create table
Fra : MiG

Dato : 21-07-01 12:50

Er der nogen som kan sige mig hvad der er galt her??

<?PHP
$link = mysql_connect("127.0.0.1", "xxx", "xxx");
mysql_select_db("database");
if(!mysql_select_db("database"))
{
echo "Fejl - kunne ikke connecte til databasen!";
}

$table = "create table telefonliste (
id integer not null primary key auto_increment,
date datetime not null,
name varchar(25) not null,
text text not null
)";
mysql_query($table);
if(!mysql_query("telefonliste"))
{
echo "Fejl - kunne ikke oprette tabellen!";
}

mysql_close($link);
?>

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 21-07-01 13:01

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 13:02

Hejsa

"MiG" <clark@cool.dk> wrote in message
> Er der nogen som kan sige mig hvad der er galt her??

Kan du ikke sige hvad fejlmelding der kommer, hvis der kommer sådan en?

Mvh Hauge

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-07-01 14:32

"MiG" <clark@cool.dk> wrote in message
> Er der nogen som kan sige mig hvad der er galt her??

Næh, for du siger ikke hvad der sker når du prøver at bruge koden.

Men jeg har da et par kommentarer:

> mysql_select_db("database");
> if(!mysql_select_db("database"))

Her vælger ud database to gange. Anden gang tjekker du om det lykkedes. Drop
du bare første forsøg.

> mysql_query($table);
> if(!mysql_query("telefonliste"))

Og her gør du det samme. I øvrigt skriver du bare "telefonliste" anden gang
du fyrer noget af mod databasen, og det giver ingen mening. Måske er det
det, der er problemet?

--
Mvh.

Niels Andersen