TopCamp Bøjden strand ***** Feriepark
Fra : fido

Dato : 15-07-08 06:05

Vi er en familie på 4, som har været på besøg hos Bøjden strand
feriepark
Jeg har i dag sendt et brev til TopCamp, og den har jeg også lagt med
her, til skræk og advarelse.

Kan stærkt fraråde besøg der, lejerchefen Per Blaabjergs blodtryk er
bare alt for højt for camping.

Brevet:

Campinggruppen TopCamp Danmark A/S
Skeelslundvej 99
9440 Aabybro

Vejen 15-07-2008
Klage vedr. TopCamp Bøjden strand ***** Feriepark.

Vi er en familie på 4, som en weekend i juni 2008 var på besøg på
Bøjden strand feriepark.
Vi følte alt var perfekt, så vi besluttede at komme igen i uge 29, og
aftalte med lejerchef Per Blaabjerg at reserver plads 292C som er en
Guld plads 8 (2 pladser der var lavet om til 1) og vi betalte Kr.
3408,00 for den uge.
Lørdag den 12-07-2008 kl. 12:00 mødte vi op som aftalt, vi fik kort og
anvist pladsen.
Mandag den 14-07-2008 var vi alle 4 en tur i Fåborg. Da vi kom hjem
ca. kl. 17:00, så vi til vores store forbavselse, at der på VORES
plads 292C, var opstillet et telt mere.
Jeg kørte straks til informationen, for at høre hvad der var sket. Jeg
spurte, om de ikke havde lavet en fejl, men straks farede Per
Blaabjergs kone op og nærmest skreg, at jeg ikke måtte have min
trailer på pladsen og de havde aldrig sagt, jeg skulle have hele
pladsen. Og hvis jeg ikke var tilfreds, så kunne jeg da bare skride.
Men hun skulle nok sende Per Blaabjerg ned til mig.
Chokket vendte jeg ned til vores plads, for at vente på, at Per
Blaabjerg skulle dukke op.
Det gjorde han da også efter kort tid med denne bemærkning: ”Du havde
nogle problemer” Jeg gik ud til ham og sagde, at jeg ikke kunne
forstå, at der var opsat et telt mere på vores plads. Det var nok til
at tænde kanonen. Per Blaabjerg råbte og skreg, at jeg havde fået den
plads som vi havde aftalt og han gad sku ikke høre på mig. Jeg kunne
bare skride inden en time, og hvis jeg ikke var væk, inden en time, så
skulle han sku nok selv rive vores telt ned og smide os ud. Den herre,
som boede nabo til på plads 293C stod og hørte på og sagde så, at han
også var blevet lovet hele pladsen, men Per Blaabjerg råbte bare til
ham, at han skulle holde sin kæft, og det gjorde han så. Medens han
råbte og skabte sig som en på 5 årig, stod han nærmest på tæerne af
mig. Og vores 2 små børn stod og hørte på dette og selvfølgelig blev
de meget bange.
Så kørte Per Blaabjerg igen og vi stod tilbage og snakkede lidt med de
andre campister. Alle var dybt rystet over Per Blaabjergs opførelse.
Jeg tænkte så: Jeg prøver at køre op og snakke alene med ham, fordi
der måtte jo være en misforståelse, som vi skulle have rettet op på..
Det var så ikke en god ide! Per Blaabjerg sprang op fra stolen og om
på den anden side af skranken, hvor jeg stod, og begyndte at råbe og
skabe sig igen. Jeg følte mig truet og ringede 112. Medens jeg talte
med politiet, så råbte Per Blaabjerg mig ind i hovedet, at nu havde
jeg 30 min. til at skride, og det hørte politiet jo også, så de var
klar over der var noget galt. Jeg aftalte med politiet, de skulle
komme og hjælpe os ud fra pladsen, før Per Blaabjerg overfald os.
Jeg kørte så ned til min chokerede familie og fortalte om hændelsen.
Vi blev enige om at pakke sammen. Nogle af de andre campister hjalp
med at pakke og passe vores 2 børn, så vi kunne komme hurtigt væk.
Politiet ringede og sagde at de var langt væk fra stedet, og ville
gerne have telefon nummeret til pladsen for at tale med Per Blaabjerg.
Det fik de og de ringede også tilbage til mig og fortalte at de havde
aftalt med Per Blaabjergs, at jeg kunne hente mine penge i
informationen. Politiet og jeg blev enig om, at de ikke behøvede køre
til pladsen, men jeg fik et mobil nummer til politiet, så jeg kunne
ringe hvis jeg fik problemer.
Vi blev færdig med at pakke og kørte op til informationen og fik en
konvolut med penge og bon. Jeg spurte, hvorfor jeg ikke fik alle mine
penge tilbage. Men det kunne jeg åbenbart ikke fordi jeg jo havde
været på pladsen i 3 dage. Jeg sagde, at det kunne jeg da godt forstå,
hvis jeg selv hade valgt at rejse, men vi var jo blevet truet og smidt
ud. Men ingen gad svare mig, så vi kørte chokerende væk derfra med Kr..
2084,00.

Vores krav til TopCamp Bøjden strand ***** Feriepark:
1.   Vi vil have alle vore penge retur Kr. 1324,00
2.   En erstatning for at få ødelagt vores ferie
3.    En erstatning for at vores datter havde mareridt i nat om Per
Blaabjergs.
4.   At TopCamp Bøjden strand ***** Feriepark får fjernet nogle af deres
stjerner. Pga. den behandling vi har fået og for han over lejer
pladsen. Foldboldbanen var udlejet til telte, så der var ikke nogen
fodboldbane, og fordi der var så mange telte skulle man stå i kø ved
køkkenet og når man skulle i bad var der ikke noget varmt vand.

Jeg håber nu, at jeg hører fra jer igen, for det kan ikke være
meningen med 5 stjernet TopCamp.

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-07-08 17:53

"fido" <tilbudet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Vi er en familie på 4, som har været på besøg hos Bøjden strand
> feriepark
> Jeg har i dag sendt et brev til TopCamp, og den har jeg også lagt med
> her, til skræk og advarelse.

klip

Uden at jeg iøvrigt forholder mig til brevet, så daler seriøsiteten en del i
mine øjne, når du sender et så markant indlæg anonymt...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : fido

Dato : 15-07-08 11:00

On 15 Jul., 18:53, "Carsten Stage" <stage_nos...@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
> Uden at jeg iøvrigt forholder mig til brevet, så daler seriøsiteten en del i
> mine øjne, når du sender et så markant indlæg anonymt...

Jeg prøver ikke at skjule mig.
MVH
Carsten Laurberg
Bakkevej 9
6600 Vejen
40548111

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-07-08 18:44

> Jeg prøver ikke at skjule mig.

> Carsten Laurberg

Det regnede jeg såmænd heller ikke med. Blot er den umiddelbare troværdighed
større, når der underskrives med et navn...

Lad mig så kommentere jeres oplevelser - idet jeg husker på, at der ikke er
en med to sandheder, din oplevelse og modpartens oplevelse.

Det er underligt, at der stadig i 2008 findes folk indenfor et servicefag,
der ikke virker som om, at de forstår, at de lever af at kunne servicere den
samme kunde flere gange og ikke blot én gang.

Dernæst, du har ikke umiddelbart et retsligt krav på at få alle dine penge
tilbage, der skal et civilt søgsmål til.

Erstatning kan jeg kodt forstå at du vil have, men igen svaret er som
ovenfor.

Stjernerne har ikke noget med dine subjektive oplevelser at gøre. Det
handler ikke om, hvor vidt hækkene er klippet til samme højde, eller om at
der er et smilende venligt personale på pladsen. Stjerner gives for rent
"tekniske" ting. Læs mere om det her:
http://www.campingraadet.dk/content.22.23.0open=4

Ellers mener jeg, at du gør ret i at rette din klage til den organisation,
som pladsen hører til under - håber at du får et positivt resultat,

Fortsat god sommer.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ivan, Århus

Dato : 15-07-08 20:27

[klip]
07-2008 var vi alle 4 en tur i Fåborg. Da vi kom hjem
ca. kl. 17:00, så vi til vores store forbavselse, at der på VORES
plads 292C, var opstillet et telt mere.
[klip]

Hej Carsten, det var da en rigtig dårlig oplevelse !
Trist. Uanset hvad, er det ekstremt dårligt tacklet af lejrchefen.
Lige et opklarende spørgsmål:
Når man ser på plads-oversigten, er der en plads 292C og en 293C uden hæk i
mellem.
Det er ikke deri, hele miséren er opstået ?

Hilsen Ivan, Århus

Fra : fido

Dato : 15-07-08 13:35

On 15 Jul., 21:26, "Ivan, Århus" <bakkehegnetS...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> mellem.
> Det er ikke deri, hele miséren er opstået ?

Hej Ivan,
plads 292C og 293C er ok men problemet er at der blev sat to telte
mere op på de to pladser så de to pladser blev til 4 enheder.

Hilsen Carsten laurberg

Fra : Ivan, Århus

Dato : 15-07-08 20:52

Hej Ivan,
plads 292C og 293C er ok men problemet er at der blev sat to telte
mere op på de to pladser så de to pladser blev til 4 enheder.

Hilsen Carsten laurberg

OK, det lyder kegle-skørt. Det ville jeg da heller ikke affinde mig med.
Surt at få ferien spoleret på den måde.
Hilsen Ivan

Fra : Allig8or

Dato : 16-07-08 19:57

[...]

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg mener at kunne erindre,noget tilsvarende sidste år,
det blev omtalt her i gruppen.....

Allig8or

Fra : Allig8or

Dato : 16-07-08 20:19

"Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bare alt for højt for camping.
> <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
> Jeg mener at kunne erindre,noget tilsvarende sidste år,

Så fandt Jeg den.....

Vi er netop hjemvendt fra Bøjden Strand Feriepark efter en weekend med et
par venner.

Det er en fin plads med flotte forhold og beliggenhed samt flot udsigt ud
over vandet.

Desværre skæmmes denne plads i den grad af at Lejrchefen, konen og
personalet er meget sure og direkte ubehøvlede. Vores oplevelse på pladsen
blev desværre rigtig 5 stjernet dårlig.
Fredag aften kom vi lidt sent frem og ville benytte fællesrummet ved cafeen
til spisning. Denne skulle være lukket kl 22.00 hvad vi desværre ikke var
opmærksom på- hvorfor vi på ubehageligvis blev bedt om at komme ud så der
kunne gøres rent - i alt hast måtte vi pakke sammen og fortrække os.

På uheldigvis var vores drenge om lørdagen kommet til at ødelægge en bold i
badelandet omkring middagstid. Dette betød at boldens indhold flød rund i
vandet. Drengene havde ikke nævnt det til personalet (hvad de naturligvis
burde) - men med deres overvågningskamera havde de "spottet" dem. Dette
resulterede i flere episoder hvor drengene bl.a. blev smidt ud fra shoppen
uden de vidste hvorfor - de kom til os og fortale om deres oplevelser - og
vi slog det bare hen - men med en vis undren. Kl. 19.00 var vi ved at gøre
klar til fælles spisning i fællesrum med grill i den store bygning pludselig
kommer lejrchefen springende med vores drenge skubbende og voldelig grebet i
armen. Vores koner stod med madkurve og blev meget lamslået over det
scenarium der nu udspillede sig. Højtråbende og med uforskammet truende
opførsel blev de skældt ud helt intetanende om hvad dette faktisk gik ud på
og pludseligt var vi bortvist fra pladsen omgående.

Vores ven og jeg gik, efter vi var blevet informeret af vores chokerede
koner, op til lejrchefen for at dæmpe ham lidt ned og få en nærmere
forklaring af hvad der var hændt. Lejrchefen gjorde os opmærksomme på at han
havde smidt mange ud fra pladsen - og DET tror vi på. Resultatet blev en
flaske vin og drengene skulle hjælpe ham i 5 min. med at rengøre poolen og
så var dette løst.

MEN drengene følte sig meget frustreret og uretfærdigt behandlet.
Lejrchefens historier var for dem vildt overdrevne - og vi tror dem
faktisk - de er friske drenge bestemt, men ikke vandaler og ballademagere.

Vi havde en skidt oplevelse som kom til at fylde meget - men kan nu oplyse
vi har prøvet at være bortvist - en ½ time - men skal man besøge denne sure
plads - og det er alt personale (skal jo passe til chefens humør) så sæt
ikke mere op end at I kan rykke ud - uden varsel - på et hvilket som helst
tidspunkt.

5 minusser for pladsens oplevelsesværdi.

Kan forslå stedet omdøbes til Føj-den Camping eller Møj-den Camping

Allig8or

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-07-08 18:51

> "Allig8or" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen

ja der er åbentbart mange klager over den lejrchef, og Topcamp har endnu
ikke fundet det nødvendigt af foretage sig noget.

hmm tror bare jeg helt undgår deres pladser, da "topcamp" ikke er udtryk for
andet end fællles markedsføring

Peter

Fra : Bo

Dato : 17-07-08 14:02

On 15 Jul., 15:04, fido <tilbu...@gmail.com> wrote:
> [...]
> her, til skræk og advarelse.
>
> Kan stærkt fraråde besøg der, lejerchefen Per Blaabjergs blodtryk er

Det er set før danskerne er alt for krævende, hvorfor kunne det ekstra
telt ikke blive stående, istedet for som jer at fare op og kræve en
ret som i ikke har.
At tilkalde politiet fordi I tror I kan bestemme alt, hvem bestemmer
på en Campingplads ene og alene lejrchefen. Jeg forstår godt at I fik
30 min til af skride. vh Bo

Fra : ShutEye

Dato : 17-07-08 23:08

> [...]
>At tilkalde politiet fordi I tror I kan bestemme alt, hvem bestemmer
>på en Campingplads ene og alene lejrchefen. Jeg forstår godt at I fik

Hahah hvad? Det er for sjov, ikke?

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-08 16:54

Hey Bo, er du i virkeligheden Per Blaabjerg??

Fra : ShutEye

Dato : 18-07-08 17:21

> [...]
> At tilkalde politiet fordi I tror I kan bestemme alt, hvem bestemmer
> på en Campingplads ene og alene lejrchefen. Jeg forstår godt at I fik

Uhm ... ok ?

Fra : KHH

Dato : 19-07-08 13:07

> [...]
> At tilkalde politiet fordi I tror I kan bestemme alt, hvem bestemmer
> på en Campingplads ene og alene lejrchefen. Jeg forstår godt at I fik

I forvejen finder jeg mange af de danske campingpladser alt for kostbare,
hvis chefen for campingpladsen ikke kan forstå, tid og penge på.at
campisterne har krav på det de betaler for, er det da absolut ikke en
campingplads det er værd, at bruge på.

Når man har bestilt et areal på for eks. 80 kvm. og lejrchefen så udlejer
halvdelen af denne plads, ville jeg blive edderrasende.

Hvad fanden ville man sige til en restauratør, hvis han tager to
bordbestillinger ind på samme tid og samme bord, det er bestilt?

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 19-07-08 19:47

> [...]
>her, til skræk og advarelse.

>Kan stærkt fraråde besøg der, lejerchefen Per Blaabjergs blodtryk er
Vi var dernede for ca 4 år siden. Og alt hvad jeg husker fra den gang var en
gang bøvl og brok med lejrchefen. Så måtte vi ikke have bilen med ind fordi
vi besøgte en anden campingvogn. Men da vi overnattede hos dem var jo
anderledes. Masser af palaver om det inden vi fik bilen med ind. Det skal
siges at jeg har 4 børn og ret meget oppakning. Og så var priserne
afskyelige. Glemmer aldrig den plads.
FOCs

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 19-07-08 21:14

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse

> siges at jeg har 4 børn og ret meget oppakning. Og så var priserne
> afskyelige.

Tja kan ikke udtale mig om servicen og personalet men sammenligner du
priserne med faciliteterne på pladsen er det nok ikke så dyrt igen da.

Fra : KHH

Dato : 20-07-08 09:13

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse

> Tja kan ikke udtale mig om servicen og personalet men sammenligner du
> priserne med faciliteterne på pladsen er det nok ikke så dyrt igen da.

Det er meget muligt, men for mig er en campingplads et sted, hvor vi kan
sætte vores vogn eller telt, og bruge det som overnatningssted!

Mine krav til en campingplads er: et rimeligt jævnt sted, at sætte en
campingvogn, et rent toilet, et sted hvor man tage et bad og et køkken hvor
man kan vaske op.

Alt andet er unødigt skrammel, der intet har, at gøre med camping.

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 20-07-08 10:03

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor man kan vaske op.
>
> Alt andet er unødigt skrammel, der intet har, at gøre med camping.

Jamen så er det også helt klart at du ikke skal vælge en 5* luksus plads til
mange penge men en af de små uden de vilde faciliteter på pladsen.

Men desværre for dig vil de fleste noget andet nemlig have så meget luksus
at det er løgn.

Tænk at man på nogen pladser kan leje sit eget badeværelse, men alle også
dem der ikke bruger det betaler jo til det et eller andet sted.

Men en god campingbog med priser så er du godt kørende til at finde de
perler du søger

hilsen

Johnny

Fra : ShutEye

Dato : 20-07-08 18:25

> [...]
> hvor man kan vaske op.
>
> Alt andet er unødigt skrammel, der intet har, at gøre med camping.

Hørt! :)

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-08 12:39

KHH wrote:

> Alt andet er unødigt skrammel, der intet har, at gøre med camping.

Tjae, jeg er da for så vidt enig i dine betragtninger over ønsker til en
plads, men synes dog set er en noget frelst konklusion at det, at det man
ikke selv ønsker, ikke skulle have noget med camping at gøre. Tolerance er
en god ting - også blandt campister!

vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : KHH

Dato : 21-07-08 13:23

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]

Jamen der skal da nok være nogen der mener, at oplevelsesparker skal være
lige med campingpladser, og det vil jeg da gerne respektere.

Jeg undgår da også de pladser, hvis det er muligt, men det irriterer mig
bare, at stjerner ikke gives for beliggenheden.

For eks. finder jeg, at det i dag, er ganske unødvendig med adcang
mønttelefoner på pladserne, der findes vel næppe familier, der ikke er i
besiddelser af mobiltelefoner.

at svømmerpool og meget andet er med til, at hæve kvaliteten på pladsen.

Jeg ville da hellere have, at de bedømte bad, toilet og køkkenforhold på
pladsen.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-07-08 20:48

> at svømmerpool og meget andet er med til, at hæve kvaliteten på pladsen.

SÆNKE kvaliteten af pladsen!
Jo mere svømmingpool, legeplads, hoppepuder osv, jo mindre ro om aftenen,
hvor man gerne vil være sammen med familien og hygge sig. Råbende og
skrigende unger til langt ud på aftenen, og madro absolut en by i Rusland
pga unger (ikke egne), der farer skrigende rundt mellem pladserne. Om
aftenen, når det er sengetid for voksne, farer de skrigende og overtrætte
rundt i toiletbygninger og på vejene. Det kaldes familevenlige pladser

Mvh Maria

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-07-08 08:33

KHH wrote:

> [...]
> pladsen.
> Jeg ville da hellere have, at de bedømte bad, toilet og køkkenforhold

Vi er stadigvæk helt enige om dette. Når vi (madammen og jeg) skal vurdere
en plads handler det stort set om at de sanitære forhold skal være teknisk i
orden, rene og tilstrækkelige. Dernæst tæller omgivelser og parceller, der
er store nok til at man ikke sidder lårene af naboerne. Resten af
hurlumhejet med hoppepuder og badelande er et minus. Ligesom fastliggere i
kolonihavelignende omgivelser trækker voldsomt ned.
Men jeg erkender skam også, at for børnefamilierne kan prioriteringen være
anderledes. Håbet kunne så være, at campingpladserne segmenterede sig
således at ikke alle stræber efter 5 stjerner efter gældende standarder. Jeg
ved ikke, men det er vel det, 'Back to Nature'pladserne er et forsøg på.
Men det er svært, når man vil ud i den store verden, da jo netop
campingførerne (FDM, ADAC, ACSI m.fl.) jo netop fokuserer på de ting, som du
heller ikke er begejstret for. Jeg bruger derfor en del tid på nettet for at
finde ud af om der er nogle mere fyldige anmeldelser fra campister, der
netop kan udvide bedømmelsen i forhold til de mere summariske i form af
stjerner el. lign. Desværre er der en del spredt fægtning, når det gælder om
at finde gode steder med anmeldelser fra campist til campist.

vh
jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : fido

Dato : 03-08-08 07:00

On 22 Jul., 09:33, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote:

> [...]
> stjerner el. lign. Desværre er der en del spredt fægtning, når det gælder om
> at finde gode steder med anmeldelser fra campist til campist.

Hej

så er der kommet lidt svar fra TopCamp

Svar:
Hej Carsten Laurberg
Tak for din henvendelse. Vi kan jo kun blive bedre, når vi får at
vide, hvad der er galt.
Din klage vil blive behandlet som alle klager hertil. Bestyrelsen
informeres om klagen, og campingpladsen bliver kontaktet derom.
Hvad der sker derefter, afgøres af bestyrelsen.
Dit spørgsmål om stjerner er ikke TopCamps egen afgørelse. Vi har
ingen indflydelse på, hvor mange stjerner en campingplads har. Det
afgøres (enevældigt) af Campingrådet.

Med venlig hilsen
Hanne Bech Larsen
TopCamp Sekretariatet