Han har vel kørt tosset...
Fra : Snuden

Dato : 26-07-08 17:36

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-07-08 19:09

Snuden skrev:
> http://www.fyens.dk/article/1037592:Kerteminde--Motorcyklister-i-livsfare-efter-voldsom-ulykke

Det _kunne_ være "trolden" han fik øje på :-\

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 19:50

On Sat, 26 Jul 2008 18:36:23 +0200, Snuden wrote:

> http://www.fyens.dk/article/1037592:Kerteminde--Motorcyklister-i-livsfare-efter-voldsom-ulykke

Nej, jeg tror at han er punkteret........

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : HO

Dato : 26-07-08 21:09

meddelelse news:3v335kisp9uh$.10e0roj4vn4o2$.dlg@40tude.net...

> Nej, jeg tror at han er punkteret........

Ja eller kørt som en tåbe, som mange gør i øjeblikket.
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13564009.html

Det er en her i byen (6600), der tror en MC SKAL ligge i det røde felt, og
køres op til begrænseren i hver gear.
Vi kan høre ham over hele byen samt i nabobyen.
Hvis du læser med her - så tag dig dog sammen TÅBE, du ødelægger det ikke
kun for dig selv, men stiler også andre MCister i et dårlig lys
med dit rådne kørsel.

MVH
HO

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-07-08 21:36

HO skrev:
> [...]
> meddelelse news:3v335kisp9uh$.10e0roj4vn4o2$.dlg@40tude.net...

> Ja eller kørt som en tåbe, som mange gør i øjeblikket.

1) Min erfaring er nu at de sidder meget godt der på tanken
2) Hvad fanden har det med denne tråd at gøre? Mener du passageren ahr
siddet på tanken?

??

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 26-07-08 21:39

Orla Pedersen skrev:

> Nej, jeg tror at han er punkteret........

arrrgh

Jeg stemmer nu på trolden, han er kommet gennem kurven, med passager
(uvandt) og har set det træ han har fældet, og tænkt:
"ikke ramme træet - ikke ramme træet - ikke ram.."

PS:
Att: Orla
Jeg tanker i Suldrup ca. kl. 09.30 i morgen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 21:55

On Sat, 26 Jul 2008 22:38:43 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Jeg stemmer nu på trolden,

Nej-nej, så renblæst vejen er, så _må_ det have været en punktering

> PS:
> Att: Orla
> Jeg tanker i Suldrup ca. kl. 09.30 i morgen

Så vil jeg gøre ligeså, fossilt brændsel skal der til.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 00:01

meddelelse news:4xbzjs12nwlt$.4arisbslbsvl$.dlg@40tude.net...

> Så vil jeg gøre ligeså, fossilt brændsel skal der til.

Hej.

Skal i til Karoline ?, tænker selv på at køre derover, det er jo snart et
par uger siden jeg har været over broen

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-07-08 01:14

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> [...]
>
> Hej.
>
> Skal i til Karoline ?, tænker selv på at køre derover, det er jo snart et

jup

Vi tager lige jylland på kryds og tværs for at møde op

Håber vi ses

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 02:27

J.C.Kløve skrev:

> jup
>
> Vi tager lige jylland på kryds og tværs for at møde op

Hvad med eftermiddagen?
Tænker på en Fyns-tur til at gelejde næbdyret med dyretæmmer tilbage mod
djævleøen ad nærmeste omveje!?

Nå, det er sq nok for go'nat for et svar nu, men jeg bringer ideen med
til Karoline!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-08 18:56

On Sun, 27 Jul 2008 03:27:11 +0200, Armand wrote:

> Nå, det er sq nok for go'nat for et svar nu, men jeg bringer ideen med
> til Karoline!

Det må så blive en anden gang, men ellers var det da en fin tur vi fik på
fastlandet i stedet.

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 19:26

Orla Pedersen skrev:

> Det må så blive en anden gang, men ellers var det da en fin tur vi fik på
> fastlandet i stedet.

Jup!
Synd med tidsfaktoren (á andre forpligtelser som festbremse)

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 27-07-08 21:36

Armand skrev:

> Jup!
> Synd med tidsfaktoren (á andre forpligtelser som festbremse)

Jup!

Nåede lige hjem til Grilleriet

Men fin dag, mange km

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 10:06

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Men fin dag, mange km

Fin dag ja , fik "kun" kørt en 380 km så det blev ikke så slemt

Blev lige sylet af en bi/hveps på vejen hjem :-/ , nåede ikke at se hvad det
var men det kunne godt mærkes, den var kommet op i ærmet og var så på vej
ned i handsken så svinet sylede mig på underarmen !...... , man kommer
sq' hurtigt ind til siden og fik smidt den venstre handske, det var lidt
svært at få fjernet broden med en behandsket højre hånd så der måtte fruen
hjælpe til ....

ellers en rigtig hyggelig dag, men varmt var det........

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-08 10:43

On Mon, 28 Jul 2008 11:06:26 +0200, Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Blev lige sylet af en bi/hveps på vejen hjem :-/

Føj-da

> ellers en rigtig hyggelig dag, men varmt var det........

Hyggeligt at hilse på igenigen

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 02:08

J.C.Kløve skrev:

> Jeg stemmer nu på trolden, han er kommet gennem kurven, med passager
> (uvandt) og har set det træ han har fældet, og tænkt:
> "ikke ramme træet - ikke ramme træet - ikke ram.."

At man får øje på trolden skyldes somregel en anden årsag: Frygt for at
farten er for høj til et uventet kurveforløb, eller at man bliver bragt
i en stresset situation p.g.a. olie/sand på vejen, eller måske ligefrem
en punktering!

De fleste nyere motorcykler kører med slangeløse dæk, hvorfor jeg ikke
lige ville regne en (pludselig) punktering for at være årsagen :-/
Men trolden sad der ubetinget!

--
Armand.

Fra : Casper

Dato : 26-07-08 14:35

> Hvis du læser med her - så tag dig dog sammen TÅBE, du ødelægger det ikke
> kun for dig selv, men stiler også andre MCister i et dårlig lys
> med dit rådne kørsel.

Stupidity is self correcting

p.s. det er ikke mig som er tåben.

Casper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-07-08 22:07

"Snuden" <snuden1975@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.fyens.dk/article/1037592:Kerteminde--Motorcyklister-i-livsfare-efter-voldsom-ulykke
ja jeg så den på bt.dk, der står i bunden af deres artikkel:

"Nye tal fra Forsikring & Pension viser, at der i fjor blev anmeldt 4.174
motorcykelskader. Det er 41,9 procent flere end året før, da antallet var
2.942.
Ifølge Forsikringsoplysningen er en af årsagerne, at flere personer på 40+
end tidligere vælger at udleve en drøm om en motorcykel, hvor mange ikke har
tilstrækkelig rutine som motorcyklister."

Man må sige at der er sgu noget af en stigning
Udover det ikke er så godt for de folk der kører galt og kommer skal skade
eller dør, så er det vel lige noget der kan skade højere forsikringspræmier

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Jan

Dato : 26-07-08 22:28

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Udover det ikke er så godt for de folk der kører galt og kommer skal skade
> eller dør, så er det vel lige noget der kan skade højere

Topdanmark har for nylig nedsat præmierne for folk over de 40 , i mit
tilfælde endda en markant nedsættelse.
Underligt, nå de læser nok ikke statestikkerne

Jan

Fra : Niels Pein

Dato : 26-07-08 23:11

"Jan" skrev ...

> "Thomas Jensen" skrev ...

*snip*

> Topdanmark har for nylig nedsat præmierne for folk over de 40 , i mit
> tilfælde endda en markant nedsættelse.
> Underligt, nå de læser nok ikke statestikkerne

Jamen understøtter statistikkerne da det som Forsikringsoplysningen siger?
Det tror jeg faktisk ikke.
Jeg synes at have hørt, at det med at det skulle skyldes at de nye 40+
kørere mangler rutine, bygger på intet andet end fornemmelser, og at
statistikkerne siger noget lidt andet.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 02:13

Jan skrev:
> "Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Topdanmark har for nylig nedsat præmierne for folk over de 40 , i mit
> tilfælde endda en markant nedsættelse.
> Underligt, nå de læser nok ikke statestikkerne

Det skyldes vel blot ensidig leflen for en købekraftig kundegruppe :-/
Til helvede med statistikker, når man blot kan forhøje præmierne næsten
efter forgodtbefindende - Faktisk kan man godt tænke at ovennævnte tal
fra Forsikring og Pension er det første benarbejde i sådan retning :-/

--
Armand.

Fra : Morfar

Dato : 27-07-08 10:57

> [...]
> efter forgodtbefindende - Faktisk kan man godt tænke at ovennævnte tal fra
> Forsikring og Pension er det første benarbejde i sådan retning :-/

Det er da vist nu vi skal have den her igen

http://politiken.dk/tjek/bolig/forsikring/article463190.ece

M.v.h.
Morfar

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-08-08 11:58

Thomas Jensen wrote:
> [...]

> Man må sige at der er sgu noget af en stigning
> Udover det ikke er så godt for de folk der kører galt og kommer skal

Mon ikke de 4.000 skyldes en væltet mc under rangering?

/jim