/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problemer med Suzuki gsxr 750 95
Fra : joggebams@gmail.com


Dato : 24-07-08 12:27

Hej alle her i gruppen,

IHHH jeg har et problem der maks irriterre mig... Min kære GSXR er
begyndt at skabe sig lidt... Det der sker, er at når jeg kommer
kørende så skyder den engang imellem, og mister fuldstændig gas,
omdrejninger går ned på 0, men den kommer igen med det samme og kører
videre... Andre gange kører omdrejninger op og ned, fra 0-4000... Men
det sker meget periodisk, feks lige i dag kørte jeg 125 km'er på
motorvej uden problemer, men så triller jeg lidt rundt i KBH og vupti
så kommer problemerne... Nogle gange kan jeg være heldig, at der ikke
sker noget, men andre gange kan jeg være rigtig uheldig at det sker 10
gange på en aften... Men jeg har lagt mærke til at det typisk sker,
når jeg kører inde i byen...

Jeg er ikke helt sikker på det næste, men jeg tror næsten det kom
efter jeg skiftede mine tændrør (den hakkede i det imellem 3000-4000
omdrejninger, og dette forsvandt da jeg skiftede dem), jeg satte NGK
C9E i, men før sad der nogle andre, men ifølge nettet og andre steder,
er det C9E den skulle kører på, da de andre var udgået....

Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk
ikke?

 
 
joggebams@gmail.com (25-07-2008)
Kommentar
Fra : joggebams@gmail.com


Dato : 25-07-08 00:37

On 24 Jul., 20:26, joggeb...@gmail.com wrote:
> Hej alle her i gruppen,
>
> IHHH jeg har et problem der maks irriterre mig... Min kære GSXR er
> begyndt at skabe sig lidt... Det der sker, er at når jeg kommer
> kørende så skyder den engang imellem, og mister fuldstændig gas,
> omdrejninger går ned på 0, men den kommer igen med det samme og kører
> videre... Andre gange kører omdrejninger op og ned, fra 0-4000... Men
> det sker meget periodisk, feks lige i dag kørte jeg 125 km'er på
> motorvej uden problemer, men så triller jeg lidt rundt i KBH og vupti
> så kommer problemerne... Nogle gange kan jeg være heldig, at der ikke
> sker noget, men andre gange kan jeg være rigtig uheldig at det sker 10
> gange på en aften... Men jeg har lagt mærke til at det typisk sker,
> når jeg kører inde i byen...
>
> Jeg er ikke helt sikker på det næste, men jeg tror næsten det kom
> efter jeg skiftede mine tændrør (den hakkede i det imellem 3000-4000
> omdrejninger, og dette forsvandt da jeg skiftede dem), jeg satte NGK
> C9E i, men før sad der nogle andre, men ifølge nettet og andre steder,
> er det C9E den skulle kører på, da de andre var udgået....
>
> Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
> gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
> prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk
> ikke?

Dem der sad i før var NGK C9EK..

Ukendt (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-08 08:30

On Thu, 24 Jul 2008 23:37:20 -0700 (PDT), joggebams@gmail.com wrote:

>> Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
>> gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
>> prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk
>> ikke?
>
> Dem der sad i før var NGK C9EK..

Det er ikke et tændrørsproblem.

Det er enten:

Løse forbindelser i ledningsnettet ved tændingsanlæget.

For høj ladespænding fra generator/regulator, (som overopheder
tændingselektronikken.

Tændingselektronik, der periodisk fejler.

Tjek ladespænding først, 13 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved 4 - 5.000
omdrejninger. Aldrig over 15 volt.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Carsten (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 25-07-08 11:59

<joggebams@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:c06b9c9e-e69d-4ec1-b8c0-30d43cefc846@i20g2000prf.googlegroups.com...
On 24 Jul., 20:26, joggeb...@gmail.com wrote:
> Jeg er ikke helt sikker på det næste, men jeg tror næsten det kom
> efter jeg skiftede mine tændrør (den hakkede i det imellem 3000-4000

...og du har checket at alle hætter sidder korrekt på rørene ?

Carsten



joggebams@gmail.com (25-07-2008)
Kommentar
Fra : joggebams@gmail.com


Dato : 25-07-08 02:33

On 25 Jul., 09:29, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 24 Jul 2008 23:37:20 -0700 (PDT), joggeb...@gmail.com wrote:
> >> Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
> >> gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
> >> prøve at skifte dem igen? det bare underligt, at det sker periodisk
> >> ikke?
>
> > Dem der sad i før var NGK C9EK..
>
> Det er ikke et tændrørsproblem.
>
> Det er enten:
>
> Løse forbindelser i ledningsnettet ved tændingsanlæget.
>
> For høj ladespænding fra generator/regulator, (som overopheder
> tændingselektronikken.
>
> Tændingselektronik, der periodisk fejler.
>
> Tjek ladespænding først, 13 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved 4 - 5.000
> omdrejninger. Aldrig over 15 volt.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08

Det lyder meget rigtigt... Er der nogle der kender et sted i DK hvor
der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne
langt, for det er edermame træls..

Mvh

Jørgen

Armand (25-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-07-08 21:57

joggebams@gmail.com skrev:
> On 25 Jul., 09:29, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
>> On Thu, 24 Jul 2008 23:37:20 -0700 (PDT), joggeb...@gmail.com wrote:
>>>> Er der nogle der ved hvad dælen det kan skyldes? og er der nogle her i
>>>> gruppen der er hardcore til at skifte tændrør, for måske jeg skulle
>>>> prøve at skifte dem igen?
>>
>> Det er ikke et tændrørsproblem.
>>
>> Det er enten:
>> Løse forbindelser........ For høj ladespænding ........
>> Tændingselektronik, der periodisk fejler.
>> Tjek ladespænding først, 13 - 15 volt over akkumulatorpolerne ved 4 - 5.000
>> omdrejninger. Aldrig over 15 volt.
>>
> Det lyder meget rigtigt... Er der nogle der kender et sted i DK hvor
> der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
> nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne
> langt, for det er edermame træls..
>
Nej hør nu lige her!

Først beder du om en diagnose og angiver at være på skrueniveau selv
(qua tændrørsskiftet) og straks efter at have fået en plausibel, og
tillige let detekterbar, årsag, så spørger du ind til hvor du kan få det
lavet

Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
diagnosticering?? :-|

--
Armand.
(sur gammel mand)

Ukendt (26-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-08 14:08

On Fri, 25 Jul 2008 22:57:05 +0200, Armand wrote:

> Nej hør nu lige her!

> Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
> alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
> diagnosticering?? :-|

Rolig nu, der gik ikke noget af mig

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Armand (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-08 01:59

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 25 Jul 2008 22:57:05 +0200, Armand wrote:
>
>> Nej hør nu lige her!
>
>> Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
>> alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
>> diagnosticering?? :-|
>
> Rolig nu, der gik ikke noget af mig
>
Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
kræver modsigelse :-|

--
Armand.

N/A (27-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-07-08 10:50



N/A (27-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-07-08 10:50



Torben Scheel (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-07-08 23:19

joggebams@gmail.com wrote:

> Det lyder meget rigtigt... Er der nogle der kender et sted i DK hvor
> der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
> nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne
> langt, for det er edermame træls..
>
Prøv Allans MC i Hillerød - han er Suzukimand.

--
vh
Torben

Niels Stoltze (31-07-2008)
Kommentar
Fra : Niels Stoltze


Dato : 31-07-08 19:25

Torben Scheel skrev den 31-07-2008:
> joggebams@gmail.com wrote:
>> Det lyder meget rigtigt... Er der nogle der kender et sted i DK hvor
>> der er en mekaniker der ikke har ventetid i flere uger? Helst gerne i
>> nærheden af KBH, men hvis der ikke er en der, så kører jeg gerne
>> langt, for det er edermame træls..
>>
> Prøv Allans MC i Hillerød - han er Suzukimand.

Jeps.. Men til gengæld har han typisk også en lang ventetid...

--
/Stoltze



N/A (25-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-07-08 21:57



N/A (25-07-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-07-08 21:57



joggebams@gmail.com (27-07-2008)
Kommentar
Fra : joggebams@gmail.com


Dato : 27-07-08 01:03

On 27 Jul., 02:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Orla Pedersen skrev:> On Fri, 25 Jul 2008 22:57:05 +0200, Armand wrote:
>
> >> Nej hør nu lige her!
>
> >> Hvad i alverden skulle du forstyrre hjælpevillige folk for når du
> >> alligevel skal have en mekaniker til at udføre selv den enkleste
> >> diagnosticering??  :-|
>
> > Rolig nu, der gik ikke noget af mig
>
> Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
> kræver modsigelse :-|
>
> --
> Armand.

Rolig nu Armand.... Det da ikke en synd at kende sine begrænsninger...
Jeg ved ikke en meter om strøm, og ejer af den simple grund ikke et
voltmeter... Jeg kan sagtens finde ud af de andre ting, men hvis det
ikke lige var det jeg troede, så er der jo ingen grund til at jeg
begynder at skifte det vel :)

Armand (27-07-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-08 10:50

joggebams@gmail.com skrev:
> On 27 Jul., 02:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>>
>> Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
>> kræver modsigelse :-|
>>
> Rolig nu Armand.... Det da ikke en synd at kende sine begrænsninger...
> Jeg ved ikke en meter om strøm, og ejer af den simple grund ikke et
> voltmeter... Jeg kan sagtens finde ud af de andre ting, men hvis det
> ikke lige var det jeg troede, så er der jo ingen grund til at jeg
> begynder at skifte det vel :)
>

"Min spade er tilsyneladende knækket, hvad gør jeg? - - - - - Tak, men
er der nogen der kender til en billig havemand? "

Den bedste måde at anskaffe sig et værktøjssæt på er ved at indkøbe det
stykvis, efter behov!
Det samme gælder teknisk viden: Man kan ikke blive fuldbefaren over én
nat, men må tillære sig tingene én af gangen!
Lige nu har du et behov, samt mulighed for at lære noget nyt skulle jeg
mene. Et multimeter koster mellem 50 og 100 kr og at måle på det ene og
andet med et multimeter kan give dig en smule indblik i det relativt
enkle elsystem :-|

--
Armand.

joggebams@gmail.com (27-07-2008)
Kommentar
Fra : joggebams@gmail.com


Dato : 27-07-08 12:47

On 27 Jul., 11:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> joggeb...@gmail.com skrev:
>
> > On 27 Jul., 02:59, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> >> Synes bare lige at denneher er arketypen på en kedelig tendens, som
> >> kræver modsigelse :-|
>
> > Rolig nu Armand.... Det da ikke en synd at kende sine begrænsninger....
> > Jeg ved ikke en meter om strøm, og ejer af den simple grund ikke et
> > voltmeter... Jeg kan sagtens finde ud af de andre ting, men hvis det
> > ikke lige var det jeg troede, så er der jo ingen grund til at jeg
> > begynder at skifte det vel :)
>
> "Min spade er tilsyneladende knækket, hvad gør jeg? - - - - - Tak, men
> er der nogen der kender til en billig havemand?  "
>
> Den bedste måde at anskaffe sig et værktøjssæt på er ved at indkøbe det
> stykvis, efter behov!
> Det samme gælder teknisk viden: Man kan ikke blive fuldbefaren over én
> nat, men må tillære sig tingene én af gangen!
> Lige nu har du et behov, samt mulighed for at lære noget nyt skulle jeg
> mene. Et multimeter koster mellem 50 og 100 kr og at måle på det ene og
> andet med et multimeter kan give dig en smule indblik i det relativt
> enkle elsystem :-|
>
> --
> Armand.

Det er jeg ikke helt enig i.... Altså både og, men ofte hvis man ser
en ting først, er det lidt nemmere... Ellers var der jo ingen grund
til at tage en uddannelse som mekaniker f.eks... Men altså hvis jeg
finder 2 tilfælde ledninger og måler på dem, og den skriver en bestemt
værdi, så ville jeg kunne smile over det, og ikke bruge det til noget?
Men hvis der var nogle der troede at det var tændrørerne, fordi en
GSXR ikke kunne kører med C9E'er, når der var for varmt, og den skulle
bruge C9EK'er, så ville jeg sagtens kunne skifte dem (ikke hvad der er
tilfældet) .... Men jeg syntes nu heller ikke at det er et enkelt el
system, jeg syntes på min Morris 1000 er det enkelt, men den er så
pokkert kompakt den cykel, at det ikke er helt så nemt at komme til
nogle steder..

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste