Orange klistermærker
Fra : Jim Andersen

Dato : 22-07-08 07:50

Nogen der ved hvor man kan købe de "selvlysende" orange A4-klistermærker som
DMC har haft til salg?

Jeg har skrevet nogle gange til hjemmesiden og deres e-mails, men der sker
ikke noget.

Er der andre steder der har dem?

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-08 09:27

Jim Andersen skrev:
> [...]
> DMC har haft til salg?
>
> Jeg har skrevet nogle gange til hjemmesiden og deres e-mails, men der sker

Smut omkring din lokale skiltemaler (skiltemager må det være nu om
stunder). De ligger inde med alle de farver du kan drømme om som
"klistermærker".
Spørg om ikke han har den farve du skal bruge, så kan han nok finde en
rest fra en afskæring eller lign. Skulle du ende med at betale for det,
så er det rasende billigt at få lavet noget sådan et sted (fik lavet
2xØ300 Yamaha-logoer, og 2x staferinger 400x70 i rød og blå for 300,-)
Så det må være begrænset hvad en strimmel orange til et spejl kan koste..

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-07-08 13:29

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> DMC har haft til salg?
>
> Jeg har skrevet nogle gange til hjemmesiden og deres e-mails, men der sker

Hiv fat i den første taxa du ser der er pakket ind i folie og hør hvor de
får det lagt på henne af.. opsøg det firma og jeg er sikker på at de kan
skaffe dig det klistermærke til billig penge

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 21:04

On Tue, 22 Jul 2008 14:29:16 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>Hiv fat i den første taxa du ser der er pakket ind i folie og hør hvor de
>får det lagt på henne af.. opsøg det firma og jeg er sikker på at de kan
>skaffe dig det klistermærke til billig penge

Jeg har ingen forventning om at en gennemsnitschauffør kan finde en
adresse uden jeg leder ham på vej, så at tro han ved hvor vognmanden
får foliebelagt mercedesen er nok skudt en anelse over målet.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 23-07-08 07:42

Bt skrev den 22 jul 2008 i

> [...]
> en adresse uden jeg leder ham på vej, så at tro han ved hvor
> vognmanden får foliebelagt mercedesen er nok skudt en anelse over

"Sure gamle mænd" har åbenbart ingen alder

Information om de danske nyhedsgrupper:http://usenet.lundhansen.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-07-08 23:39

<Bt> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen forventning om at en gennemsnitschauffør kan finde en
> adresse uden jeg leder ham på vej, så at tro han ved hvor vognmanden
> får foliebelagt mercedesen er nok skudt en anelse over målet.

Og du tror ikke chaufføren kan finde ud af at ringe til vognmanden og få
afvide hvor de får folie på

ALLE chaufføere i de byer jeg har kørt har vidst hvor bilerne bliver
folieret .. Det sker jo faktisk ret tit at noget folie går i stykker eller
ryger helt af også skal der jo et nyt stykke på

Ellers må Jim fortælle hvor henne af i landet han bor så skal jeg nok være
mand for at finde ud af nærmeste sted de ligger folie på

Fra : OZ3BTO

Dato : 23-07-08 23:40

<Bt> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen forventning om at en gennemsnitschauffør kan finde en
> adresse uden jeg leder ham på vej, så at tro han ved hvor vognmanden
> får foliebelagt mercedesen er nok skudt en anelse over målet.

En taxa chauffør SKAL kunne finde en adresse uden hjælp fra kunden

En del af det kvalifikations kursus vi skal have for at køre taxa handler
bla. om at kunne læse et kort og lægge en rute efter kortet

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-07-08 08:20

OZ3BTO wrote:
> En taxa chauffør SKAL kunne finde en adresse uden hjælp fra kunden

Så er der strammet op. Før i tiden måtte 'futten gerne spørge hvilket
kendemærke destinationen var i nærheden af. Og så skulle kunden sige "Det er
nede ved kirken/hospitalet/stationen".

/jim (der bor lidt syd for Køge, Sjælland, Danmark, Skandinavien, Europa,
Vestlige halvkugle, Jorden, Sol, Mælkevejen, Universet)

Fra : OZ3BTO

Dato : 24-07-08 10:24

> [...]
>
> /jim (der bor lidt syd for Køge, Sjælland, Danmark, Skandinavien, Europa,
> Vestlige halvkugle, Jorden, Sol, Mælkevejen, Universet)

Til selve køreprøven får man ialt udleveret 3-5 adresser 1 efter 1

Man starter som reglen på politigården hvor man får første adresse fx.
jagtvej 69
Man skal så køre af korteste vej til adressen medmindre at kunden ønsker en
anden rute.. Med den motorsagkyndige skal det altid være korteste vej..
Fremme på adressen som reglen bare gaden får man næste adresse og skal køre
dertil.. Man må ialt kikke kort 2 gange pr. adresse.. GPS er IKKE tilladt
Man skal køre 110% fejlfrit Selv en mindre hastigheds overskridelse kan man
dumpe på... Der er også visse krav til bilen der køres i, Modellen skal
kunne godkendes som taxa og have manuel gear.

Det er dog meget almindeligt at chaufføren spørger kunden lidt undervejs da
folk jo har forskellig opfattelse af korteste vej så chaufføren spørger
kunden for at være sikker på at man kommer den vej kunden mener er kortest
F.x. i Kolding .. skal man fra sydbyen til nordbyen ad haderselvvej/vejlevej
er korteste vej tværs gennem midtbyen hvor de fleste mener det er kortere at
køre uden om.. Der er 1km til forskel

Nu køre jeg jo i lufthavnen i Billund og går turen f.x. til Århus siger jeg
normalt "Hvis jeg finder Århus viser du så resten af vejen" Hvilket de
fleste gerne gør.. Men har dog GPS hvis der skal findes vej, Køre jo med
mange udenlandske kunder til div. hoteller i jydelandet

Fra : Ole

Dato : 22-07-08 15:35

Jim Andersen wrote:
> [...]
> DMC har haft til salg?
>
> Jeg har skrevet nogle gange til hjemmesiden og deres e-mails, men der sker

Jeg personligt mener ikke at de hjælper en skid.

Rolf (DMC) havde nogle på sine sidespejle for nogle
år siden, da han kom nede i den lokale klub, det var
bestemt ikke de orange klatter jeg lagde mærke til
først når jeg kørte imod ham, det var lyset.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 23-07-08 05:17

> [...]
> bestemt ikke de orange klatter jeg lagde mærke til
> først når jeg kørte imod ham, det var lyset.

Kørte han med langt lys?
Efter justeret lidt ned?

:D

Fra : Ole

Dato : 23-07-08 12:49

Allan Rasmussen wrote:

> Kørte han med langt lys?
> Efter justeret lidt ned?
>
> :D

Jeg er sikker på at han kørte/køre med korrekt
indstillet lys.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/