VFR
Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 13:59

Hejsa

Er der et klogt hovede her, der kan fortælle mig hva der evt. KAN være galt
med min VFR.

"pludselig" er lampen for langt lys begyndt at lyse, og det lange lys er
tændt hele tiden. Det eneste der sker, når jeg skifter mellem langt og
nærlys er, at nærlyset slukker.

HJÆLP please

Carsten

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 27-07-08 14:25

"Hamselv" <carsten@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> "pludselig" er lampen for langt lys begyndt at lyse, og det lange lys er
> tændt hele tiden. Det eneste der sker, når jeg skifter mellem langt og

Det kan være en ledning ved kontakten er er gået hul på og laver uorden.
Hilsen Matthias

Fra : Ole

Dato : 27-07-08 17:00

Hamselv wrote:
> [...]
>
> "pludselig" er lampen for langt lys begyndt at lyse, og det lange lys er
> tændt hele tiden. Det eneste der sker, når jeg skifter mellem langt og

Defekt kontakt / Relæ der hænger / defekt ledningssystem / defekt
lampeholder.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 18:50

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Defekt kontakt / Relæ der hænger / defekt ledningssystem / defekt
> lampeholder.
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Jeg hælder mest til et defekt relæ, efter at have "rodet" med håndtaget uden
at der på noget tidspunkt "skete" noget = løs forbindelse.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 19:02

On Sun, 27 Jul 2008 19:49:36 +0200, Hamselv wrote:

> Jeg hælder mest til et defekt relæ, efter at have "rodet" med håndtaget uden
> at der på noget tidspunkt "skete" noget = løs forbindelse.

Originalt er der ikke noget relæ, men knappen til overhalingsblink har det
med at hænge. Ellers ledningsføring omkring kronrør, og "rodebunken" bag
instrumenterne.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 19:11

Ifølge instruktionsbogen sidder der et relæ til høj og et til lavt lys.

meddelelse news:i008muenm09r$.mg0immdtevjq$.dlg@40tude.net...

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 19:19

On Sun, 27 Jul 2008 20:10:50 +0200, Hamselv wrote:

> Ifølge instruktionsbogen sidder der et relæ til høj og et til lavt lys.

Hmmm, den vil jeg ikke argumentere imod og der er jo mange
VFR-varianter.....

Orla Pedersen, tror nu stadig på den dumme kontakt.

Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 19:19

Må jo hellere lige sige at det er en RC36 II fra 94.
I service manualen er det på 1-34

meddelelse news:13cjwoaopn5k9.ac8qo09i95yk.dlg@40tude.net...

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 19:23

Hamselv skrev:
> Ifølge instruktionsbogen sidder der et relæ til høj og et til lavt lys.

Hvis du selv kan se dét ud af diagrammet, så burde du også kunne lure
hvorfor at lampe og langt lys ikke nødvendigvis følges ad (Læs: lur
hvad det er der tænder lampen i modsætning til lyset!) og derefter
forfølge fejlen på dét kredsløb!

Erfaringsmæssigt hælder jeg til ledningsbundtet/kronrøret!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-07-08 19:30

On Sun, 27 Jul 2008 20:22:55 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Erfaringsmæssigt hælder jeg til ledningsbundtet/kronrøret!

Jeg tager Orla's parti med overhalingsknappen der er "krumsluttet"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 19:43

Må jo lige rode med sagerne igen

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 19:51

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 27 Jul 2008 20:22:55 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>
> Jeg tager Orla's parti med overhalingsknappen der er "krumsluttet"

Så har vi snart til en pulje - Hvem agerer bookkeeper?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-07-08 20:43

On Sun, 27 Jul 2008 20:51:20 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Så har vi snart til en pulje - Hvem agerer bookkeeper?

Jeg sætter tre kæmpeis

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hamselv

Dato : 27-07-08 19:42

Jeg må kigge på det, men jeg er OVERHOVEDET ikke nogen ørn til eldiagrammer