opråb !
Fra : place

Dato : 28-07-08 09:40

Hvorfor kører der så mange rundt på deres motorcykel uden lys ?
Jeg har til dagligt et arbejder , der betyder at jeg befinder mig en hel del
tid på de danske veje .
Det undre mig , at man møder så mange motorcyklister uden lys på .
Jeg kører selv motorcykel i min fritid , og ved hvor vigtigt det er med lys
på cyklen , hvis man vil ses i trafikken .
Har set et par episoder hvor ,der har opstået sitiuationer pga . at
motorckler ikke har haft lys på .
Venlig hilsen
Frank

Fra : Hamselv

Dato : 28-07-08 10:57

Og jeg har idag foretaget et ufrivilligt "eksperiment", da jeg ikke kan
blænde ned, kører ellers altid med KORT lys.
Jeg var ude a køre en kortere tur, men blev adskillige gange mindet om,at
jeg havde langt lys på.
Det "værste" eksempel var inde i byen, her kørte jeg bag en C5 i et minut
ca., ved et lyskryds vinkede han mig op på siden og sagde, kan du ikke tage
og blænde ned, det er da frygtelig iriterende.
Hertil svarede jeg, at det var da rart han kunne se mig med det lange lys,
det var han sådan set ligeglad med.
Nå, men når "vi" kun kører med det korte lys, bliver vi jo kørt ned, sagde
jeg.
Hans kommentar var "ja det er jo ærgerligt"

Så mht. at køre med langt lys, så tror jeg det er "irritationsmomentet" mere
end opmærsomheden og hensynet til andre trafikanter, der gør sig gældende.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 28-07-08 04:55

Hvis folk kører rundt uden lys, så må det være et andet sted end hvor
jeg triller rundt.

Jeg har aldrig set en MC på vejen uden lys.

--
// brian

Fra : Carsten

Dato : 28-07-08 12:17

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hvis folk kører rundt uden lys, så må det være et andet sted end hvor
>jeg triller rundt.
>Jeg har aldrig set en MC på vejen uden lys.

Nej, kun en masse biler. Jeg blinker dagligt af 2-5 biler uden lys - som
regel gamle slæder, men underligt nok også dyre nyere biler som BMW og MB.
Er der noget med at noget så simpelt som kørelys er ekstraudstyr på sådanne
tyske kampvogne ?

Carsten

Fra : Ole

Dato : 28-07-08 14:28

Carsten wrote:
> [...]
> Er der noget med at noget så simpelt som kørelys er ekstraudstyr på sådanne

Det værste er faktisk at blinklys synes være ekstraudstyr

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 28-07-08 18:03

>Hvis folk kører rundt uden lys, så må det være et andet sted end hvor
>jeg triller rundt.
Ja det er vist heller ikke i nærheden af mine vanlige veje.

>Jeg har aldrig set en MC på vejen uden lys.
Jeg vil ikke lige sige "aldrig", men jeg kan ikke lige komme i tanker om at
jeg har oplevet det.

/Sjang

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-07-08 07:40

Henrik Davidsen skrev den 28 jul 2008 i

> Ja det er vist heller ikke i nærheden af mine vanlige veje.

> Jeg vil ikke lige sige "aldrig", men jeg kan ikke lige komme i
> tanker om at jeg har oplevet det.

Jeg har kun set få (klare newbies, der vinker når jeg blinker)
Så hvordan får man dem det så gjort forståeligt?

Information om de danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : flemsus

Dato : 28-07-08 15:08

place wrote:
> [...]
> med lys på cyklen , hvis man vil ses i trafikken .
> Har set et par episoder hvor ,der har opstået sitiuationer pga . at

Dem har jeg heller ikke set nogle af. Men til gengæld er der nogle aber, der
blænder mig med det lange lys!

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Ole

Dato : 28-07-08 15:58

flemsus wrote:

> Dem har jeg heller ikke set nogle af. Men til gengæld er der nogle aber, der
> blænder mig med det lange lys!

Ahh så du overså dem ikke ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 16:12

On Mon, 28 Jul 2008 10:39:33 +0200, place wrote:

> Hvorfor kører der så mange rundt på deres motorcykel uden lys ?

Mange ? Jeg har set nogle få Nimbus, og andre antikke mc-er. Og der er der
ikke strøm nok til kørelys kontinuerligt. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : H&M

Dato : 28-07-08 18:02

> Hvorfor kører der så mange rundt på deres motorcykel uden lys ?

Jeg havde for nyligt en tur til Århus og tilbage til det sønderjydske.....
Talte ikke minde end 5 Mc uden lys, jeg undrede mig da oxo en del.

Kan ikke forstå de tør.....Ja det kan da godt være en forglemmelse, men kan
blive en af de dyre/knap så sjove af slagsen....

Selv kører jeg med lang lys om dagen, det har helt klart sparet mig for
katastrofe opbremsninger....

Og jeg hilser altid pænt på dem der blinker til mig.

Hygge, pas på jer selv derude, ingen andre gør.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 18:10

On Mon, 28 Jul 2008 19:01:37 +0200, H&M wrote:

> Selv kører jeg med lang lys om dagen, det har helt klart sparet mig for
> katastrofe opbremsninger....

Dokumentation ! Eller er Du bare synsk..... :-/

Orla Pedersen, som undrer sig over de som præcist ved hvordan situationen
_ville_ have udspillet sig.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc

Fra : Ole

Dato : 28-07-08 18:43

Orla Pedersen wrote:

> Dokumentation ! Eller er Du bare synsk..... :-/

Det er lige som med gule veste.. eller en harefod limet
på hjelmen.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-07-08 19:30

> Det er lige som med gule veste.. eller en harefod limet
> på hjelmen.
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Ka' btw ikke forstå hvorfor harefødder sku bringe held - haren havde fire og
se hva der blev af den

ScooterBo

Fra : Hekto

Dato : 28-07-08 19:36

On Mon, 28 Jul 2008 16:07:30 +0200, flemsus wrote:

> Dem har jeg heller ikke set nogle af. Men til gengæld er der nogle aber,
> der blænder mig med det lange lys!

Så du så farvede pletter når du flyttede blikket væk? ... næppe i dagslys.