Mon en gul vest havde hjulpet?
Fra : Jim Andersen

Dato : 22-07-08 11:57

Fra : Niels Munk

Dato : 22-07-08 12:50

Tvivler...

Måske en gul HEST

/Niels Munk

Fra : Ole

Dato : 22-07-08 15:38

Niels Munk wrote:
> Tvivler...
>
> Måske en gul HEST
>
> /Niels Munk

Utroligt at hesteejerne ikke bliver straffet
når deres heste løber en tur igennem et hegn
der er så dårligt at selv udstoppet ko ville
kunne bryde igennem.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-07-08 20:32

Ole <I_R_Onslow@c.dk> writes:

> Utroligt at hesteejerne ikke bliver straffet når deres heste løber
> en tur igennem et hegn der er så dårligt at selv udstoppet ko ville
> kunne bryde igennem.

Nu er dyr i naturen altså en realitet man må indrette sig efter. Det
kunne lige så godt have været en kronhjort, hvilket egentlig er langt
mere sandsynligt.

....men selvfølgelig skal indhegninger da holdes i en ordentlig stand.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-07-08 08:11

Jes Vestervang has brought this to us :

> [...]
> mere sandsynligt.
>
> ...men selvfølgelig skal indhegninger da holdes i en ordentlig stand.

Er der dyr i naturen ???

Jeg troede naturen var forbeholdt os MCister!

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Ole

Dato : 23-07-08 13:31

Jes Vestervang wrote:

> Nu er dyr i naturen altså en realitet man må indrette sig efter. Det
> kunne lige så godt have været en kronhjort, hvilket egentlig er langt
> mere sandsynligt.

Hvor der kan være en "naturlig" sti overvejen mellem feks
to skove/skoven er delt af en vej, er der altid et
skilt det advarer, så kan man "lettere" tage sine forholdsregler.

> ...men selvfølgelig skal indhegninger da holdes i en ordentlig stand.

Mange indhegninger består af et batteridrevet elhegn med een tråd.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-07-08 18:30

Ole <I_R_Onslow@c.dk> writes:

> Hvor der kan være en "naturlig" sti overvejen mellem feks to
> skove/skoven er delt af en vej, er der altid et skilt det advarer,
> så kan man "lettere" tage sine forholdsregler.

Dyrene har ikke lært at læse skilte, ihvertfald har jeg tit mødt
rådyr, krondyr, ræve etc. steder hvor der ikke har været skilte.
Pudsigt nok har jeg aldrig mødt dyr, hvor der har været skilte.

> Mange indhegninger består af et batteridrevet elhegn med een tråd.

....og? Har du prøvet at tage fat i tråden? Hvis batteriet ellers er
friskt gør det faktisk pænt nas (been there, done that). Normalt er
det rigeligt, men hvis noget har skræmt dyrene skal der nærmest en to
meter høj betonmur til at holde dem inde.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-07-08 08:08

Ole wrote:
> Utroligt at hesteejerne ikke bliver straffet
> når deres heste løber en tur igennem et hegn
> der er så dårligt at selv udstoppet ko ville
> kunne bryde igennem.

Det mener jeg da også de gør? For jeg synes altid man læser "sheriffen var
ude at kigge på hegnet og det så ok ud, så det var nok bare en
engangsforeteelse"

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 09:15

On Wed, 23 Jul 2008 09:08:12 +0200, Jim Andersen wrote:

> Det mener jeg da også de gør? For jeg synes altid man læser "sheriffen var
> ude at kigge på hegnet og det så ok ud, så det var nok bare en
> engangsforeteelse"

Det er jo en af de kringlede ansvarsmæssigt :-/

Er hegnet i god og forsvarlig stand, så kan ejeren ikke gøres ansvarlig.

Er hegnet derimod ringe, så dækker ejerens ansvarsforsikring.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Ole

Dato : 23-07-08 13:24

Orla Pedersen wrote:

> Det er jo en af de kringlede ansvarsmæssigt :-/
>
> Er hegnet i god og forsvarlig stand, så kan ejeren ikke gøres ansvarlig.

"Forsvarlig stand" så havde kræet næppe løbet rundt på vejen.

Fra : Michael Olsen

Dato : 24-07-08 16:58

> Utroligt at hesteejerne ikke bliver straffet
> når deres heste løber en tur igennem et hegn
> der er så dårligt at selv udstoppet ko ville
> kunne bryde igennem.

Ændret af lov, tryk på
Forslag som vedtaget
for at se det.
http://folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20072/salen/L59_BEH1_35_2_(NB).htm

Hilsen
Michael

Fra : Ole

Dato : 26-07-08 17:22

Michael Olsen wrote:

> Ændret af lov, tryk på
> [...]

Dejligt!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Lyrik

Dato : 24-07-08 11:04

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> http://www.bt.dk/article/20080722/nyheder/80722027/

I en gammel MC-bog stod at 15% af alle MC-ulykker skyldtes at et dyr kom i
vejen. Siden har jeg aldrig hørt om procenter i den henseende. Er dyrene
blevet så kloge at de ikke længere er den store fare? ,-)

Hilsen
Jens