Hvofor det er dejligt at være MC'ist
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-07-08 10:25

Her i agurketiden, kunne vi jo lave en tråd om hvorfor det er dejligt at
være motorcyklist. Det er jo netop højsæsson for gode MC oplevelser.

Jeg vil gerne gøre noget, og har man det sådan, kommer man unægteligt i
klemme, med alt for mange fritidsaktiviteter, eller rettere ved at
blande sig i alt for mange af andres fritidsaktiviteter.

For motorcyklismen strækker frivilligheden sig til at jeg har meldt mig
under fanerne som frivillig hjælper på MC-Touring Camp een uge om året
(typisk 28, 29 eller 30) Det er lige til at overkomme, er en slags
ferie, og tærer ikke på de i forvejen hårdt efterspurgte øvrige ca 52
weekends. Lysten rækker til mere, men alderen gør trods alt en _lidt_
klogere

Nuvel i år blev det til uge 28, en uge der bød på rigtig godt vejr, med
enkelte byger. Internettets eksistens gør her at de danske motorcykel
ejere nu kan gå ind på vejr-hjemmesiderne og se en sky med to dråber
under, og efterfølgende fravælge at bevæge sig mere end et par kilometer
fra deres hjem, så de ikke risikerer "noget", hvilket gjorde ugen lidt
ensom ude i det fri, ihvertfald for danskere.

På sådan en uge får jeg kørt omkring 1000 km rundt på djursland, der er
velsignet med en overflod af gode MC veje.

Det er dejligt at være MC'ist

På "vagetn" får jeg snakket motorcykel med stort set alle der er på
campen, om alt fra lange udlandsture, over race til udstyr og teknik.
Det at stå i baren er en udmærket isbryder, alle taler jo med bartenderen.

Det er dejligt at være MC'ist

Alt dette snakken kaster jo noget af sig. En lokal der var inde for at
spise, ville lige kikke forbi senere på ugen med sin guzzi. Guzzi'en er
en specialbygget tysker "Guzzilla", en daytona, der er boret op til
1288ccm, og smider 145 hk på baghjulet - man kan godt se der er noget
Guzzi over den, men man skal fanme se godt efter, for der er næppe meget
udover godset i blokken tilbage af den oprindelige guzzi, alt er
omdimensioneret/ombygget fra krumtap over plastic (nu kulfiber) til
opsvejset racer bagsvinger. Den er... speciel.

Det er dejligt at være MC'ist

Der kom også en forbi, på en Buell XB12STT, (dem ser man da ikke så tit
- va'?)og da den jo har HD aner havde jeg jo lidt "gas" der skulle ud i
den anledning. Prøv den da!
Og det gjorde jeg så. Tak skal du have for en anderledes motorcykel, og
her vil jeg lige understrege, at det dækker over såvel positivt som ikke
så positivt. Den er... speciel.

Det er dejligt at være MC'ist

Samme uge faldt jeg i snak med en motorjournalist der kom forbi for en
enkelt overnatning, og snakken faldt her på affjedring.
Det at få noget sådant indstillet korrekt uden erfaring med det rent
praktiske har afholdt mig fra at pille, for det ville næppe blive bedre
var min tanke (fejlagtigt troede jeg at den fra fabrikken var bare
nogenlunde rimeligt indstillet) Jeg har læst stolpe op og døre ned om
hvordan og hvor ledes, men har altså ikke gjort noget ved det. Det
ordner vi lige i morgen formiddag, hvis du kan skaffe noget værktøj at
gøre det med - det kunne jeg. Efter behørig instruktion, målen, skruen
og så videre og så videre, kørte jeg en prøvetur. Ny MC havde jeg så
lige fået. Fuck hvor den var fed!!
nå ja og FUCK fabriksindstillingerne!!!
Tænk at der er en der gider ofre noget der ligner 1-1½ time på at hjælpe
mig igennem denne manøvre, medens hans kone sidder og venter.

Det er dejligt at være MC'ist

I samme uge blev jeg tilbudt at prøve en BMW R1200S, men det fik vi ikke
lige sat i stand. Til gengæld ved jeg hvem han er, og jeg ved hvor han
bor! Så det får vi da bare gjort noget ved, ved en senere lejlighed.
Alt dette lånen ud fordrer naturligvis, at man selv er indstillet på at
låne ud, så hæger man over sin MC, så glem det - noget for noget.

Det er dejligt at være MC'ist

Så fik jeg sgu besøg af DFM'enen Pein, Dennis - MF og Orla. En lille
fælles tur, hygge om aftenen over en kande øl, sparken dæk og bare det
at se hinanden, nu vi så ofte "skriver sammen".

Det er dejligt at være MC'ist

Stemningen på Campen tiltaler mig også i al almindelighed. Stille og
rolig, meget få, eller ingen der falder helt igennem, der er ikke meget
"træfstemning" over det sted. Der er hygge, samvær og gensidig respekt,
alt om en fælles interesse MC.

Jeg har valgt at tage udgangspunkt i mit besøg på Campen i år, Jeg har
været fast inventar bag baren i 3 år nu, og har holdt ferie der i vel
snart 5-6 sæsoner, så der er egentlig positive oplevelser nok at øse af,
og det kun fra Campen - dertil kommer jo træf, køreture, besøgsrejser,
aftenarrangementer, kørekurser, trackdays osv.

Det _er_ dejligt at være MC'ist

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Mureren

Dato : 20-07-08 10:36

> [...]
> Tænk at der er en der gider ofre noget der ligner 1-1½ time på at hjælpe
> mig igennem denne manøvre, medens hans kone sidder og venter.

Hvorfor møder jeg aldrig sådan en fyr når jeg har mc?

Mvh.
Mureren
(autodidakt mekanik- og affjedrings-mongol!)

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-07-08 10:48

On Sun, 20 Jul 2008 11:25:19 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

> [...]
>og det kun fra Campen - dertil kommer jo træf, køreture, besøgsrejser,
>aftenarrangementer, kørekurser, trackdays osv.

Se det var jo en dejlig positiv beretning her i agurketiden.

>Det _er_ dejligt at være MC'ist

Enig!

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 20-07-08 13:53

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hej Kløve.

> Se det var jo en dejlig positiv beretning her i agurketiden.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Arrgghh.. er i klar over hvad i nu har sat gang i ??
Man sidder her og føler sig fuldstændigt amputeret fra verden.. Håber s*u
snart at jeg kan få sparet sammen til en CBR eller noget lignende...
Glæder mig dog over at alle i andre har dejlige oplevelser på 2 hjul, når
man selv er spærret inde i en madkasse med kone og barn.. Til alt held, vil
konen selv også gerne snart ud på 2 hjul

MVH
jon Søgaard

Fra : Anders Majland

Dato : 28-07-08 12:27

Yep - trods det at jeg i min 3 ugers ferie "intet" har kørt. Kørte dig en
lille tur. Ud af indkørslen og til højre - 4 timer senere komme jeg så retur
fra venstre 180km "rigere" og møgbeskidt og med et smil fra øre til øre....
Den der med at køre fra A til A eller Hjem til Hjem

> Til alt held, vil konen selv også gerne snart ud på 2 hjul

Det vil min kone ikke - hun nøjes med at vaske mine mc'er (Og så er det ikke
engang løgn

Ikke så tit de bliver vasket men xtz'en står og skinner nede i solen

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-07-08 14:49

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På sådan en uge får jeg kørt omkring 1000 km rundt på djursland, der er
> velsignet med en overflod af gode MC veje.

Ja, der er mange dejlige veje deroppe.

> På "vagetn" får jeg snakket motorcykel med stort set alle der er på
> campen, om alt fra lange udlandsture, over race til udstyr og teknik.
> Det at stå i baren er en udmærket isbryder, alle taler jo med bartenderen.

Thomas Jensen og jeg var på vej til Norge for ca. to år siden, og brugte
Touring Campen som mellem-base, og der var der en alle tiders bartender..
God service og hyggelig at snakke med.
Maden var også fin. Jeg var overrasket over, at overnatningen var gratis,
fordi vi var medlem af MCTC bladet. Så har man åbenbart en gratis
overnatning om året.

> [...]
> Tænk at der er en der gider ofre noget der ligner 1-1½ time på at hjælpe
> mig igennem denne manøvre, medens hans kone sidder og venter.

Det er så fedt, at hjælpsomheden kan være så stor blandt motorcyklister

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få stillet affjedringen korrekt på min
egen maskine, men aner intet om hvordan det gøres bedst.. Mon ikke nogle
gutter med den rette viden kunne overtales til at holde et skruekursus en
søndag?

> Så fik jeg sgu besøg af DFM'enen Pein, Dennis - MF og Orla. En lille
> fælles tur, hygge om aftenen over en kande øl, sparken dæk og bare det at
> se hinanden, nu vi så ofte "skriver sammen".

Hyggeligt
Øludvalget på campen er også udmærket. Vi fik vist Carls Hvede og så alm.
Carlsberg fadøl.. lækkert.

> [...]
> rolig, meget få, eller ingen der falder helt igennem, der er ikke meget
> "træfstemning" over det sted. Der er hygge, samvær og gensidig respekt,

Helt enig. Dog var der for mange myg da vi besøgte, i september måned. Nogen
burde lave en kontrakt med de myg, så de kun stikker mellem 3 og 7 om natten
:)

> Det _er_ dejligt at være MC'ist
Enig

Mvh Anders

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-07-08 14:55

Anders Houmark skrev:

> Thomas Jensen og jeg var på vej til Norge for ca. to år siden, og brugte
> Touring Campen som mellem-base, og der var der en alle tiders bartender..
> God service og hyggelig at snakke med.

....Og det er jo det helt fede ved Campens frivillige bartendere.(typisk
passer de butikken fra 17 til 23-24-01-02 stykker) De er alle
motorcyklister, og har interesse for MC'livet, det samme gælder
Camp'chefen, der selv kører ST1100, og tidligere (inden han hangav sig
til at passe campen) har kørt europa tyndt og så er han passioneret RR
fan, og ved en masse om det, det er jo super

Fra : Armand

Dato : 20-07-08 16:53

J.C.Kløve skrev:

> ....typisk passer de butikken fra 17 til 23-24-01-02 stykker)

Hvad er det lige frøken klokken siger næst efter *23 - 59 og 50 - dut*??

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-07-08 17:02

Armand skrev:

> Hvad er det lige frøken klokken siger næst efter *23 - 59 og 50 - dut*??

ja ja

00.00.0 og 0 dut

Fra : Armand

Dato : 20-07-08 17:16

J.C.Kløve skrev:

> ja ja
>
> 00.00.0 og 0 dut

Nemlig!
Rent faktisk: *NUL - NULNUL OG NUL* !

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-07-08 15:21

J.C.Kløve skrev:

> Her i agurketiden, kunne vi jo lave en tråd om hvorfor det er dejligt at
> være motorcyklist. Det er jo netop højsæson for gode MC oplevelser.
-klip-
> Det _er_ dejligt at være MC'ist.

Ja.

Mine tre gode grunde:

http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0101web.jpg

http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0278web.jpg

og

http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0278web.jpg

Plus en enkelt rigtig god: Et portræt af to af planetens bedste kammerater:

http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0104.jpg

Hav en fortsat god sommer med følgende fromme ønsker herfra:
Må jeres dæk altid vende ned mod asfalten, må insekterne undgå jeres
ansigter, må jeres tanke altid være velfyldte, og gid jeres cykler altid
må være i god og køreklar stand.

Venlig hilsen

Aragorn. I sommerhumør. =o)

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-07-08 15:28

----------------------------

> http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0278web.jpg

- som retteligen burde have været:
http://www.bmwmc.dk/2008/Sommer/0384web.jpg
----------------------------
-klip-

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-08 10:32

> [...]

> rolig, meget få, eller ingen der falder helt igennem, der er ikke meget
> "træfstemning" over det sted. Der er hygge, samvær og gensidig respekt,

Jup det er dejligt at være MC'ist

Kan mægtigt godt lide det sociale samvær, jeg er ikke så teknisk minded så
på det område har jeg ikke noget/meget at bidrage med !, men jeg er da altid
med på en lytter
Er for øvrigt at finde på Campen d. 8-9-10 August, måske et par dage mere,
men det afhænger af hunde passerne

--
Mvh.
Dennis Pedersen.