Ramper/slisker til (MC)-trailer
Fra : Rene Joergensen

Dato : 20-07-08 22:21

Hejsa,

Jeg har indkøbt et sæt slisker til min trailer så jeg kan smide min og
genboens MC på den når vi skal på bane.

Sliskerne er fra Harald Nyborg og er af den lige slags. Problemet ved
genboens MC er så at undertrayen tager på når den skal over knækket
mellem sliske og trailer.

Sliskerne er lige og 1,5m lange af dem som HN har på tilbud pt.

Vil det hjælpe med den buede udgave, eller skal jeg op i 2m udgaven, og
skal den så være buet eller ikke buet?

Nogen erfaringer?

--
-René

Fra : Armand

Dato : 20-07-08 23:17

Rene Joergensen skrev:
> [...]
>
> Sliskerne er lige og 1,5m lange af dem som HN har på tilbud pt.
>
> Vil det hjælpe med den buede udgave, eller skal jeg op i 2m udgaven, og

Der er en grund til at de buede produceres og det er akkurat dén i er
løbet ind i!
Jeg vil dog ikke lægge hovedet på blokken om hvorvidt at en buet vil
give tilstrækkelig med frihøjde til makkerens kåbe, men jeg tror
egentlig ikke at en 2-meters lige rampe er bedre :-/

Når nu du hár investeret i lige ramper, så er der en mulighed for at
vinde tilstrækkeligt med frihøjde ved at banke tre brædder (á hhv. ca.
50 30 og 10 cm's længde(*)) sammen i en (langstrakt) pyramide-form, som
fordækket kører op over efter at være kommet på laddet.

(*):
De bedste mål konstanterer i bedst selv ud fra at dækket bør være på det
højeste når kåben ellers ville gå på, samt at der skal være afstand
mellem laddets bagkant og starten af brædderne til at man kan nå at
fjerne dem inden bagdækket kører op på dem!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-07-08 06:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> give tilstrækkelig med frihøjde til makkerens kåbe, men jeg tror
> egentlig ikke at en 2-meters lige rampe er bedre :-/

.... bedre end den buede 1½meters rampe, formoder jeg?

Jeg har en 2m rampe (selv- & velgjort) som bringer R6'eren op i
lastrummet af HiAcen uden problemer. Jeg har heller ikke oplevet at
gade MC'er (læs: nødstedte klubmedlemmer) har haft problemer.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-07-08 22:52

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

> Vil det hjælpe med den buede udgave, eller skal jeg op i 2m udgaven, og
> skal den så være buet eller ikke buet?

Jeg byttede dem til nogle 2m buede, og der er ingen problemer med
naboens kåbe.

--
-René