på markedet, men til de
fleste 80 og 90'er modeller er der stadig nok at få.
Værre ser det ud til min Paso hvor de dæk der passer til fælgene ikke
fås mere (Jeg har heldigvis købt stort ind )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 31-07-08 15:59

JSM skrev:
> [...]
> over en billig Honda mvx 250f. Men ifølge MC-Revyen har den 16" hjul og
> der er jo ikke megen fis ved sådan en model hvis man ikke kan få dæk til

Der har altid forekommet 16" dæk, men de brede lavprofil'ere som var
populære omkring slutningen af 80'erne, er ved at blive faset ud. I
første omgang er det de bredeste (á bagdækkene) der er forsvundet og den
neoklassiske 120/60-16 til forhjulet er smutter sikkert også snart.
De, i forhold til, smalle dæk til MVX'en skulle man derimod nok kunne få
et stykke tid fremover :-/

Men derudover hyler jeg med i koret om at MVX'en er teknisk outdated -
Ikke mindst forårsaget af Honda selv.
at modellen ikke er en verdens-model som f.eks. den seks-ventilede
CB400-twin, gør det også svært at surfe sig til givne nødvendige stumper
- Og en totagger skal altså have nye stempler i ny og næ :-|

Til dit behov vil jeg anbefale dig at kigge efter en 400ccm's twin:
Yamaha XS400 Seca har været populær blandt gruppens brugere, ligesom at
den nævnte CB400 (hhv 450) -twin er sejlivet!

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-08-08 12:02

> [...]
> Yamaha XS400 Seca har været populær blandt gruppens brugere, ligesom at
> den nævnte CB400 (hhv 450) -twin er sejlivet!

Svært at se mangel på 16" dæk her120/60-16 findes ikke ,men prøv evt med et
120/80-16 I stedet for

http://www.denniskirk.com/jsp/tpl/cmn/prodlist.jsp;jsessionid=PM03VT2IYJPTVLA0WTVSM4VMDK0NCIV0?store=Main&catId=213&leafCatId=21304&av=5649&av=9913&av=80

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 15:22

On Fri, 1 Aug 2008 13:01:36 +0200, Harald Blaatand wrote:

> Svært at se mangel på 16" dæk her120/60-16 findes ikke ,men prøv evt med et
> 120/80-16 I stedet for

Du tror ikke lige de 48 mm. større diameter gør nogen forskel ? Det bliver
godtnok ikke under en PASO forskærm

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-08-08 15:34

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:qow7wpkmdri3$.2tnfxxll4rkc.dlg@40tude.net...

> Du tror ikke lige de 48 mm. større diameter gør nogen forskel ? Det bliver
> [...]

Sikkert,så må du jo bare hæve forskærmen,eller skifte hjulstrørrelse,hvad er
problemet ?....

Mvh

Steen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-08 15:49

On Fri, 1 Aug 2008 16:33:33 +0200, Harald Blaatand wrote:

> Sikkert,så må du jo bare hæve forskærmen,eller skifte hjulstrørrelse,hvad er
> problemet ?....

At jeg ikke har noget værktøj, og heller ingen forstand på at skrue, og nu
har det jo gået godt siden firserne, så hvorfor skulle jeg lave om på det ?

I øvrigt er det for varmt

Orla Pedersen, uden 16" hjul

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-08-08 16:23

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:1cc2lt55lz6jc$.7rofh3g3px62.dlg@40tude.net...

> [...]
> har det jo gået godt siden firserne, så hvorfor skulle jeg lave om på det

Ok,lås maskinen,smid nøglen I en bankboks og gå så på jagt efter det rigtige
dæk !

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 01-08-08 15:49

Harald Blaatand skrev:

> [...]
> meddelelsen news:qow7wpkmdri3$.2tnfxxll4rkc.dlg@40tude.net...

> Sikkert,så må du jo bare hæve forskærmen,eller skifte

Problemet er i og for sig fraværende derved at der findes mængder af
ophuggede 17" fælgsæt beregnet på samme dækdimensioner, og 1" mere i
diameter er under 13mm på radius!

For Yamaha FJ1100/1200 -ejere er det muligt at skaffe originale 17"
fælge fre den sene 1200'er, hvilket er en lidt mere krakilsk metode for
Paso-ejere, eftersom at det er et fåtal af "Paso"-907Ie med 17"-hjul der
hugges op
Men så er der mængden af nyere Ducati'er med 17"-montering at skaffe
ophugsfælge fra - De er sq også pænere!
For at sætte et sæt billige Honda-fælge på, får man nok ikke en ægte
Ducatista til

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-08-08 16:51

Armand wrote:

> [...]
> fælge fre den sene 1200'er, hvilket er en lidt mere krakilsk metode for
> Paso-ejere, eftersom at det er et fåtal af "Paso"-907Ie med 17"-hjul der

For FJ er det kun forhjulet der blev større - baghjulet er 16" til den
bitre ende. Men så er det bare at skaffe sig en FZR1000 Genesis årgang
1987 som donor. Så er der 18" bag og 17" for.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 01-08-08 15:40

Harald Blaatand skrev:

> Svært at se mangel på 16" dæk her120/60-16 findes ikke ,men prøv evt med
> et 120/80-16 I stedet for

Det er rigtigt, men jég ville ikke begynde at eksperimentere med at
montere sådant et "ballon"-dæk på forhjulet!

Kunne du ikke istedet finde mig et af de 160/60-16 som jeg nærmest
dødsdømte?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-08-08 16:02

On Fri, 01 Aug 2008 16:40:01 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Kunne du ikke istedet finde mig et af de 160/60-16 som jeg nærmest
>dødsdømte?

Paso'ens baghjul, 160/60-16 er udgået - Tro mig, jeg har prøvet at
skaffe flere uden held.
Det samme gælder forhjulet 130/60-16, også det er forsøgt opdrevet med
samme held.
Der kan ikke sættes større (højere) dæk på baghjulet - Det er der ikke
plads til i svingeren - OK, svingeren kan forlænges eller skiftes til
en fra en 907, så er der plads nok til at montere 17" hjul, men så er
Paso'en ikke original mere.
Fordækket kan skiftes til 120/70-16, så skal man blot hæve forskærmen
10 mm - Det går lige.
Jeg har skrevet til Michelin med tårer i øjnene, men det er ægte
fransk - De gider end ikke svare på en henvendelse

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 01-08-08 22:22

On Fri, 01 Aug 2008 16:21:49 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Du tror ikke lige de 48 mm. større diameter gør nogen forskel ? Det
> bliver godtnok ikke under en PASO forskærm

Så vidt jeg errindrer støder det også ind i kåben når gaflen går ned.

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-08-08 22:31

On 01 Aug 2008 21:22:20 GMT, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Så vidt jeg errindrer støder det også ind i kåben når gaflen går ned.

10 mm går, men så er det også slut

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo