SUZUKI 750 FK6
Fra : E.S.

Dato : 21-07-08 20:23

Jeg er ny ang. MC
Drømmer ikke om den største maskine, men gerne en der let kørt tværs gennem
KBH til arbejdsbrug, gider ikke skifte gear hele tiden, vil gerne sidde lidt
i læ, samt rimeligt oprejst i sædet, da jeg har en dårlig ryg, cyklen skulle
også gerne bringe mig på ture i Dk samt udlandet, skal derfor have
siddetasker evt. topboks.
Har kigget lidt på denne : SUZUKI 750 FK6 og gerne en ny.
Kan du / i sige om jeg er på rette spor ??

vh Erik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-07-08 20:56

E.S. skrev:
> [...]
> siddetasker evt. topboks.
> Har kigget lidt på denne : SUZUKI 750 FK6 og gerne en ny.
> Kan du / i sige om jeg er på rette spor ??

Det skulle den nok kunne klare, og prisen er jo ikke skræmende.

Som ny motorcyklist er der noget at tage med i betragtning:

Kåber koster.
Hvorfor er det så interessant for en ny motorcyklist?
Der er gode chancer for - _især_ de første par år - at man uforvarende
"taber" den, med flækket/beskadiget kåbe til følge.

Til dagligt brug kan en langt mindre MC godt klare skærene, og jeg
fristes til at sige - "jo mindre, jo bedre" - Det handler om tillid til
og magt over materiellet, hvilket oftest gør en bedre motorcyklist over
tid, og det vil du takke dig selv for. 750F er ikke ligefrem "vild", men
helt bovlam er den nu heller ikke. Får man købt en motorcykel man ikke
er fuldstændig "herre" over er der gode chancer for at man ikke får den
gode oplevelse af motorcyklismen alle der hopper ud i det, bør have.

Har du fundet et forsikringsselskab?
Forsikringer _kan_ være frygteligt dyre (det tror jeg nu ikke de er på
750F, men alligevel)

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-08 21:28

On Mon, 21 Jul 2008 21:56:05 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> gode oplevelse af motorcyklismen alle der hopper ud i det, bør have.

Det er jo en GSF 650 SA Eller DL 650 V-Strom. Begge med ABS

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : GSX750E

Dato : 21-07-08 22:20

meddelelse news:1x4db6931sybp.ulezi0afuvw8.dlg@40tude.net...

> Det er jo en GSF 650 SA Eller DL 650 V-Strom. Begge med ABS

Jeg tror ikke du behøver, at købe en split ny. I 2007 blev der solgt rigtig
mange GSX750 og derfor er der en del 'fejlkøb' til salg på dba. Jeg vil
mene, at du kan få en 2007, der har kørt ca. 4000 til ca. 75K. Købte selv en
2007 (2000 km) i efteråret 10K under nypris. En pæn afskrivning på én 4 mdr.
gl. MC.
Jeg er glad for den. Bruger den kun i solskin, hvilket vi får i morgen
Den har et rigtig godt moment, så du behøver ikke at skifte gear hele tiden.
Forsikring - kasko ved FDM 3450,-kr..
Som alternativ vil jeg også pege på GSF650SA eller FZ600S.

Mvh
Revsgaard

Fra : E.S.

Dato : 21-07-08 21:47

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>er at jeg håber og tror at jeg så har MC i mange år og ikke vil skifte både
erik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-07-08 22:25

E.S. skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

Nå men så har du jo masser af erfaring

750F er vist på udsalg svjh og det gør jo prisen attraktiv. Modellen har
henved 20 år på bagen, så det er ikke den mest moderne MC der fås, men
teknikken er gennemprøvet, og de sygdomme der har været er luset ud.
Den tekniske alder kan givet mærkes på køreegenskaberne, men skal man
ikke ud og kradse asfalt i svingene med fodhvilerne vil det ikke være
noget men i dagligdagen vil opleve problematisk. ABS vil dog til enhver
tid være fordelagtigt, hvorfor...

Orla har fat i noget omkring specielt DL650 V-strom, med en perle af en
V2 motor, og som er ganske "sejlivet" og nu med ABS (SA) og igen i et
fornuftigt prisleje. Som hverdagsslider og til en længere tur med alt
habbenguttet lastet er den rigtig god.

Her er et link til en "vedligeholdelses-oversigt" for en sådan, efter at
have kørt gennem skandinavien, ruslands sletter, korea, canada og USA
(små 52000 km) Den er altså blevet brugt!
Det er hvis man læser resten af rejsehistorien nu heller ikke det værste

http://poul-randa.blogspot.com/2008/07/mc-vedligeholselses-oversigt-2.html

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-07-08 22:34

On Mon, 21 Jul 2008 23:25:07 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> [...]
>V2 motor, og som er ganske "sejlivet" og nu med ABS (SA) og igen i et
>fornuftigt prisleje. Som hverdagsslider og til en længere tur med alt

Jeg vil give J.C. Kløve og Orla ret.

DL650 er en dejlig MC, har selv kørt 16.000 km på sådan en.
GSF750K6 har selvfølgelig mere punch, men den er som skrevet står
baseret på gl. teknik. Af de 2 ville jeg til enhver tid vælge DL'eren.

Men der er masser af fine bud på en god maskine i 600 ccm klassen, så
det er bare ud og kigge/prøve.

mvh Ole

Fra : E.S.

Dato : 21-07-08 23:10

> [...]
> baseret på gl. teknik. Af de 2 ville jeg til enhver tid vælge DL'eren.
>
> Men der er masser af fine bud på en god maskine i 600 ccm klassen, så

Når i skriver DL650 er det så denne i mener
SUZUKI DL650AK8 v-strøm ???
Denne ligger dog ca 20000 over det jeg vil bruge.

GSF650SA mener i så GSF650SAK8 bandit, den kunne godt komme på tale

Erik

Fra : Ole Hansen

Dato : 22-07-08 06:47

E.S. wrote:

> Når i skriver DL650 er det så denne i mener
> SUZUKI DL650AK8 v-strøm ???
> Denne ligger dog ca 20000 over det jeg vil bruge.
>
> GSF650SA mener i så GSF650SAK8 bandit, den kunne godt komme på tale

Og når du så alligevel skal rundt og prøve forskellige cykler, så gør
dig selv den tjeneste at prøve Kawasaki ER6-F. Jeg prøvede både den og
Suzuki GSX-650F (fuldkåbeudgaven af den nye bandit) og efter min smag er
Kawasaki'en langt at foretrække.

Faktisk syntes jeg bare, at Suzuki'en var træls at køre på, mens
Kawasaki'en var let og væver. Det kan så hænge sammen med det ulidelige
råberør, der var smidt på Suzuki'en. Det lød som om man kørte 200 km/h
selvom der stod 60 på speedometeret.

--
Ole Hansen

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-07-08 07:45

http://kawasaki.dk/news.asp?Id=340EAF8BBBC

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-08 08:57

On Tue, 22 Jul 2008 07:47:27 +0200, Ole Hansen wrote:

> Og når du så alligevel skal rundt og prøve forskellige cykler, så gør
> dig selv den tjeneste at prøve Kawasaki ER6-F.

Jup, alle tre meget nyere, (vandkølede med katalysator), konstruktioner end
den aldrende GSX-Færge.

Bare ud at kigge tilbud

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-08 09:18

E.S. skrev:

> Når i skriver DL650 er det så denne i mener
> SUZUKI DL650AK8 v-strøm ???
> Denne ligger dog ca 20000 over det jeg vil bruge.
>
> GSF650SA mener i så GSF650SAK8 bandit, den kunne godt komme på tale

Banditten går du bestemt ikke helt galt i byen med.
lad mig lige dissekere "efternavnet"
S'et er kåbe
A' er ABS
K'et er årgang (k7=2007, K8=2008 osv.)

Kan du finde en "overgent" K7, mener jeg også det er den opdaterede
Bandit, med ABS osv. Så måske du kan slå et par tusind af på prisen, og
der er altså rigtig meget MC for pengene her i forvejen.

Fra : E.S.

Dato : 22-07-08 16:24

> [...]
> derfor have siddetasker evt. topboks.
> Har kigget lidt på denne : SUZUKI 750 FK6 og gerne en ny.
> Kan du / i sige om jeg er på rette spor ??

Jeg takker alle for jeres info.
Har i dag prøvet en KAWASAKI VERSYS 2008. En rigtig god oplevelse, passer
fin i højde og kørestilling til mig, dog gled jeg lidt frem i sædet, en MC
jeg vil tænke nærmere over.

En af de nærmeste dage vil jeg så prøve en SUZUKI V-Strøm DL650K8. Har
fundet stedet hvor jeg kan prøve den.

VH Erik

Fra : Armand

Dato : 22-07-08 16:47

E.S. skrev:

> [...]
> jeg vil tænke nærmere over.
>
> En af de nærmeste dage vil jeg så prøve en SUZUKI V-Strøm DL650K8. Har

Fik du så prøvet ABS'en af?

Jeg var på nakken af min første ABS-model, en Z750, for ganske nyligt!
Ganske sjovt og afgjort en ting man ikke bør gå udenom, og slet ikke til
Kawa's sølle 6.000,-kr's merpris!

GSX750F'en er tillokkende billig, men dels er det sgu' en tung sag og
dels har man ikke mulighed for ABS på dén

V'strom'en har også ABS, så hvis ikke på Versys'en så husk at prøve det
på dén!

--
Armand.