/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ZZR pre/post 1993 ??
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-08 22:15

Hejsa Alle

Det kribler i fingrene, i fiser jo rundt over det hele, så man går og savler
konstant.. Og lysten til at få mc igen pipler frem i en, ikke at jeg har
brug for den, eller ikke har legetøj nok, men lysten er der :D

Nå men jeg har lidt forelsket mig i de tidlige ZZR 600 kawa'er men er det
super vigtigt at få en efter 93 model? Jeg har læst rundt omkring, og de
gamle skulle have svage gearkasser?? <-- true?? At jeg bedre kan li den nye
instrumentering er jo så bare en smagssag..

Har de ellers nogle svage punkter man skal se/lytte efter ved køb? Reps. osv
kan jeg klare selv, men man gider jo ikke skulle splitte en hel motor ad..
Så småting skræmmer mig ikke..

Hvad har i af erfaringer? (jeg har læst dmcn anmeldelserne)
Er den god til en fyr på 196cm?

Og er den ikke et bedre valg end en cbr600F2 ?
Den skal bruges til bykørsel og småture, ikke noget vildt, bare legetøj :D

Indput modtages med glæde :)

Mvh
Morten



 
 
Armand (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-08 22:40

Morten Juel skrev:
> Hejsa Alle
>
> Det kribler i fingrene, i fiser jo rundt over det hele, så man går og savler
> konstant.. Og lysten til at få mc igen pipler frem i en, ikke at jeg har
> brug for den, eller ikke har legetøj nok, men lysten er der :D
>
> Nå men jeg har lidt forelsket mig i de tidlige ZZR 600 kawa'er men er det
> super vigtigt at få en efter 93 model? Jeg har læst rundt omkring, og de
> gamle skulle have svage gearkasser?? <-- true?? .........
>
Som jeg husker det er det eneste væsentlige skel at den fik Ram-air og
dermed markant flere hk's. Motoren er grundlæggende den samme og en
given typefejl (jeg husker ikke noget til specifikt svage gearkasser i
de små ZZR's) er næppe ændret i den forbindelse :-/

Min umiddelbare opfattelse af den er at den er blødere end CBR'en og med
en mere opret kørestilling (hvilket i sig selv fremgår af styrenes
design/højde). Udseendet har jég aldrig kunne forlige mig med!

--
Armand.

Ukendt (26-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-08 10:37

> Som jeg husker det er det eneste væsentlige skel at den fik Ram-air og
> dermed markant flere hk's. Motoren er grundlæggende den samme og en given
> typefejl (jeg husker ikke noget til specifikt svage gearkasser i de små
> ZZR's) er næppe ændret i den forbindelse :-/

Umiddelbaret har de samme hk begge motorer, så der er vist ikke sket noget
på den front, har dog læst at motoren er bleve mere harmonisk oppe igennem
rpm..

> Min umiddelbare opfattelse af den er at den er blødere end CBR'en og med
> en mere opret kørestilling (hvilket i sig selv fremgår af styrenes
> design/højde). Udseendet har jég aldrig kunne forlige mig med!

Ja spørgsmålet er jo så hvad der er mest behageligt for en på 196cm.. Men
jeg må jo ud og prøve de to modeller.. Motorenes specs er jo meget ens, der
er ikke de store variationer..

Mvh
Morten



Armand (26-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-07-08 12:11

Morten Juel skrev:
>> Som jeg husker det er det eneste væsentlige skel at den fik Ram-air og
>> dermed markant flere hk's. Motoren er grundlæggende den samme og en given
>> typefejl (jeg husker ikke noget til specifikt svage gearkasser i de små
>> ZZR's) er næppe ændret i den forbindelse :-/
>
> Umiddelbaret har de samme hk begge motorer, så der er vist ikke sket noget
> på den front, har dog læst at motoren er bleve mere harmonisk oppe igennem
> rpm..
>
Oprindeligt havde ZZR600 en ydelse på lige under 98Hk; med Ram air steg
den til 100hk. Jeg tror nok at Ram-air'en giver mere punch end dét under
krsel hvor fartvindens effekt kommer til fuldt udbytte i modsætning
til en rullefelts-måling :-/

Jeg har lige kigget på spec's, og min erindring á "blød" hænger
uværgeligt sammen med at den er omkring 20kg tungere end den samtidige
CBR600

--
Armand.

Torben Scheel (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-07-08 15:52

Morten Juel wrote:
>
> Har de ellers nogle svage punkter man skal se/lytte efter ved køb? Reps. osv
> kan jeg klare selv, men man gider jo ikke skulle splitte en hel motor ad..
> Så småting skræmmer mig ikke..
>
> Hvad har i af erfaringer? (jeg har læst dmcn anmeldelserne)
> Er den god til en fyr på 196cm?
>
Ingen hurtige 600ccm er oplagte valg for en på din højde. Hvis du er ung
nok kan du sikkert leve med det, men check lige at knæene ikke ligger
udenpå det bredeste sted på tanken. Sådan er en CBR1000 for mig, og den
tank er _bred_.

Kan du smide forelskelsen lidt, så kig på TDM850/900 V-strom og Versys
der er bedre egnet til en høj fyr.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste