Syn af mc i Århus
Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 28-07-08 15:01

Hej NG.

Er der nogen der kender et mc-venligt synsfirma i eller i nærheden af
Århus? Har aldrig fået synet bil eller mc i Århus før, så kender ikke
de 'gode' steder. Vil helst ikke løbe ind i et sted, hvor de er dyre,
alt for emsige eller vil splitte den for meget ad!

Mvh
Flemming

Fra : Armand

Dato : 28-07-08 22:24

flemming_m@hotmail.com skrev:
> [...]
> de 'gode' steder. Vil helst ikke løbe ind i et sted, hvor de er dyre,
> alt for emsige eller vil splitte den for meget ad!

Tjaeh :-/
Hvis en sådan forekom, ville pågældende sikkert være ked af at blive
nævnt derom på et offentligt forum som dette :-|

--
Armand.

Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 28-07-08 15:33

> [...]
> Hvis en sådan forekom, ville pågældende sikkert være ked af at blive
> nævnt derom på et offentligt forum som dette :-|

Jeg søger ikke et sted som syner alt incl. mc'er i papkasse. Bare et
sted som folk har gode erfaringer med, som værende rimelige og som
syner til en fornuftig pris.

Flemming

Fra : TP

Dato : 29-07-08 07:05

Jeg søger ikke et sted som syner alt incl. mc'er i papkasse. Bare et
sted som folk har gode erfaringer med, som værende rimelige og som
syner til en fornuftig pris.

det eneste jeg er bekendt med der syner billigt, er fdm. Ellers må du op og
betale de svimlende 300

Fik sidst synet ved applus på søren frichs vej, og her fik jeg god
betjening. han dumpede mig dog fordi skiven var for tynd, men det er vel
også hans job

Mvh TP
R1100RS - nu med nye skiver .-)

Fra : Ivan, Århus

Dato : 29-07-08 10:00

"TP" <nope@yahoo.com> skrev i en meddelelse
klip
> Fik sidst synet ved applus på søren frichs vej, og her fik jeg god
> betjening. han dumpede mig dog fordi skiven var for tynd, men det er vel
> [...]

Jeg kan også anbefale Applus på Frichsvej.
Og prisen.
Er den ikke rimelig fast ?

Hilsen Ivan, Århus

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 12:17

Ivan, Århus wrote:
> Jeg kan også anbefale Applus på Frichsvej.
> Og prisen.
> Er den ikke rimelig fast ?

Nej. Jeg betalte 50 kr mere hos et andet firma i Herfølge, lige ved siden af
Applus.
Men jeg har lavet min egen lille boykot af Applus, efter de startede med
deres "mc'er skal synes hvert år af hensyn til sikkerheden"-kampagne.

/jim

Fra : Armand

Dato : 29-07-08 17:09

TP skrev:

> Fik sidst synet ved applus på søren frichs vej,

Motorcyklister lægger vel ikke sine penge hos Applus, som indtil videre
har stået for to kampagner for at motorcykler skal synes periodisk
(krybben er sikkert tom) :-|

--
Armand.

Fra : TP

Dato : 29-07-08 18:25

> [...]
>>
> Motorcyklister lægger vel ikke sine penge hos Applus, som indtil videre
> har stået for to kampagner for at motorcykler skal synes periodisk

ser jeg ingen problem i. For det første er applus det gamle statens bilsyn,
dvs dem har størst erfaring med det.
for det andet syner jeg gerne hvert andet år. det er jo for sikkerhedens
skyld, og selvom det da koster 300kr så er man sikker på at der ikke kører
vrag rundt på vejene.

mvh tp
der funderer over om min trailer så også snart skal synes hvert andet år....

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-08 21:45

TP skrev:

> for det andet syner jeg gerne hvert andet år. det er jo for sikkerhedens
> skyld, og selvom det da koster 300kr så er man sikker på at der ikke
> kører vrag rundt på vejene.

Så må jeg skuffe dig (jeg antager du lever i et nydeligt
parcelhuskvarter med pæne nyvaskede nye lånefinancierede familiebiler.

Men lad mig tage dig i hånden og luske ned gennem det lokale
"golf-kvarter"*, eller ud i det socialeboligbyggeri, så skal jeg vise
dig adskildelige vrag med plader og pænt syns-klistermærke i forruden :-\
Det virker ganske enkelt ikke

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-08 21:52

J.C.Kløve skrev:
> TP skrev:
> Men lad mig tage dig i hånden og luske ned gennem det lokale
> "golf-kvarter"*,

* et "golfkvarter" er et udtryk vi bruger lokalt om et kvarter med
pænere lejligheder i rækkehusbyggeri, hovedsageligt beboet af enlige
mødre. men er det kom sig af et kvarter hvor der netop var 18
lejligheder på "hus-klynge"

Fra : Armand

Dato : 29-07-08 22:30

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> pænere lejligheder i rækkehusbyggeri, hovedsageligt beboet af enlige
> mødre. men er det kom sig af et kvarter hvor der netop var 18

Og at "nogle" måske så en opgave i at komme "alle 18 huller rundt"!?

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-08 23:47

Armand skrev:

> Og at "nogle" måske så en opgave i at komme "alle 18 huller rundt"!?

jo en single kollega luftede godtnok hund i netop det kvarter ved enhver
given lejlighed

Fra : TP

Dato : 29-07-08 21:59

> Så må jeg skuffe dig (jeg antager du lever i et nydeligt parcelhuskvarter
> med pæne nyvaskede nye lånefinancierede familiebiler.

Nope

> [...]
> "golf-kvarter"*, eller ud i det socialeboligbyggeri, så skal jeg vise dig
> adskildelige vrag med plader og pænt syns-klistermærke i forruden :-\

Men her anklager du dem der syner. hvis man accepterer behovet for at syne
en bil, kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle acceptere at syne en mc. og
MÅLET må da klart være at alle køretøjer sikkerhedsmæssigt forsvarlige, golf
eller ej...

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-08 22:33

TP skrev:

> [...]
> syne en bil, kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle acceptere at syne
> en mc. og MÅLET må da klart være at alle køretøjer sikkerhedsmæssigt

Slet ikke slet ikke, jeg kender endog nogen af dem privat.

Men overholder et køretøj forskrifterne i dag, skal de godkende det, men
der er ingen garanti for at den er "ok" om 4 uger.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-08 22:37

On Tue, 29 Jul 2008 22:58:53 +0200, TP wrote:

> [...]
> MÅLET må da klart være at alle køretøjer sikkerhedsmæssigt forsvarlige, golf

Der er ikke behov for at syne mc'er, for de finder ingen fejl på de som
ejerskiftesynes.

Motorcykler har, i modsætning til blikøsen, ejerens interesse, og
bevågenhed, derfor typisk ikke andre fejl end "tåberør", og det håndteres
jo let inden et syn.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 29-07-08 11:57

Jeg er heller ikke så vild med, at lægge mine penge hos Applus af
samme grund.

> for det andet syner jeg gerne hvert andet år. det er jo for sikkerhedens
> skyld, og selvom det da koster 300kr så er man sikker på at der ikke kører
> vrag rundt på vejene.

Du sørger vel selv for, at du ikke kører rundt på et vrag. Og det
skulle du vel gerne holde øje med lidt oftere end hvert andet år.

Flemming

Fra : OleG

Dato : 30-07-08 19:23

> Er der nogen der kender et mc-venligt synsfirma i eller i nærheden af
> Århus?

Hej Flemming,

Da jeg skulle sælge min gamle Suzuki GS450E her først på sommeren, synede
jeg den i Synhallen på Århus Havn.

http://www.findvej.dk/%D8sthavnsvej35,8000

Håber linket virker, ellers er adressen: Østhavnsvej 35
Telefonnummeret er: 61 70 96 17.

Det ligger helt ude for enden af Øst-molen, lige ved Mærsk-terminalen.
Folkene virkede både kompetente, rimelige og ganske menneskelige. Ja, jeg
fik nærmest det indtryk, at de godt kunne li' motorcyklister...

Held og lykke med synet.

Mvh Ole

Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 01-08-08 09:26

> Folkene virkede både kompetente, rimelige og ganske menneskelige. Ja, jeg
> fik nærmest det indtryk, at de godt kunne li' motorcyklister...
>
> Held og lykke med synet.
>
> Mvh Ole

Så er mc'en synet.

Jeg valgte Synshallen på havnen. De er 50 kr biligere end Applus,
nemme at få en tid hos og som Ole skrev er de både flinke, kompetente
og glade for motorcykler. Synsmanden var da i hvert fald kørt på mc
til arbejde!

Mvh
Flemming

---