Opfølgning af tråden "Batteri eleminator" ~
Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-08 18:05

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/bc68a28cc5cd3689/fedf9de40e82d401?hl=da&lnk=gst&q=batterieliminator#fedf9de40e82d401

Jeg har endelig fået skiftet det defekte batteri ud med en kondensator, som
Steen Gruby var så venlig at sende til mig -Tak for det

Spændingen over kondensatoren var 14,6V ved 8000 o/m. Og der var nu strøm
nok til at omdrejnings tælleren virkede mens lyset var tændt.
Men efter 10 minutters kørsel, stoppe omdrejnings tælleren igen med at virke
med lyset tændt. Hmm.

En måling siger nu ca. 5V med lyset tændt og spændingen stiger med
omdrejningerne.
Med lyset slukket er spændingen 14,6V som før.
Hvad er det kan der være gået galt siden det ikke virker mere?

Til måling er der brugt en standard multimeter i 100 kr. klassen.
Der er ikke blinklys eller el starter på cyklen -> Suzuki DR 350S

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-07-08 23:10

Hej Dennis.

>Jeg har endelig fået skiftet det defekte batteri ud med en kondensator, som
>Steen Gruby var så venlig at sende til mig -Tak for det

Selv tak.
Nu er det længe siden den tråd var aktuel, så jeg har glemt alt om den
- Alzheimers du ved

> [...]
>nok til at omdrejnings tælleren virkede mens lyset var tændt.
>Men efter 10 minutters kørsel, stoppe omdrejnings tælleren igen med at virke

Der er to muligheder.
Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan
levere nok til at føde forbrugerne.

>Til måling er der brugt en standard multimeter i 100 kr. klassen.
>Der er ikke blinklys eller el starter på cyklen -> Suzuki DR 350S

Instrumentet er OK nok.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-08 23:29

> Der er to muligheder.
> Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
> Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan
> levere nok til at føde forbrugerne.

Det under mig bare at de 14,6V var tilstede istarten, selv med lys på.
Alt så ud til at virke i de første 10 minutter jeg kørte på den, indtil den
pludselig ikke kunne levere nok effekt.

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-07-08 23:35

On Thu, 17 Jul 2008 00:29:12 +0200, "Dennis Sørensen"
<(FJERN_GIRAF_FRA_MAILEN)ikketilatgirafhuske@hotmail.com> wrote:

Hej Dennis.

>Det under mig bare at de 14,6V var tilstede istarten, selv med lys på.
>Alt så ud til at virke i de første 10 minutter jeg kørte på den, indtil den
>pludselig ikke kunne levere nok effekt.

Tjaeh, men spændingen er der igen når du slukker lyset, så noget tyder
på at der er noget der ikke kan følge med.
Hvad er generatoren opgivet til at kunne levere?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 16-07-08 23:53

> Tjaeh, men spændingen er der igen når du slukker lyset, så noget tyder
> på at der er noget der ikke kan følge med.
> Hvad er generatoren opgivet til at kunne levere?

220W ifølge magazinet motor cyklen Nr.3 1991

Mvh
Dennis Sørensen
Suzuki SV 650S 99
Suzuki DR 350 S 91
Sym Jet 100 97
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1661

Fra : Armand

Dato : 16-07-08 23:34

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Enten er generatoren for svag til at drive forbruget ----
> Eller også er generator / Regulator defekt, således at den ikke kan

Jeg tror faktisk at en del af snakken dengang gik på at det ikke var den
rette reparation hvis "det defekte batteri" skyldtes ladefejl - Og dét
ser måske ud til at være tilfældet alligevel :-/

--
Armand.