Hej ng,
Har nu bestilt mig et sæt Conti RoadAttack hos reifenversand. Glæder mig
til de kommer.
Egentligt havde jeg tænkt mig at få hjælp hos daekskiftaarhus.dk til at
få dem monteret og afbalanceret, men efter at have læst Peter Hasselbalch
og Anders Majlands agiteringer for GDS (gør det selv) indenfor dæk-
skifteri og balancering har jeg besluttet mig for at jeg selv vil prøve
bare for udfordringen og morskabens skyld
.
Jeg dog lidt i tvivl om selve af og påmonteringen af dækkene. Jeg har kun
set det gjort med bildæk på maskine. Hvordan undgår man fx. at lave
mærker i fælgen? Jeg har en ide om at sætte en gummi måtte i klemme, men
vil det være godt nok, på en maskine er der jo en hel "arm" man vrider
dækjernet rundt om?
Hvad med dækjern? Hvor mange skal jeg bruge? Har tænkt mig ét stort
<
http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-2018394529&pn=-2017097542>
og 2-3 små (fx <
http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-2018394529
&pn=-2017092797>). Bor i Vejle (og arbejder i Århus, så Østjylland er
inden for rækkevidde), men Biltema er lidt langt væk (specielt på slidte
dæk..).
Mht. løft af cyklen er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør. Jeg har kun
side-støtteben på cyklen (en GSF600). Bagtil har jeg en baghæver og var
faktisk i thansen for at investere i en løftebuk til at sætte under
kronrørene <
http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-1514325763&pn=-
1513396175> men den var udsolgt. Jeg har også set andre løftere der tager
fat længere oppe hvad er at foretrække?
Anyway, indtil videre overvejer jeg at lave en buk til foran selv. Har
nogle ideer, men hvis nogen har inspiration er det meget velkomment.
Afbalanceringen vil jeg lave med en Hasselbalch'sk anordning
<
http://www.hasselbalch.dk/mc/mc_balance.aspx>.. har fået Fætter BR til
at bestille 4 kuglelejer á 4,95 hjem
.
Peter og Anders er selvfølgelig også meget velkomne med input
.
--
vh, Erik BH