On Sun, 13 Jul 2008 09:23:46 +0200, "Grunnet"
<neets@slet-disse-ord-besked.com> wrote:
>I nyhedsmeddelelse: 48790459$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
>skrev Thomas Jensen <oelhunden@hotmail.com> følgende:
>>> Der er så lige brug for et godt råd til og rense de riller
>>> pakningerne sidder I for Ir og forhindre at det kommer lige med det
>>> samme igen....
>>
>> jeg får sikkert hug af nogle herinde for at foreslå det, men jeg har
>> tidligere bukket et søm i 90 graders vinkel og slebet det skarpt, så
>> var det godt til at rense ir i riller ud med, og alt virkede fint
>> bagefter.
>>> I pakningssættet til Hovedcylinderen er der en lille bøtte med noget
>>> fedt I.... er det bremsefedt?
>>
>> det er temmelig sikkert det fedt du også kan bruge til stemplerne.
>> Husk at rense kalibere og stempler godt af med sprit indeni, inden du
>> smører og samler.
>> En tube bremsefedt koster ikke så meget, men er der lidt med i pakken
>> er det nok, der skal ikke meget til.
>> Her kan du se prisen på en lille tube:
>>
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=718&iItemId=83231
>>
>> Husk også at bremsevæske kan være slem ved lakken, så pas på når du
>> skal fylde på.
>
>Jeg kan varmt anbefale dig at læse denne artikel
>
http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm
>
>Den lille bøtte der er med ER bremsefedt.
>Som Thomas skriver, så husk at vaske/rense kalibrene i masser af sprit, en
>gammel tandbørste er god til at komme ind i rillerne
Tak for hjælpen....
Nu er de forreste kalibre renset rimelig grundigt.... resten der
sidder kræver lidt hårdere midler (stålbørste).... så det må vente
til vinterpausen...
Nye pakninger med bremsefedt i rillerne før pakningen, så det kan
måske holder fugten bedre væk og der går lidt længere inden ir igen er
et problem...
Så nu skal de bare monteres og udluftes, når jeg har alt det andet
monteret igen....
Men et tillægs ?.... hvordan får man kaliberne bedst renset helt I
bund... og kan det ir der kommer i rillerne, ikke ende med at
kaliberen skal kasseres, rillen med tiden så bliver for dyb...? der
går vel lidt materiale til hver gang...?
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk