Problemer med Suzuki gsxr 750 95
Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 24-07-08 12:27

Hej alle her i gruppen,

IHHH jeg har et problem der maks irriterre mig... Min kære GSXR er
begyndt at skabe sig lidt... Det der sker, er at når jeg kommer
kørende så skyder den engang imellem, og mister fuldstændig gas,
omdrejninger går ned på 0, men den kommer igen med det samme og kører
videre... Andre gange kører omdrejninger op og ned, fra 0-4000... Men
det sker meget periodisk, feks lige i dag kørte jeg 125 km'er på
motorvej uden problemer, men så triller jeg lidt rundt i KBH og vupti
så kommer problemerne... Nogle gange kan jeg være heldig, at der ikke
sker noget, men andre gange kan jeg være rigtig uheldig at det sker 10
gange på en aften... Men jeg har lagt mærke til at det typisk sker,
når jeg kører inde i byen...

Jeg er ikke helt sikker på det næste, men jeg tror næsten det kom
efter jeg skiftede mine tændrør (den hakkede i det imellem 3000-4000
omdrejninger, og dette forsvandt da jeg skiftede dem), jeg satte NGK
C9E i, men før sad der nogle andre, men ifølge nettet og andre steder,
er det C9E den skulle kører på, da de andre var udgået....

Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk
ikke?

Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 25-07-08 00:37

On 24 Jul., 20:26, joggeb...@gmail.com wrote:
> [...]
> gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
> prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk

Dem der sad i før var NGK C9EK..

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-08 08:30

On Thu, 24 Jul 2008 23:37:20 -0700 (PDT), joggebams@gmail.com wrote:

> Dem der sad i før var NGK C9EK..

Det er ikke et tændrørsproblem.

Det er enten:

Løse forbindelser i ledningsnettet ved tændingsanlæget.

For høj ladespænding fra generator/regulator, (som overopheder
tændingselektronikken.

Tændingselektronik, der periodisk fejler.

Tjek ladespænding først, 13 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved 4 - 5.000
omdrejninger. Aldrig over 15 volt.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Carsten

Dato : 25-07-08 11:59

<joggebams@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 24 Jul., 20:26, joggeb...@gmail.com wrote:
> Jeg er ikke helt sikker på det næste, men jeg tror næsten det kom
> efter jeg skiftede mine tændrør (den hakkede i det imellem 3000-4000

...og du har checket at alle hætter sidder korrekt på rørene ?

Carsten

Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 25-07-08 02:33

On 25 Jul., 09:29, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Tændingselektronik, der periodisk fejler.
>
> Tjek ladespænding først, 13 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved 4 - 5.000

Det lyder meget rigtigt... Er der nogle der kender et sted i DK hvor
der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne
langt, for det er edermame træls..

Mvh

Jørgen

Fra : Armand

Dato : 25-07-08 21:57

joggebams@gmail.com skrev:

> [...]
> der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
> nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne

Nej hør nu lige her!

Først beder du om en diagnose og angiver at være på skrueniveau selv
(qua tændrørsskiftet) og straks efter at have fået en plausibel, og
tillige let detekterbar, årsag, så spørger du ind til hvor du kan få det
lavet

Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
diagnosticering?? :-|

--
Armand.
(sur gammel mand)

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 14:08

On Fri, 25 Jul 2008 22:57:05 +0200, Armand wrote:

> Nej hør nu lige her!

> Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
> alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
> diagnosticering?? :-|

Rolig nu, der gik ikke noget af mig

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 01:59

Orla Pedersen skrev:

> Rolig nu, der gik ikke noget af mig

Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
kræver modsigelse :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 10:50

Fra : N/A

Dato : 27-07-08 10:50

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-07-08 23:19

joggebams@gmail.com wrote:

> [...]
> der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
> nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne

Prøv Allans MC i Hillerød - han er Suzukimand.

--
vh
Torben

Fra : Niels Stoltze

Dato : 31-07-08 19:25

Torben Scheel skrev den 31-07-2008:

> Prøv Allans MC i Hillerød - han er Suzukimand.

Jeps.. Men til gengæld har han typisk også en lang ventetid...

--
/Stoltze

Fra : N/A

Dato : 25-07-08 21:57

Fra : N/A

Dato : 25-07-08 21:57

Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 27-07-08 01:03

On 27 Jul., 02:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
> kræver modsigelse :-|
>
> --
> Armand.

Rolig nu Armand.... Det da ikke en synd at kende sine begrænsninger...
Jeg ved ikke en meter om strøm, og ejer af den simple grund ikke et
voltmeter... Jeg kan sagtens finde ud af de andre ting, men hvis det
ikke lige var det jeg troede, så er der jo ingen grund til at jeg
begynder at skifte det vel :)

Fra : Armand

Dato : 27-07-08 10:50

joggebams@gmail.com skrev:

> [...]
> voltmeter... Jeg kan sagtens finde ud af de andre ting, men hvis det
> ikke lige var det jeg troede, så er der jo ingen grund til at jeg

"Min spade er tilsyneladende knækket, hvad gør jeg? - - - - - Tak, men
er der nogen der kender til en billig havemand? "

Den bedste måde at anskaffe sig et værktøjssæt på er ved at indkøbe det
stykvis, efter behov!
Det samme gælder teknisk viden: Man kan ikke blive fuldbefaren over én
nat, men må tillære sig tingene én af gangen!
Lige nu har du et behov, samt mulighed for at lære noget nyt skulle jeg
mene. Et multimeter koster mellem 50 og 100 kr og at måle på det ene og
andet med et multimeter kan give dig en smule indblik i det relativt
enkle elsystem :-|

--
Armand.

Fra : joggebams@gmail.com

Dato : 27-07-08 12:47

On 27 Jul., 11:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> mene. Et multimeter koster mellem 50 og 100 kr og at måle på det ene og
> andet med et multimeter kan give dig en smule indblik i det relativt

Det er jeg ikke helt enig i.... Altså både og, men ofte hvis man ser
en ting først, er det lidt nemmere... Ellers var der jo ingen grund
til at tage en uddannelse som mekaniker f.eks... Men altså hvis jeg
finder 2 tilfælde ledninger og måler på dem, og den skriver en bestemt
værdi, så ville jeg kunne smile over det, og ikke bruge det til noget?
Men hvis der var nogle der troede at det var tændrørerne, fordi en
GSXR ikke kunne kører med C9E'er, når der var for varmt, og den skulle
bruge C9EK'er, så ville jeg sagtens kunne skifte dem (ikke hvad der er
tilfældet) .... Men jeg syntes nu heller ikke at det er et enkelt el
system, jeg syntes på min Morris 1000 er det enkelt, men den er så
pokkert kompakt den cykel, at det ikke er helt så nemt at komme til
nogle steder..