www.dkfritidmotorcykel.dk - hvad sker der?
Fra : Niels Pein

Dato : 15-07-08 18:23

Hej gruppe

Andre end mig der har problemer med www.dkfritidmotorcykel.dk ?

Jeg har glemt mit password, men funktionen til at få det tilsendt kan jeg
ikke få til at virke.
Tidligere kom der en eller anden mystisk fejlmeddelelse, som lignede en
blanding af kode og udskrift fra en logfil.
Nu vil funktionen ikke genkende mit brugernavn (email).

Og lige nu da jeg gik ind på sitet for at prøve igen, så kom min Norton
Internet Security op og sagde den havde afværget et angreb på min pc.
Følgende advarselsoversigt (screendump af Norton dialogboks):
http://pein.dk/dfmdumpvir.gif

Jeg har brug for at rette min profil på sitet, den passer ikke længere.
Alternativt bare slette mig som bruger, hvis det går helt i spunk med det
site.
Nogen der ved noget om det?
--
Hilsen Niels Pein
Bandit 1250 SA

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-07-08 18:32

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> writes:

> Andre end mig der har problemer med www.dkfritidmotorcykel.dk ?

Det ser ud som om nogen har hacket sitet.

Jeg har kontaktet Tony der står for sitet - han ser på det så snart han
får tid.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-07-08 18:37

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> writes:

> Andre end mig der har problemer med www.dkfritidmotorcykel.dk ?

Sitet er nu lukket indtil Tony får set på det. Han har lovet at melde
tilbage her i gruppen når der er noget nyt. Jeg tror desværre der går
lidt tid, da Tony vist har voldsomt travlt med andre projekter for tiden

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-07-08 00:56

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Sitet er nu lukket indtil Tony får set på det. Han har lovet at melde
> tilbage her i gruppen når der er noget nyt. Jeg tror desværre der går
> lidt tid, da Tony vist har voldsomt travlt med andre projekter for tiden

Nu har jeg fået ryddet op og sitet kører igen. Der var nogle spader, der
havde leget med noget SQL injection og det betød at nogle prøvede at køre
et "ondsindet" javascript på sitet. Håber jeg har fået lukket for det nu -
men der skal sgu nok desværre en større omkodning af sitet til før det kan
afværges 100% igen :-/

Som Jacob skriver så jeg sindssygt travlt for tiden, så der er desværre
ikke så meget tid til at opdatere sitet.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-07-08 09:21

Tony Lorentzen wrote:

> Som Jacob skriver så jeg sindssygt travlt for tiden, så der er desværre
> ikke så meget tid til at opdatere sitet.

Og lige en opfølgning - der har i løbet af natten igen været problemer på
sitet. Nu har jeg fortaget nogle sikkerhedsændringer på serveren og det
kan betyde at der er enkelte funktioner på sitet, der ikke virker som de
skal. Det gør de indtil jeg har fået tid til at konvertere en række
funktioner på sitet, hvilket jeg kommer til at gøre henover de næste par
uger. Jeg håber I vil ruste jer med tålmodighed og forståelse for at jeg
driver sitet i min fritid helt gratis.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-07-08 09:32

Tony Lorentzen skrev:

> [...]
> næste par uger. Jeg håber I vil ruste jer med tålmodighed og forståelse
> for at jeg driver sitet i min fritid helt gratis.

masser af forståelse herfra Tony

En skam du ikke længere har tid til løbende at blande dig, det er rart
at høre fra dig

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-07-08 10:07

Tony Lorentzen skrev den 17 jul 2008 i

> kommer til at gøre henover de næste par uger. Jeg håber I vil
> ruste jer med tålmodighed og forståelse for at jeg driver sitet i
> min fritid helt gratis.

Fuld tålmodighed og forståelse garanteret!
Og ingen har meldt sig seriøst på banen for at tage over?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-07-08 10:28

Arne Lorenzen wrote:

> Fuld tålmodighed og forståelse garanteret!
> Og ingen har meldt sig seriøst på banen for at tage over?

Et par stykker meldte sig på banen i sin tid, enten med kommercielt øjemed
eller et reklamefinancieret site. Jeg er træt af bannerreklamer og vil
meget nødigt se bannere på DFMC.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-07-08 10:42

Tony Lorentzen skrev:

> Et par stykker meldte sig på banen i sin tid, enten med kommercielt
> øjemed eller et reklamefinancieret site. Jeg er træt af bannerreklamer
> og vil meget nødigt se bannere på DFMC.dk

Så er vi helt på linie

det bør fortsætte i din ånd

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-07-08 08:08

> Et par stykker meldte sig på banen i sin tid, enten med
> kommercielt øjemed eller et reklamefinancieret site. Jeg er træt
> af bannerreklamer og vil meget nødigt se bannere på DFMC.dk

En holdning jeg er meget enig i!

Jeg ved ikke om du har den her med (ved oprettelse af nyt galleri), men
poster den lige for en sikkeheds skyld:

-

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e09'

INSERT permission denied on object 'dfm_gallerier', database 'DFMC',
owner 'dbo'.

/default.asp, line 58

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-08 15:25

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Andre end mig der har problemer med www.dkfritidmotorcykel.dk ?

Hej Niels.

Tak for sidst.

Jeg kan kun oploade et billede i profilen, altså der hvor man kan vise et
billede af sig selv samt mc'en, lige meget hvilken en jeg prøvet er der kun
det sidst oploaded billede !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 17-07-08 04:18

> Andre end mig der har problemer med www.dkfritidmotorcykel.dk ?
>
> Jeg har glemt mit password, men funktionen til at få det tilsendt kan jeg
> ikke få til at virke.

Hos mig siger den at det er tilsendt - men jeg modtager aldrig noget...
Mystisk...

> Jeg har brug for at rette min profil på sitet, den passer ikke længere.

Same here... :(

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-07-08 09:14

Allan Rasmussen wrote:

> [...]

Den er nu rettet, så den virker igen.

Hilsner,

Tony

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 17-07-08 15:45

> Den er nu rettet, så den virker igen.

Virkede ... tak

mvh
Allan

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 17-07-08 05:32

On 17 Jul., 10:21, t...@dfmc.dk (Tony Lorentzen) wrote:

> [...]
> funktioner på sitet, hvilket jeg kommer til at gøre henover de næste par
> uger. Jeg håber I vil ruste jer med tålmodighed og forståelse for at jeg

Jo jo, helt fint.
Jeg har ikke travlt. Jeg prøver bare igen om en uge, to uger, ... og
ser hvad der sker. Det gør bestemt ingenting.
Godt at få fjernet et par sikkerhedsrisici, hvis det var det der var
problemet.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA