Sænkning
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 22-07-08 20:47

Hej NG,

Har i dag haft fornøjelsen at afhente en ny Ninja 250 til en god veninde.
Det er en spøjs lille fætter, og hun har købt den fordi den er noget af det
laveste der kan opdrives, hvis vi ikke skal over i cruiser-afdelingen. Den
er dog stadig et par cm for høj - selv med ekstra højde på MC-støvlen. Er
der nogen der ved om sådan en grønært kan sænkes på den ene eller anden måde
?

Fortsat god sommer til alle !

Mvh. Tommy Jakobsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-07-08 22:00

"Tommy Jakobsen" <tommy@jakobsen.be> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstra højde på MC-støvlen. Er der nogen der ved om sådan en grønært
> kan sænkes på den ene eller anden måde ?

Der er sænknings-sæt på markedet, en hurtig Googling gav. bl.a. dette
sæt :
http://www.buynowroaringtoyz.com/Ninja_250_2008_Lowering_Links_5_Hole_Black_Anodize_p/rtll165jb.htm

Forenden sænkes på den gammeldaws måde ved at trække dem op gennem
gaffelbroen.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-08 22:05

Tommy Jakobsen skrev:
> [...]
> der nogen der ved om sådan en grønært kan sænkes på den ene eller anden måde

Hmm - den er ellers ikke ret høj, 780mm svjh.

Første sted at prøve er affjedringen. Hvis den kan justeres, så juster
den så den passer til den der skal køre den, det kunne hjælpe (gør det
ikke nødvendigvis, men gjorde det på min SV'er)

Dernæst, sadlen, kan der tages noget af der?
Opbygningen er typisk noget skumplast overtrukket med kunstlæder
(plastic) - måske der kan skæres et par cm. af højden, måske der kan
tages noget af breden der hvor lårene rammer mod siden af sadlen. Det
vil i de fleste tilfælde være rigeligt! Måske der findes en "sænket saddel"

Sidste og absolut dårligste løsning er at tage fat på "kødbenene" i link
systemet. Søg på nettet efter "dogbones" til modellen. Sænkes bagenden
skal forenden også sænkes, så fjederbene i gaffelbroen skal også sænkes
så MC'en sænkes lige meget i begge ender.

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Boye Wildt

Dato : 23-07-08 08:21

Hej Tommy.
Carsten fra Midtfyns MC har for nylig sænket sådan en lille grøn Ninja
250cc. Tage en snak med ham tlf 6599 2150
Hilsen
Boye

Fra : Ole

Dato : 23-07-08 13:17

Tommy Jakobsen wrote:
> [...]
> der nogen der ved om sådan en grønært kan sænkes på den ene eller anden måde

Jeg har liiige et par spørgsmål.

Er hun nybegynder ?

Hvor længe ventede i på at den kunne blive leveret ?.

Hvad skal hun betale i forsikring ?

Een af mine kollegaer vil have so ein ding, de er pt.
ikke på lager, og da han er ved at tage kortet har han
0 års anciennitet.

Vi går og venter på et tilbud fra TD.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 23-07-08 15:24

Ole wrote:

> Een af mine kollegaer vil have so ein ding, de er pt.
> ikke på lager, og da han er ved at tage kortet har han
> 0 års anciennitet.
>
> Vi går og venter på et tilbud fra TD.
>
> Ole Mogensen

Så kom det :-/

14 K det første år, 10K næste, og 10 det 3.

Måske han skulle vælge en anden Mc.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-08 16:15

>Måske han skulle vælge en anden Mc.

Eller bare et andet selskab.

TD er dyre... og med meget lidt logik i deres beregninger bag.

Jeg forstår ikke TD er så populær for de er da langt fra den billigste
mulighed - ej heller med rabat fra TN.

Hver gang jeg har haft ringet til dem uanset om vi snakker hus, bil,
MC eller andet er jeg blevet skuffet.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 24-07-08 07:42

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote in

> Een af mine kollegaer vil have so ein ding, de er pt.
> ikke på lager, og da han er ved at tage kortet har han
> 0 års anciennitet.

ofte vil du kunne få din bil anciennitet (hvis en sådan haves) "flyttet" så
du har ens anciennitet på både 2 og 4 hjul.

--
vh, Erik BH