Pentium III forvirring
Fra : Fat animal

Dato : 21-07-01 11:49

er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på følgende er?

Coppermine-D
Coppermine-T
Tualatin
PIII-S

det er vist nogenlunde de samme men er ikke helt sikker?

Fra : DaWizeGuy

Dato : 21-07-01 12:26

"Fat animal" <fatanimal@mail.dk> wrote in message
> er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på følgende er?
>
> Coppermine-D
> Coppermine-T
> Tualatin
> PIII-S

Der findes tre forskellige P-III'ere mig bekendt:

1. Pentium III Katmai. De første III'ere med 512 kb ekstern L2 cache ved 1/2
cpu hastigehed. Findes mellem 450 MHz og 600 MHz.
2. Pentium III Coppermine. Den første med 256 kb on-die L2 cache. Findes i
hastigheder mellem 500 MHz og 1 GHz. Coppermine Do steppingen mener jeg
Intel har annulleret. Meningen var ellers at den skulle have opereret ved
1,13 GHz.
3. Pentium III Tualatin. Den nyeste model i FCPGA 2 package, som har en
mindre .13 micron kerne. Kan for øjeblikket kun kan købes i bregraænsede
mængder i Asien. Den kommer nok aldrig til Danmark i større mængder og
kræver et specielt bundkort. Kommer foreløbig i en 1,13 GHz, 1,2 GHz udgave
med 2576 kb L2 cache on-die og serverudgaver på 1,13 GHz og 1,26 GHz med 512
kb L2 cache on-die. Senere på året vil den skifte navn til Celeron, når de
gamle Celerons udskiftes. Herefter vil Pentium III ikke længere eksistere.

---
Mvh
Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 21-07-01 12:28

Kommer foreløbig i en 1,13 GHz, 1,2 GHz udgave
> med 2576 kb L2 cache on-die og

Rettelse: 256 kb L2 cache. Det første var en "tyrkfejl"

Fra : Søren Kramer

Dato : 21-07-01 22:21

Yes.
P3 fortsætter under navnet celleron, eller også opstår den :) som P2 gjorde
det, da Intel ikke kunne levere nok af de nye coppermine i okt. nov. for 1½
år siden.
Se http://www.theinquirer.net/21070101.htm
MVH
SK