Hente MC i tyskland.. Was tun in dieser la~
Fra : Thore Jensen

Dato : 29-07-08 18:33

Hej

Jeg skal ned og hente en brugt MC i Tyskland på lørdag..

Hvilke papirer skal jeg huske at have med, hvis jeg skal gøre mig nogen
forhåbninger om at indregistrere den i DK?
Fahrzeugbrief og ????

M.v.h.
Thore Jensen Bergenstoff

Fra : Richard

Dato : 29-07-08 18:52

Thore Jensen wrote:

> Jeg skal ned og hente en brugt MC i Tyskland på lørdag..

Tillykke, god tur - med forlov: Hvilken?

> Hvilke papirer skal jeg huske at have med, hvis jeg skal gøre mig nogen
> forhåbninger om at indregistrere den i DK?
> Fahrzeugbrief og ????

Ja, og - se myriader af ældre beskeder og/eller MCTC's anvisning:
http://touring.cms.digitalis.dk/?id=5793

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- som skal hente US import-mc i Aarhus af alle steder

Fra : Leif

Dato : 30-07-08 21:24

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen

> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> - som skal hente US import-mc i Aarhus af alle steder

Hejsa

Fortæl lige mere om den US-import, da jeg godt vil have flere
oplysninger om hvordan det foregår - vil have en kawa triple hjem.
Mail gerne direkte med info om shipping firma o.l.
Brug bare firmamailen: lp@siemens.com

Forresten er det ikke noget med at man ikke kan få dem registreret
pga. nye EU miljø-regler?

Har vist været oppe at vende div. ng før, men jeg har forespurgt både
SKAT og TOLD, her kender man ikke til dette. Har mailet til Miljø-
ministeret om samme sag.

Mvh, Leif

Fra : Richard

Dato : 01-08-08 20:56

Leif wrote:

> Fortæl lige mere om den US-import, da jeg godt vil have flere
> oplysninger om hvordan det foregår - vil have en kawa triple hjem.

Er den særlig flot eller kær i minde siden du vil have den hjem? (Kender
ikke priser her men forestiller mig, de endnu er til at finde i EU).

Brugte Schumacher Cargo / Titan Shipping - http://titanship.com/ - via
deres danske afdeling i Hadsten. De samler biler og mc et par steder i USA
til enten Aarhus eller CPH, sætter dem i en container med noget
afskærmning og sender containeren, når den er fuld. Så mc'en bliver ikke
pakket i kasse, men kan køres lige fra, hvor den er taget ud af
containeren.

Afleverede min V65 Sabre i ved Newark den 13. juni og kan hente den i
Aarhus eller forhåbentlig CPH her 8-9 uger efter. Fragtprisen er USD 1.000
inkl. US eksportpapirer, plus evt. forsikring efter værdi plus DKK 1.680 i
danske havneafgifter. Titan anmelder fortoldningen, som du så selv betaler
hos Skat, inden du kan afhente - det er vist 6 pct. af indkøbspris og
fragtomkostning plus moms af samme plus told.

> Forresten er det ikke noget med at man ikke kan få dem registreret
> pga. nye EU miljø-regler?

Nej, det gælder kun nye køretøjer og de, der aldrig har været typegodkendt
herhjemme. For at kunne få godkendt et brugtimporterede køretøjer (måske
undtaget veteraner) fra et land uden for EU gælder siden omkring maj '07,
at man skal stille med en overensstemmelseserklæring til en dansk
typegodkendelse for samme køretøj. Derudover skal køretøjet overholde de
forureningskrav, der var gældende den dag, køretøjet første gang blev
indregistreret ude i verden. (Deraf følger, at du formentlig ikke længere
kan indregistrere nye og få år gamle køretøjer fra uden for EU, da næppe
andre lande har modtaget køretøjer, der overholdt Euro 2 og 3 fra nye).
Alternativt skal du have lavet en støj- og forureningsmåling, som vist
både er både dyr og besværlig.

> Har vist været oppe at vende div. ng før, men jeg har forespurgt både
> SKAT og TOLD, her kender man ikke til dette. Har mailet til Miljø-
> ministeret om samme sag.

Det er omtalt på Færdselsstyrelses hjemmeside – de administrere ordningen.
Eller søg i ældre indlæg her i gruppen.

Men din er vel ved at være en vetaran, som vel er omfattet af andre
regler? Spørg evt. i veterankøretøjsklubben, husker ikke lige navnet.

Mvh
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Leif

Dato : 02-08-08 20:51

> [...]
>
> Men din er vel ved at være en vetaran, som vel er omfattet af andre
> regler? Spørg evt. i veterankøretøjsklubben, husker ikke lige navnet.

Mange tak for redegørelsen.

Jo - de er næsten som nye derovre fra. Mange har stået indendørs de sidste
20-25
år. Årgange er 1974-75 for 500cc og 75-76 for 750cc H2.

Jeg har faktisk minder fra 1977, hvor jeg havde en '70 men havde ikke
kendskab
nok til 2-takter til at holde den fra at brænde stempler, så den blev efter
et år
byttet til en Honda 750 '78 der dog var noget lam at komme over på.

Der er kommet enkelte interesante frem i UK i nogte ringere stand, en enkelt
Tyskland i meget flot stand - men næsten ubetalelig og en enkelt fra Italien
noget nær 100 % perfekt stand, desværre blev den solgt udenom Ebay...

Jeg hører lige på synshallen mandag, hvad de ved om reglerne, men din
forklaring
gør mig godt.

Mvh, Leif

Fra : Jakob

Dato : 30-07-08 04:42

On 29 Jul., 19:32, Thore Jensen <th...@snaps.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilke papirer skal jeg huske at have med, hvis jeg skal gøre mig nogen
> forhåbninger om at indregistrere den i DK?

Du skal også sørge for at den er afmeldt på det tyske motorkontor.
Dvs, at der enten skal være et abmeldeschein, eller et stempel i
Fahrzeugbrief.

Jeg har for nylig hentet en Honda VFR750F RC36-2 i Berlin. Det gik
fint. Fik den bragt billigt til Puttgarden, og kørte hjem fra Rødby.
Men det kræver at du "triller" den ombord ¨på færgelejet i Puttgarden.
Fik mig lige en længere snak med grænsepolitiet dernede :( - godt at
humøret var godt, eller havde det lige kostet mig 500€ ekstra, da jeg
havde sat danske prøveplader på lidt for tidligt ;).

Mvh. Jakob

Fra : Richard

Dato : 04-08-08 13:37

On 2 Aug., 21:51, "Leif" <Den fårdui...@her.dk> wrote:
> Jo - de er næsten som nye derovre fra. Mange har stået indendørs de sidste
> 20-25 år. Årgange er 1974-75 for 500cc og 75-76 for 750cc H2.

Men hvad fik du så fat i?

> Jeg hører lige på synshallen mandag, hvad de ved om reglerne, men din
> forklaring gør mig godt.

God idé men læs nu reglerne på Færdselsstyrelsens site, så du har
noget at spørge ind til

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
http://www.dfmc.dk/?id=132