Leder i BT om trafik
Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-08 08:55

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&view=single_thread&cat_uid=9&conf_uid=46&thread_uid=13273#389416

Citat:
Senest er debatten blevet aktuel, da en optælling i denne uge viste, at 57
cyklister mistede livet sidste år. En stigning på 70 pct. i forhold til året
før.
Citat slut.

Så nu kan det ikke vare længe inden hylekoret dukker op og mener det er
fordi cyklisterne er grå, og skal på kørekursus, og forresten kører alt for
hurtigt.

/jim

Fra : Hekto

Dato : 24-07-08 11:16

On Thu, 24 Jul 2008 09:55:12 +0200, Jim Andersen wrote:

> Så nu kan det ikke vare længe inden hylekoret dukker op og mener det er
> fordi cyklisterne er grå, og skal på kørekursus, og forresten kører alt
> for hurtigt.

Næææh, du:

Flere cykelstier
Flere spejle på bilerne
Flere cykel-trafiklys
Flere kampagner
Forhøjelse af straffen for at køre dem ned
Mere politi på vejene

Du skal jo regne med at cyklister er en samfundsstøtte der pænt tager de
offentlige om vinteren og ikke forurener eller bruger veje og
parkeringspladser.

Vi andre leger bare, gør ingen gavn og sætter os ind i bilen til vinter!

Fra : Armand

Dato : 24-07-08 16:19

Hekto skrev:

> Næææh, du:
>
> Flere cykelstier...........

Nu er cykelstierne faktisk en væsentlig negativ faktor omkring dét
problem, så flere cykelstier er forkert argumentation!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 24-07-08 19:09

On Thu, 24 Jul 2008 17:18:51 +0200, Armand wrote:

> Nu er cykelstierne faktisk en væsentlig negativ faktor omkring dét
> problem, så flere cykelstier er forkert argumentation!

I Køven'havn er det nærmest et mantra for kommunalpolitikkerne at der
skal være busbaner og flere cykelstier. Alle andre former for færdsel -
fodgængere dog undtaget - er nærmest anstødelig og umoralsk!

Fra : Nielsen

Dato : 24-07-08 19:26

> I Køven'havn er det nærmest et mantra for kommunalpolitikkerne at der
> skal være busbaner og flere cykelstier. Alle andre former for færdsel -
> fodgængere dog undtaget - er nærmest anstødelig og umoralsk!

Ja. Hvem er det, der vælger de politikere....?

/Ths.

Fra : Hekto

Dato : 24-07-08 19:59

On Thu, 24 Jul 2008 20:26:27 +0200, Nielsen wrote:

> Ja. Hvem er det, der vælger de politikere....?

- ikke jeg .... bor uden for!

Næh ... det er alle de unge og idealistiske mennesker der flytter ind til
byen fordi det er åååh så spændende ... og når de så bliver etableret og
får en god løn, flytter de ud af byen fordi det ikke er til at parkere og
køerne er for lange!

Sådan kører det i ring for den kære kommune. De har jo skræmt al håndværk
og industri væk, så nu er der kun vellønnede kontorjob tilbage, som er
besat ... af de nu vellønnede ude fra forstæderne!

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-07-08 21:39

On 24 Jul 2008 18:58:45 GMT, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej,

> [...]
Der er ikke noget valg.
Pga. opstillingssystemet inden for "partierne" kommer de ind hvis de
blot opnår een stemme, så om man stemmer eller ej gør ingen forskel

>Sådan kører det i ring for den kære kommune. De har jo skræmt al håndværk
>og industri væk, så nu er der kun vellønnede kontorjob tilbage, som er
>besat ... af de nu vellønnede ude fra forstæderne!

For mange år siden valgte KBH. at jage beboerne ud og satse på
erhvervet.
Nu flygter erhvervet fra byen - De har fået nok af parkerings- og
trafikristriktioner.
Man forsøger så at få beboerne tilbage, men pga. priserne vil det ikke
lykkedes.
Resultatet er at byen lever i et vacuum som politikerne nægter at
erkende - Det er synd for Hovedstaden at den flok nulbonner er sat til
at forvalte den.

Og så tilbage til topic:
Jeg reddede livet for en cyklist der talte mobiltelefon for en uge
siden.
Han havde ikke set mig idet hånden med telefonen spærrede for udsynet.
Jeg havde på fornemmelsen hvad der var ved at ske, så jeg holdt helt
stille da han kørte over vejen for rødt og ½ meter forbi køleren på
madkassen.
Da han fik øje på bilen var han ved at ryge på røven.
Det havde bekommet mig vel hvis han var gået ned af forskrækkelsen

De der så TV avis i dag ville have fået et indblik i cyklisternes
verden - De er ikke rigtig kloge.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 26-07-08 08:17

On Fri, 25 Jul 2008 22:38:30 +0200, Steen Gruby wrote:

> De der så TV avis i dag ville have fået et indblik i cyklisternes verden
> - De er ikke rigtig kloge.

Det behøver man ikke se TV for at finde ud af ... se ud ad bilvinduet/
hjelmen! De VIL slås ihjel!

Fra : Steen Gruby

Dato : 26-07-08 10:40

On 26 Jul 2008 07:17:29 GMT, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Det behøver man ikke se TV for at finde ud af ... se ud ad bilvinduet/
>hjelmen! De VIL slås ihjel!

Det har du ret i.
Jeg var inde og tanke på toppen af Veksø Kirkebakke i går.
Da jeg trillede ud mod krydset for at svinge til venstre mod Stenløse,
kom der en pige på cykel og overhalede mig og hellesystemet venstre om
samtidig med at mobiltelefonsladren kørte for højeste gear.
Var der kommet en fra Stenløsesiden og var svinget til højre ville vor
"veninde" have fået skrammer.
Cyklister er det rene l... i trafikken.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Nielsen

Dato : 26-07-08 20:18

> Cyklister er det rene l... i trafikken.

Og når cyklisten så bagefter sætter sig bag rettet med samme attitude...?
Uha!

/Ths.

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-07-08 15:44

Steen Gruby wrote:
> [...]
> samtidig med at mobiltelefonsladren kørte for højeste gear.
> Var der kommet en fra Stenløsesiden og var svinget til højre ville vor

og generalisering er bedre end nuancering?

--
vh
Torben