Nye måder at lægge modellen på...
Fra : Bent_Albertslund

Dato : 30-07-08 05:25

Inspireret af et indlæg for nyligt

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/188d88fe58bafff0?hl=da#

kan jeg også være med:

Kør ind og tank, placer hjælm på højre spejl, efter tankning drej
skarpt til venstre for at køre over til bordet for at holde en pause,
opdag at en hjælm der ramme forbremsen let stopper cyklen, opdag at en
Bandit 1200 med touringoppakning i ubalance kun kan holdes af
supermand, og læg den derefter ned på venstre side foran en holdende
turist der sidder og roder med sin gps....

Andre der kan / vil bidrage ?

Fra : Carsten

Dato : 30-07-08 14:02

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>supermand, og læg den derefter ned på venstre side foran en holdende
>turist der sidder og roder med sin gps....

...næsten i land med den lokale færge. Holder forest og kan derfor slippe for
at køre bagved ca. 20-30 biler i en lang kø ud af færgebyen. Har derfor sat
mig i sædet, startet og holder koblingen ind og foden på gearvælgeren (jeg
har *ikke* sat i gear endnu). Færge-manden er vist ny i faget - han brager i
hvert fald ind i molens dækbeskyttelse på venstre side af færgelejet. Alle
løse genstande (og gående personer) nede på dækket rykker lige en halv meter
til siden. Jeg har jo foden på gearvælgeren så jeg når ikke rigtigt at få
foden på jorden da MC'ens tyngde begynder at forskyde sig mod venstre.
Resultat: ligger den stille og roligt ned på siden, næsten som var det
bestemt meningen. Heldigvis er der ca. 2 fri-meter over til den bil der
holder til venstre for mig. En CBR 600 med godt læsset topboks er rigelig
tung skal jeg hilse og sige.

Carsten

Fra : André S Hansen

Dato : 30-07-08 14:10

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Ligge fra land ude hos biltema, med skrivebremse lås på forhjul, havde
travlt med at indhente bil, undre sig over den er ved at gå ud, give den
mere gas, indtil forhjul smutter, og man ryger på røven
Parkringsplads fyldt med folk.

Mvh
André S Hansen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 30-07-08 14:31

Bent_Albertslund skrev:
> Inspireret af et indlæg for nyligt
-klip-
> Andre der kan / vil bidrage ?

Et par stykker:

1.: Sid og glo på kort - til lejligheden anbragt på tanken i såkaldt
vandtæt plasticlomme - for at finde destination, da vej "pludselig"
drejer og bimmer *ikke* gør.
Det blev en nydeligt "pløjet" kartoffelmark, og en noget "jordslået" -
normalt hvid, nu pletvis muldjordsfarvet - bimmer!

2.: Forsøg at bakke ud fra en nylagt fliseparkeringsplads, komplet med
grus og en lille, nydelig kant ned til den egentlige grusvej.
Smut med foden idet du bakker og drejer let for bedre at manøvrere med
apparatet. KNAS! Uha!

3.: Parkér bimmeren på sidestøtteben på græs om aftenen, og kryb i
soveposen.
Glem alt om at det tit og ofte regner i dette ellers så dejlige land, på
trods af at campingturen kun var pletvis tør indtil da.
Fantastisk så meget vand der egentlig kan være i bunden af et
6-mands-telt, og fantastisk at alt det vand ikke kan komme *ud* igen, på
trods af det ubestridelige faktum, at det *er* kommet *ind*!
Opdag næste morgen, at omtalte støtteben er sunket i, med det resultat
at bimmeren blev "træt" og lagde sig ned.
Opdag derefter at du alene ikke kan rejse bimsen op igen - 253 kg ER en
del på en efterårsvåd, blød græsplæne i bare, kolde og våde tæer - og
væk derefter makker plus nogle stykker andre for at få hele apparaturet
på højkant igen.
Klik derefter sidespejl på igen, fjern pladder fra cylinderhus - og
inspicér skrammer på kåben.
Og *husk* den skide plade under støttebenet!!!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 30-07-08 16:32

Bent_Albertslund skrev:
> [...]
> supermand, og læg den derefter ned på venstre side foran en holdende
> turist der sidder og roder med sin gps....

Hermed kom listen op på 152 (måder at....)!

--
Armand.

Fra : H&M

Dato : 30-07-08 19:20

Andre der kan / vil bidrage ?

Jepper.

Var klar til afgang hos en kammi, sad tilbagelænet og skulle lige trække
handskerne godt på....
Så fame om ikke knægten (12 År ) stiger op bagpå, teknikken var lige som på
en hest.....
Derfor al vægt på en side, jeg havde ikke fat i styret, havde jo ikke givet
ham klarsignal endnu.
Bimmer lægger sig stille ned på siden.....

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 30-07-08 16:34

On 30 Jul., 20:20, "H&M" <mos...@slettesmail.dk> wrote:
> [...]
> ham klarsignal endnu.
> Bimmer lægger sig stille ned på siden.....

Min datter (ditto 12 år) er heller ikke så god til lige at tjekke om
jeg er klar til at holde igen... Vi har snakket om det et par gange,
men det er vist ikke så vigtigt at hun husker det en uge senere....
Har "vænnet" mig til at holde godt fast når hun skal med og det er
ikke gået galt - endnu....

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-07-08 07:22

Bent_Albertslund skrev den 31 jul 2008 i
m:

> [...]
> senere.... Har "vænnet" mig til at holde godt fast når hun skal
> med og det er ikke gået galt - endnu....

Er det ikke almindelig rutine at passager *skal* have et nik a´"Jeg er
klar, hop op / ned" før påstigning / afstigning?

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 31-07-08 09:02

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Bent_Albertslund skrev den 31 jul 2008 i
> m:

> Er det ikke almindelig rutine at passager *skal* have et nik a´"Jeg er
> klar, hop op / ned" før påstigning / afstigning?

Jo, men børn lider ofte af et tidligt, og til alt held forbigående,
tilfælde af altzheimers, "børnedemens kunne man kalde det.
;-(
--
Michael D

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-07-08 09:57

Michael Dahlberg skrev den 31 jul 2008 i

klip

> Jo, men børn lider ofte af et tidligt, og til alt held
> forbigående, tilfælde af altzheimers, "børnedemens kunne man
> kalde det. ;-(

Hæ, sæt du bare en glad smiley, som du skriver er det forbigående
og solen skinner

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 31-07-08 10:15

JO....Men det mente min søs ikke hun havde hørt os tale om da hun lige
skulle med på aftentur på brormands "nye" Yamaha......

Da vi køre ind i min far indkørsel,kan hun ikke helt vente med at komme af
og
fortælle hvor dejligt den tur var siger hun....
så da jeg drejer nøglen,glider hun ud på siden,og holder i mig da hun ikke
kan få hendes fod med,
den rammer mod min lille taske jeg havde bag på,og jeg var igang med at slå
støttefoden ud,da det her sker
så mig og mc blev simpelhen hevet til venstre,resultat...ja den eneste der
stod op var søs
kan jeg sige:Jeg gjorde ingenting... hørte jeg mens jeg forsøgte at få mit
ben fri mellem mc og herregårdssten...
Meget lille ridser på motorskjold,ingen knækket kåbe,lys mv ......men et
meget øm ben.

Rene

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 12:33

Arne Lorenzen wrote:
> Er det ikke almindelig rutine at passager *skal* have et nik a´"Jeg er
> klar, hop op / ned" før påstigning / afstigning?

Joda. Og altid til den side der vender VÆK fra udstødningsrøret.
Og de lærer det bedst ved samtidig at lære at de ALTID skal stå i en
benlængdes afstand fra MC, indtil der bliver givet klartegn.
Så næste gang de er steget af mc, og ikke får flyttet sig hurtigt nok,
stiger du selv af mens du svinger benet over i et halvt cirkelspark.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-08-08 07:55

Jim Andersen wrote:

> Joda. Og altid til den side der vender VÆK fra udstødningsrøret.

Hmm. Mine unger kommer altid på fra venstre, uanset at TDM'en har rør i
begge sider. Måske man skulle lære dem at springe buk

De får en hånd at tage fat i når jeg er klar, og så sagdler de op.

Hmm..

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-08-08 08:46

Torben Scheel skrev:

> [...]
> begge sider. Måske man skulle lære dem at springe buk
>
> De får en hånd at tage fat i når jeg er klar, og så sagdler de op.

Har man vænnet dem til at være med på MC fra de er 4 år, har man ikke de
problemer når de bliver tunge nok til at det er et problem at de selv
"kravler" op

bonus er at de bliver forrygende gode passagere med tiden
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 12-08-08 08:58

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv "kravler" op
>
> bonus er at de bliver forrygende gode passagere med tiden

Har du ikke haft problemer med at de falder i søvn, i den alder?
Åh, det er derfor der ikke er problemer senere, de falder af,
--
Michael D

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-08-08 09:01

Michael Dahlberg skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke haft problemer med at de falder i søvn, i den alder?
> Åh, det er derfor der ikke er problemer senere, de falder af,

Med min fuldstændigt vandvittige kørestil og måde at føre mig frem i
trafikken, har det ikke været et problem, det vil ikke være muligt at
sove med den mængde adrenalin i kroppen

- pjat -

Nej jeg har fra start af valgt at holde hyppige pauser, og til stadighed
at "kommunikere" med passageren, så det har jeg ikke oplevet som et
problem, men man kører da ikke 300 km ad gangen, snarre 30-50, pause et
par min. osv

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-08-08 12:31

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]

Mine kan stadig finde på at bruge udstødningen som trædesten ind imellem.
Måske er de blot dummere end gennemsnittet

Knægten er blevet det. Men storesøsteren kan ikke sidde stille. Hun hopper
og danser og vrider og drejer. Og hun er en stor 9 årig så der er
efterhånden noget vægt bag.

Regel no 1: Sig til hvis du er ved at falde i søvn. Så (stopper vi og) løber
10 gange rundt om mc'en.

> så det har jeg ikke
> oplevet som et problem, men man kører da ikke 300 km ad gangen,
> snarre 30-50, pause et par min. osv

Lillemanden kunne allerhøjst klare 15 km som 3-4 årig. Så det skulle altid
planlægges godt, så vi ikke skulle køre når det var tid til "en morfar".

/jim

Fra : Armand

Dato : 12-08-08 23:26

Torben Scheel skrev:

> Hmm..

Højre-hånds . . . Øh, -bens pædagogik!

--
Armand.

Fra : Ivar Ditlevsen

Dato : 31-07-08 22:26

Jeg kan da godt bidrage.
Efter en ellers dejlig køretur, blev min Cbr 600 parkeret i carporten.
Det blæste meget og cyklen stod med siden til. Jeg vendte cyklen med snuden
op mod vinden.
Det var dumt. Da jeg stod af cyklen, indhentede tyngdeloven den lille sorte.
Den faldt ned mod mig, men rigtige mænd giver jo iike sådan op.
Jeg ville "gribe" cyklen, men ak og ve. Jeg fik fat i styret (koblings
håndtag siden) med front til den sorte.
Nu sad selve koblingshåndtaget på oversiden af min hånd, og hånden var fast
besluttet på ikke at slippe.
Resultatet var at jeg først satte mig på røven, med cyklen kommende ned mod
mig.
Mine fingre på venstre hånd havde nu takket være koblingshåndtaget, en
vinkel på ca. 60 gr. BAGUD at forstå.
Konen mente det nok blot var tale om slaget, at mine fingre hævede til
dobbelt tykkelse, og der skulle bruges malertape for at holde dem sammen.
Det var ikke tilfældet. Tilfældet var:
3 brækkede fingre, og 4 ledbånd revet over = 3 mdr. i gips.
Hit me - jeg er klar til en ny udfordring
Har ventet en uge nu, på at få min skulder opereret efter et rigtigt styrt.
Sker på mandag.
ØV

Mvh
Kleinwald 2

Fra : Hekto

Dato : 01-08-08 22:11

On Thu, 31 Jul 2008 23:25:35 +0200, Ivar Ditlevsen wrote:

> Har ventet en uge nu, på at få min
> skulder opereret efter et rigtigt styrt. Sker på mandag.

Hold da op! ... og rigtig god fornøjelse! AAAVVS! Har været der!